Listataan erittäin halpoja ruokia. Minä aloitan:
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto,hernekeitto,nakkikeitto.
Ei siis kasviskeitto vaan on pakko soseuttaa?
Sosehulluja olette.
Kyllä sinä olet se hullu. Ihmeellistä mouruamista ruoasta, joka ei itselle maistu, mutta harmittaa niin kovin kun muille maistuu. Minä teen sosekeittoa jopa pakasteherneistä, koska se vaan on niin hyvää, kun maustaa kunnolla ja lisää vähän kermaa sekaan mikä tekee keitosta myös ruokaisampaa.
Ok, sulle maistuu soseutettu ruoka. Onko sulla jonkunlaista vaikeutta syödä ruokaa ilman soseuttamista?
Kuulostaa ainakin hirveältä, että pitäisi syödä soseita. Hampaattomat vanhukset tietty syövät soseita. Ja vauvat.
Miksi toisten syömiset hä
Ei nyt erityisesti häiritse, ihmettelen vain tätä soseruuan ihannointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanajan lihaperunalaatikkoa teen silloin, kun vakiokauppani myy siankylkeä alle vitosen kilo. Viimeksi ostin pakastimeen viisi pakettia. Samasta kyljestä teen myös hernekeiton ja silakkalaatikkoon se sopii. Silakkalaatikkoa tulee harvoin tehtyä, silakat ovat kalliita. Munakastiketta teen välillä. Kalapuikot on melko halpoja ja lenkkimakkara. Lenkistä keittoa, kastiketta, uunimakkaraa. Hernekeitto olikin mainittu. Poimin itse sieniä, niitä on aina. Käytän niitä pitsaan, piirakoihin, kastikkeisiin, muhennoksiin, keittoihin, risottoihin, wokkeihin.
Jos rahaa ei kertakaikkisesti ole, niin keitän riisiä ja syön sitä margariinin ja mausteiden kanssa.
Hyvät sapuskat, mutta vaihda se margariini voihin. Terveytesi takia ja halvemmaksi se voi tulee kun sitä ei tarvitse syödä niin paljon. Kylläisyys säilyy.
Minäkin uskon voi on voimaa ja monet kokit tietää. mutta ehkä parhaiten kertoo että ihmiset ovat eläneet voin voimalla. Tähänkin päivään asti. jostain kumma syystä ihmisten pahoinvointi johtuu kaikesta nykyajan keinotekojutuista.
Itse olen tosiaan keski-ikäinen mies ja voita pitää olla. en hirveästi leipiä syö mutta paistohommissa voi on hyvä ja sitten kun tekee vielä kirkastettua voita jääkaappiin niin ei tartte pelätä että ruoka kärtsääntyy voin maitoaineista. mutta maku säilyy. ghee taitaa enemmän olla mun kyseessä. ei se aina kirkastu IHAN täysin. Ja siihenki tulee se oma makunsa.
mikä ihme soseruuissa voi niin vetuttaa? ne on hyviä ruokia. jos joku viimevuosien kymmenien hällä väliä vanhemmat eivät ole tehneet muuta tai sitte juuri sitä huonolla tavalla , miksi pitää tulla katkeroitumaan tänne? omat ruuanlaittokykyni itse teen itse. Ja pidän soseruuista. Se on täyttävää edukasta ja vähintäänkin oll right.
Makaroonilatikko noin 4.30 euroa iso vuoka josta syö 5 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
mikä ihme soseruuissa voi niin vetuttaa? ne on hyviä ruokia. jos joku viimevuosien kymmenien hällä väliä vanhemmat eivät ole tehneet muuta tai sitte juuri sitä huonolla tavalla , miksi pitää tulla katkeroitumaan tänne? omat ruuanlaittokykyni itse teen itse. Ja pidän soseruuista. Se on täyttävää edukasta ja vähintäänkin oll right.
Senkus syöt ruokasi soseutettuna, mutta ei se kovin terveeltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
On ruotsalainen perinneruoka.
Papusopan eurooppalaisversio,ei mitenkään ruotsalainen.
Kaikin puolin ruotsalainen.
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen liha ja kananmunat ovat kaikkein halvimpia ruokia.
Maksavat enemmän kuin kasvikset, mutta syötynä halpaa.
