Listataan erittäin halpoja ruokia. Minä aloitan:
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tässä listauksessa ei ole järkeä, jollei hintaa suhteuteta energiasisältöön. Hernekeitto on halpaa mutta siinä ei ole energiaa kuin 300 kaloria, jne. Täytyy syödä kahdeksan purkkia päivässä.
Siinä mielessä aivan ylivoimainen ykkönen on halpa lenkkimakkara. Siitä saa perunoiden kanssa kaksi päivällistä, euron per päivällinen.
Lenkkimakkara on muuten hyvä, mutta aika paljon vaan rasvaa. Ravintoarvoltaan huono eli rahat menee vähän hukkaan.
Yritän katsoa, mitä aineista saa myös muuta kuin mahantäytettä. Proteiinia on hyvä jossain muodossa olla.
Rasvainen liha ja kananmunat ovat kaikkein halvimpia ruokia.
Maksavat enemmän kuin kasvikset, mutta syötynä halpaa.
Ovat täyttä ravintoa ja pitävät kylläisenä pitkään eikä nälkä ole eka pierasulla. Ne eivät edes pieretä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä listauksessa ei ole järkeä, jollei hintaa suhteuteta energiasisältöön. Hernekeitto on halpaa mutta siinä ei ole energiaa kuin 300 kaloria, jne. Täytyy syödä kahdeksan purkkia päivässä.
Siinä mielessä aivan ylivoimainen ykkönen on halpa lenkkimakkara. Siitä saa perunoiden kanssa kaksi päivällistä, euron per päivällinen.
Lenkkimakkara on muuten hyvä, mutta aika paljon vaan rasvaa. Ravintoarvoltaan huono eli rahat menee vähän hukkaan.
Rasvassahan ei mitään vikaa ole, mutta muuten ne on heikkoa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Tein hernekeiton, ainekset maksoi 24€ ja tästä syö 2 päivää...
Täällä väitetään että keitot on halpoja...
Eines keiton olisin saanut parillakymmennellä sentillä.....
Tässä aine lista ja hinnat:
Sipuli 1.89€
Hk sauna palvi kinkku 600g 11€
Ruoka kerma 2€
Herneet 1kg 3€
Mustapippuri 3.60€
Suola 100g 1€
Meirami 2€
Aika rankasti laitoit pippuria ja meiramia - ja sipuliakin!
Monelleko tämä oli 2 päiväksi? Meinaan jos kilo herneitä niin kuinka iso kattilallinen tuosta tulee? 8 litraa?
Euron ja alle aterioita kahdelle:
Italianpata ja perunat (2 syö 3pvä)
Spagetti ja jauhelihasoosi(2 syö 2pvä)
Perunat ja makkarasoosi (2 syö 2pvä)
Tässä jo viikon ruuat.
Suomalainen hemapa-riisirisotto.suoraan 80-luvulta. ehkä täydentäen kuullotetulla sipulilla. ja tietty edukkaita mausteita.
nakkikeitto juu..makkarakeitto omaan makuun siskonmakkarakeitto paras. tai sitten nakkien sijaan braatwurstia kun tekee nakkikeiton.,
Vierailija kirjoitti:
Linssikeitto
Makaronilaatikko soijarouheesta
Joo, myös Linssi-pastakeitto tai kikhernekastike ja perunat/riisi.
Vanhanajan lihaperunalaatikkoa teen silloin, kun vakiokauppani myy siankylkeä alle vitosen kilo. Viimeksi ostin pakastimeen viisi pakettia. Samasta kyljestä teen myös hernekeiton ja silakkalaatikkoon se sopii. Silakkalaatikkoa tulee harvoin tehtyä, silakat ovat kalliita. Munakastiketta teen välillä. Kalapuikot on melko halpoja ja lenkkimakkara. Lenkistä keittoa, kastiketta, uunimakkaraa. Hernekeitto olikin mainittu. Poimin itse sieniä, niitä on aina. Käytän niitä pitsaan, piirakoihin, kastikkeisiin, muhennoksiin, keittoihin, risottoihin, wokkeihin.
