Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin työvuoroista

Vierailija
28.04.2025 |

Onko paikalla muita päiväkodissa työskenteleviä? Miten koette vaihtelevat työvuorot? Tiedän, ettei 6.00-17.00 välillä olevat työajat ole lainkaan verrattavissa kolmivuorotyöhön, mutta ei se helppoakaan ole kun vuorot vaihtuvat joka päivä. Tänäänkin herätys 5 ja huomenna taas "iltavuoro" eli yhdeksäksi töihin. Tosi raskasta varsinkin kun kärsin unettomuudesta...

Mielenkiinnosta kyselen, että onko muuta työtä missä vaihtuu joka päivä työaika? Ilmeisesti sairaalassakin samaa vuoroa tehdään useampi päivä ja sen jälkeen tulee vapaapäivä, ennenkuin taas vaihtuu vuoro.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans kärsin unettomuudesta ja aamuvuoro stressaa niin paljon etten oikeastaan nuku ollenkaan silloin. Eli joka kolmas päivä en nuku. Tosi terveellistä :( Lääkäri sanoi että ei ole hyväksi tehdä tällaisis työvuoroja. Pitäisi olla esim viikko samaa vuoroa.

Vierailija
2/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaalassakaan aina tehdä samaa vuoroa useampaa putkeen. Välillä osuu niinkin mutta joskus on ihan mitä sattuu, toki lain mukaan. Teollisuudessa on enemmän noita, että tehdään viikko yhtä vuoroa ja sitten vaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työterveyslääkäriltä suosituksen johtajalle että tekisin vain välivuoroa, eli 8-16. Tämä siksi että kärsin migreenistä ja unottomuus laukaisee sen minun kohdallani. Joten säännöllinen työaika välttämätön.

Vierailija
4/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viittikö itkeä kun saatte kuitenki yöllä nukkua.

Vierailija
5/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain työterveyslääkäriltä suosituksen johtajalle että tekisin vain välivuoroa, eli 8-16. Tämä siksi että kärsin migreenistä ja unottomuus laukaisee sen minun kohdallani. Joten säännöllinen työaika välttämätön.

On vaan suositus.

Vierailija
6/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa laitoshuoltajana ja teen epäsäännöllistä 3-vuorotyötä. Eilen oli iltavuoro, tänään vapaa, huomenna aamuun 7-15, sitten iltaan 13-21, sitten välivuoro 10-18 jne. Öitä on joko 2 tai 3 putkeen, 10 tunnin vuoro. Sen jälkeen nukkumispäivä eli pääset kotiin aamulla klo.7 ja sitten on yksi tai kaksi vapaapäivää. Olen tehnyt työtä muutaman vuoden ja ei sovi mulle yhtään. Palkka pitää töissä mutta koko ajan etsin ja haaveilen joko päivätyöstä tai säännöllisemmästä vuorotyöstä. Toisille sopii ja toisille ei.

Vierailija
7/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa tuntuu olevan kanssa vakio että iltavuoron jälkeen heti seuraavana päivänä aamuvuoro. Ja harvoin saa kahta vapaapäivää peräkkäin, yksi vapaa siellä ja toinen täällä. Ainakin Stockmannilla. Kiusaamista?

Vierailija
8/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista??? Mitä hlvettiä?

Vierailija
9/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kaupassa ja vuorot voi olla 7-13, 10-18, 12-20, 8-15, vp, 6-13 jne. Jotkut säännölliset 8-16 -vuorot taitaa olla epätavallisia, lakimiesserkku tekee töitä 9-22, jos asiakas niin haluaa.

Vierailija
10/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te sönkötätte kolmivuorotyöstä? Teidän kaikkien TESseissä mainitaan jaksotyö, eli tietty määrä tunteja kolmessa viikossa. Kolmivuorotyöt ovat yleensä tehtaissa tehtävät säännölliset kolme erilaista vuoroa. Puhukaa vain ja ainoastaan vuorotyöstä, niin ei mene kenelläkään metsään.