Ovat täyttä ravintoa ja pitävät kylläisenä pitkään eikä nälkä ole eka pierasulla. Ne eivät edes pieretä :)
Mitä nämä pieruongelmaiset tällä palstalla ovat? Pieruja pitää vähän tullakin, enin osa nisäkkäistä pieree. Ne eläimet eivät piere joilla ei ole kaasua aiheuttavia bakteereja suolessaan. Linnut eivät tästä syystä piere, mutta jopa joillakin hyönteisillä tulee kaasua.
Kaikki ruoka on erittäin halpaa. Kun on tarpeeksi pieni erä, sahramiakin saa halvalla.
Vappuna ja uutenavuotena saa parempiakin nakkeja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä listauksessa ei ole järkeä, jollei hintaa suhteuteta energiasisältöön. Hernekeitto on halpaa mutta siinä ei ole energiaa kuin 300 kaloria, jne. Täytyy syödä kahdeksan purkkia päivässä.
Siinä mielessä aivan ylivoimainen ykkönen on halpa lenkkimakkara. Siitä saa perunoiden kanssa kaksi päivällistä, euron per päivällinen.
Purkkia? Kuka kirjoitti purkkihernekeitosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee nuudelit, lisää sekaan muutama siivu savukalkkunaa pilkottuna.
Ei maksa paljon.
Kalkkuna on kallista.
Jos ostaa paketin savukalkkunaa, ja käyttää siitä kolme siivua, niin miten saat siitä kallista?
Vierailija kirjoitti:
S-market vihreä pesto alle 1.30e
Siis pelkkää pestoako syöt ?
Vierailija kirjoitti:
Munakas. Siihen voi laittaa vaikka tähteeksi jääneet perunat tai muuta.
Tämä on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Se on ärtsoppa.
Vierailija kirjoitti:
Areenassa ei ole enää sitä muistaakseni kolmeosaista BBC:n dokkaria, jossa selvitettiin minkälainen ruoka auttaa ketäkin parhaiten laihtumaan. Siinä kävi selväksi, että soseutettu keitto pysyy mahalaukussa kauemmin kuin paloina ja nesteenä oleva keitto. Yksi ryhmä alkoi laihtua ryminällä kun he söivät keittoa, jossa oli mieluisia kasviksia ja linssejä sekä mausteita ja hieman nestettä keiton liemenä. Keitto soseutettiin ja sitten testiryhmä söi sitä soseutettua keittoa lounaaksi ja päivälliseksi. Se piti pitkään kylläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Se on ärtsoppa.
Ruotsalainen ärtsoppa tehdään keltaisista herneistä ja siihen raastetaan porkkanaa mukaan hienolla terällä. Ruotsissakin ärtsoppa-päivään kuuluvat letut tai pannukakku ja hillo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Areenassa ei ole enää sitä muistaakseni kolmeosaista BBC:n dokkaria, jossa selvitettiin minkälainen ruoka auttaa ketäkin parhaiten laihtumaan. Siinä kävi selväksi, että soseutettu keitto pysyy mahalaukussa kauemmin kuin paloina ja nesteenä oleva keitto. Yksi ryhmä alkoi laihtua ryminällä kun he söivät keittoa, jossa oli mieluisia kasviksia ja linssejä sekä mausteita ja hieman nestettä keiton liemenä. Keitto soseutettiin ja sitten testiryhmä söi sitä soseutettua keittoa lounaaksi ja päivälliseksi. Se piti pitkään kylläisenä
Ohjelma oli vuonna 2016 ja tutkimuksessa oli mukana julkkislääkäri Chris van Tulleken. Tuo paksu sosekeitto löytyi lääkkeeksi Constant cravers-ryhmälle eli heille, joilla on mielitekoja ruoka-aikojen välissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Areenassa ei ole enää sitä muistaakseni kolmeosaista BBC:n dokkaria, jossa selvitettiin minkälainen ruoka auttaa ketäkin parhaiten laihtumaan. Siinä kävi selväksi, että soseutettu keitto pysyy mahalaukussa kauemmin kuin paloina ja nesteenä oleva keitto. Yksi ryhmä alkoi laihtua ryminällä kun he söivät keittoa, jossa oli mieluisia kasviksia ja linssejä sekä mausteita ja hieman nestettä keiton liemenä. Keitto soseutettiin ja sitten testiryhmä söi sitä soseutettua keittoa lounaaks
Ohjelman nimi on Oikea dieetti juuri sinulle.
Miksi toisten syömiset häiritsee sinua?