Jos rahaa ei kertakaikkisesti ole, niin keitän riisiä ja syön sitä margariinin ja mausteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto,hernekeitto,nakkikeitto.
Ei siis kasviskeitto vaan on pakko soseuttaa?
Sosehulluja olette.
Kyllä sinä olet se hullu. Ihmeellistä mouruamista ruoasta, joka ei itselle maistu, mutta harmittaa niin kovin kun muille maistuu. Minä teen sosekeittoa jopa pakasteherneistä, koska se vaan on niin hyvää, kun maustaa kunnolla ja lisää vähän kermaa sekaan mikä tekee keitosta myös ruokaisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva on terveellistä ja pitää nälkää
Vierailija kirjoitti:
Vanhanajan lihaperunalaatikkoa teen silloin, kun vakiokauppani myy siankylkeä alle vitosen kilo. Viimeksi ostin pakastimeen viisi pakettia. Samasta kyljestä teen myös hernekeiton ja silakkalaatikkoon se sopii. Silakkalaatikkoa tulee harvoin tehtyä, silakat ovat kalliita. Munakastiketta teen välillä. Kalapuikot on melko halpoja ja lenkkimakkara. Lenkistä keittoa, kastiketta, uunimakkaraa. Hernekeitto olikin mainittu. Poimin itse sieniä, niitä on aina. Käytän niitä pitsaan, piirakoihin, kastikkeisiin, muhennoksiin, keittoihin, risottoihin, wokkeihin.
Jos rahaa ei kertakaikkisesti ole, niin keitän riisiä ja syön sitä margariinin ja mausteiden kanssa.
Hyvät sapuskat, mutta vaihda se margariini voihin. Terveytesi takia ja halvemmaksi se voi tulee kun sitä ei tarvitse syödä niin paljon. Kylläisyys säilyy.
Jos on kasvimaa niin kannattaa kasvattaa itse. Esim itse kasvatetut tomaatitmaistuu aivan erilaiselta kuin kaupan. Tosin tomaateille pitää olla jonkinlainen huone ettei sateet ym.tee hallaa.
Sienirisotto, itse kerätyistä sienistä.
Ohrauunipuuro. Myös yksi kaikkein helpoimmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto,hernekeitto,nakkikeitto.
Ei siis kasviskeitto vaan on pakko soseuttaa?
Sosehulluja olette.
Kyllä sinä olet se hullu. Ihmeellistä mouruamista ruoasta, joka ei itselle maistu, mutta harmittaa niin kovin kun muille maistuu. Minä teen sosekeittoa jopa pakasteherneistä, koska se vaan on niin hyvää, kun maustaa kunnolla ja lisää vähän kermaa sekaan mikä tekee keitosta myös ruokaisampaa.
Ok, sulle maistuu soseutettu ruoka. Onko sulla jonkunlaista vaikeutta syödä ruokaa ilman soseuttamista?
Kuulostaa ainakin hirveältä, että pitäisi syödä soseita. Hampaattomat vanhukset tietty syövät soseita. Ja vauvat.
Tomaattimurskapohjainen soijarouhebolognesekastike + spagetti.
Kaikenlaiset linssi-/herne-/papumuhennokset ja -keitot.
Pinaatti- ja porkkanaletut itse tehtyinä ovat aika halpoja.
Juuresraasteista tehdyt kasvispihvit. Sitovana aineksena kananmuna ja jauho.
Mustapapupihvit esim. itse tehtyjen sämpylöiden välissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Linssikeitto
Makaronilaatikko soijarouheesta
Kummastakaan ei voi puhua ruokana, saati terveellisenä.
Ihan tavishernekeiton teen tällä ohjeella kuivatuista herneistä, en mistään kick-herneistä. Ei hernekeitossa mitään potkaa tartte olla, nimikin sen sanoo. Oon aina tehnyt lihatonta hernerokkaa, hyvää on. En ole vegaani.