Vierailija
11/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali sitä ja vali tätä. Viette migreenienne ja kiusaamisjuttujen takia työt sellaisilta kenellä olisi haluja tehdä valittamatta. 

Vierailija
12/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt päättyy viim klo 17 ja alkaa aikaisintaan klo 6?!? Mikä tässä on ongelma? 

Vierailija
13/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaupassa myös ihan mitä vaan, meillä alkaen 6.00 ja päättyen 21.30. Vuoron pituus 4-10 tuntia. Ilta-aamut säännöllisesti eli työt loppuu 21.30 ja takaisin heti kun 9h lepoaika täyttyy. Se lepoaika sisältää nukkumisen lisäksi kuitenkin työmatkat, suihkun, syömiset, ehkä lasten ja eläinten huoltoa.

Vierailija
14/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida lasten ja eläinten huollot kuulua työnantajalle

Vierailija
15/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lopettaa sellainen vertailu että kenellä on kurjinta ja rankinta. Nämä huonot työolothan koskee lähinnä naisia. Jos miettii miesvaltaisia "kurjia" työpaikkoja niin nehän ovat esim putkihommia, jäteauton kuljettaja tai vaikka talonmiehen hommat. Noh, se miten näihin on kuitenkin tulijoita ja miehet eivät valita? Siksi että laitettu hyvät palkat ja inhimillinen työtahti. 

Eli vaikka sinne päiväkotiin nyt ensiksi palkankorotus, kunnon ruokatauko (eikä mitään räkäkuppina lasten syljettävänä syömistä), 2 kahvitaukoa ja työaikojakin voisi fiksata. Jos kerta nuo vuorojen vaihdot kuormittaa niin miksi asialle ei tehdä mitään. En käsitä miksei työpaikoista voida tehdä inhimillisiä.

Vierailija
16/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida lasten ja eläinten huollot kuulua työnantajalle

Ei tietenkään mutta onhan se sanomattakin selvää että ihmisillä on elämä. Jos jatkuvalla huonolla työvuorosuunnittelulla väsytetään ne työntekijät, niin työpanos kärsii ja siitähän kärsii sitten koko työpaikka. Muutenkin tiukkaa ja töitä kaikilla liikaa (koska viivan alle pitää jäädä massia), niin väsyneenä ei kyllä voi antaa parastaan vaikka haluaisi.

Vierailija
17/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista??? Mitä hlvettiä?

Mitä tarkoitat? Ne vuorot vois olla inhimillisempiä.

Vierailija
18/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa tuntuu olevan kanssa vakio että iltavuoron jälkeen heti seuraavana päivänä aamuvuoro. Ja harvoin saa kahta vapaapäivää peräkkäin, yksi vapaa siellä ja toinen täällä. Ainakin Stockmannilla. Kiusaamista?

Ei kiusaamista mutta äärimmäisen huonoa työvuorosuunnittelua, ihme että noinkin isossa firmassa annetaan tuollaista tehdä. Nykyään pitää kuitenkin saada jokaisesta työntekijästä täysi työpanos irti eikä noin huono työvuorosuunnittelu kyllä mahdollista sitä.

Vierailija
19/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja juuri tuo aamu-ilta-väli-aamu-ilta-väli jne. työvuoronkierto on tosi raskas. Aamuvuoro alkaa 5.30 ja sitä edeltää aina uneton yö. Seuraavana aamuna kun saisit nukkua klo 8, niin heräät aamuyöstä kukkumaan.

Unirytmi on aivan sekaisin. Työpäivät isossa lapsiryhmässä moninaisine tuentarpeineen ovat todella kuluttavia. Tämä työ vie fyysisen ja psyykkisen terveyden.

Vierailija
20/28 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että olen ollut hoitotyössä säännöllisessä aamu-iltavuorossa, jossa aamuvuoro alkoi klo 7 ja iltavuoro klo 13/14. Se oli huomattavasti helpompi rytmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan