Ärsyttää olla puolison mukana
Onkos täällä muita henkilöitä, joita ärsyttää olla puolison mukana vaikka puolison sukutapahtumissa tai kavereiden kekkereissä? Olen aina inhonnut sitä, kun minut esitellään mieheni puolisona. Jotenkin tule sellainen olo, että olen joku näyttelyesine ja minut on kutsuttu paikalle, koska olen "vain" puoliso. Tilanne on vuosien mittaan vain korostunut, kun on käynyt ilmi ettei oikein yhteistä jutun juurta löydy kenenkään puolison sukulaisten tai kavereiden kanssa. Joidenkin yksittäisten ihmisten kanssa toki synkkaa, mutta noin niinkuin yleensä jään erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa aina jotenkin ulkopuoliseksi. Mieheltäni kysellään vaikka mitä, jopa sellaisia asioita joihin minäkin liityn jollain tapaa (esim yhteinen ulkomaanreissu), mutta minun kanssa jutellaan vain säästä.
Kommentit (8)
Eikös se ole ihan normaalia suku- ja kaveritapahtumissa että selvitetään kuka ja mitä kautta se uusi kasvo on sinne päätynyt?
No voi itku, etkö ole huomion keksipiste kumppanisi ympyröissä. Eikö sinulla ole omia kavereita ollenkaan, että voitte vaihtaa vuoroja?
Onko miehesi ujo, ettei voi välillä yksin käydä niissä ?
Tai on ylpeä sinusta, ota tai jätä.
Tunnistan tämän monista kavereideni kertomuksista. Voisit varmaan seuraavalla kerralla kysyä puolisoltasi, miksi sinun pitäisi niihin kekkereihin lähteä kun et oloasi niissä miellyttäväksi tunne?
Vierailija kirjoitti:
No voi itku, etkö ole huomion keksipiste kumppanisi ympyröissä. Eikö sinulla ole omia kavereita ollenkaan, että voitte vaihtaa vuoroja?
Tilanne on päinvastoin, en nauti yhtään huomion keskipisteenä olemisesta. Pidän enemmän rauhallisista, muutaman henkilön välisistä keskusteluista kuin isoista kokoontumisista. Puolison ystävät ovat toista maata, puhutaan paljon ja kovaan ääneen. Osallistun silloin tällöin puolison mieliksi ja olen peruskohtelias, hymyilen ja kyselen muilta.
Välittyyköhän oma asenteesi tapaamisissa? Peiliin katsomisen paikka.