Turussa srk lopettaa vanhusten ystävätoiminnan ja saattohoidon ystävätoiminnan. Tilalle kokoontumispaikkoja (sinne ei heikot pääse)
Tää ei oo säästötoimi, vaan rahat laitetaan toisaalle.
Varissuolle, keskustaan ja Kaarinaan tulee kokoontumispaikat.
Syy on varmaan se, että haalitaan lisää kirkollisveron maksajia. Heikot on jo päätöksensä tehneet.
Ei ole eettistä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Paskat niistä kuolevista tai vanhuksista, pääasia että papeille riittää rahaa.
Nämä ovat kirkon prioriteetit nykyisin. Kuvottaa, inhottaa ja tekee saatanan vihaiseksi tuo kirkon toiminta.
Mihin tuollaista mätäpesäkettä edes tarvitaan? Pappien elitistisen ökyelämän rahoittamiseen, kuinka ne edes kehtaavat?
On siellä paljon muitakin työntekijöitä kuin papit joille pitää palkka maksaa. Papit eivät päätöksiä tee. Seurakuntavaltuusto ja talousjohtaja mm tekee ja siellä on jäseninä ei-uskoviakin. Sinulla on jokin ihmeellinen trauma papeista ja harhaluulo että he olisivat yhä jotain eliittiä, sääty-yhteiskunta on ollut ja mennyt jo aikaa sitten. Mutta itse tuosta asiasta, aivan kauheaa ja törkeää toimintaa.
Onneksi erosin kirkosta jo 15 v. Luterilaisuudesta on tullut samanlainen kuin katolinen kirkko oli ennen vastauskonpuhdistusta. Käyttäytyvät Suomessa kuin joku virasto virkamiehineen. Kirkkojen ovet kiinni ja pappia et saa kiinni keskellä yötä vaikka joku olisi kuolemassa. Munkkeja ja nunniakaan ei ole, koska Lutherin mielestä naisten ainoa tehtävä on lasten synnyttäminen.
Kysypä SUOMEN HALLITUKSELTA mihin rikkaille se vie kaikkien rahat
Vierailija kirjoitti:
Onneksi erosin kirkosta jo 15 v. Luterilaisuudesta on tullut samanlainen kuin katolinen kirkko oli ennen vastauskonpuhdistusta. Käyttäytyvät Suomessa kuin joku virasto virkamiehineen. Kirkkojen ovet kiinni ja pappia et saa kiinni keskellä yötä vaikka joku olisi kuolemassa. Munkkeja ja nunniakaan ei ole, koska Lutherin mielestä naisten ainoa tehtävä on lasten synnyttäminen.
Pahinta on opista ja Kristuksen seuraamisesta luopuminen. Pelkkiä leipäpappeja. Ja nyt tuodaan ns kristillisyyden evoluutiota, eli luovutaan ylösnousemusopista eikä uskota Kristuksen neitseelliseen syntymään etc. Sanokaa minun sanoneen: Lucifer tulee tuon kirkon sisältä.
Opetelkää lukemaan uutisia USEAMMIN., Kirkon tuet tulee valtiolta!!!
SRK ei päätä
"Katolilaisilla papit ovat yhä vain seurakuntalaisten tavoitettavissa 24/7 - ja kyllä - pappeus on kutsumus, paitsi lutikkaseurakunnalla. Huvitti, kun olen parikin kertaa kysynyt papilta ihan vain jostakin kirjasta pidetystä lukupiiristä. Sieltä on egon vallassa sekoileva luciferin varjoisa palvelija tullut melkein silmille, että hän tarvitsee sellaisesta PALKKAA JA KORVAUSTA! Asia - ja pappeuden kasvot- tuli harvinaisen selviksi."
Ilmankos kirkolla enenevissä määrin haalitaan joka hommaan vapaaehtoisia. He tekevät työt ilmaiseksi, papit saavat palkan.
Minun lapsuudessani 1970-luvulla papit jakoivat ehtoollisen, lukivat Raamatun tekstit ja muut puheosuudet. Nyt niidenkin tekemiseen tarvitaan vapaaehtoiset. Ei siinä mitään, monet varmaan haluavatkin osallistua. Huvittaa vain, että saavatko tämän ajan papit nyt palkan vähäisemmällä työllä kuin aiempien sukupolvien papit ja tekivätkö vanhan polven papit "liikaa" töitä, kun ei ollut vapaaehtoisia assareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä sentään käyvät syntymäpäivinä, jos kutsutaan. Tosin tässäkin on säästetty. Enää ei tulla välttämättä juuri silloin, kun synttäri on.
Minusta on hyvä, että seurakunnasta käydään onnittelemassa jonakin muuna aikana kuin juhlapäivänä, silloin on muita vieraita joiden kanssa viettää päivää, on mukavampi jutella mielen päällä olevia asioita silloin, kun ei varmasti ole muita paikalla.
Pointti onkin siinä, että ennen ne on tarjoutuneet seurakunnasta tulemaan syntymäpäivänä. Moni haluaa silloin. Sen on saanut itse halutessaan vaihtaa.
Ei ole mukavaa, että nyt ilmoitetaan, että sitten syksyllä loma,aikojen jälkeen tullaan. Ei silloin enää tunnu syntymäpäivävierailulta.
Mua kiinnostaisi tietää, että miten työnantajana järkkäisit nämä syntymäpäiväkäynnit: 2/4 papeista on rippileireillä, 1/4 on lomalla, 1/4 tekee kesäkuukautena noin 2-3 papin työt niillä viikoilla, kun ei ole leirillä tai leirivapaalla. Käytännössä yksi viikon rippileiri kuluttaa 2 viikkoa, kun leirin alle jääneet viikkovapaat pitää myös sen jälkeen. Huomaa myös, että kesäkuukausina tulee lisäduunia kesän vihkimisistä. Huomaa myös, että jokainen on vuorollaan leirillä tai parilla, jokainen on lomalla. Jokainen myös paahtaa, kun muut on lomalla. Lisäksi ainakin jollekulle tulee myös kirkkoherran tuuraus. Todennäköistä on myös se, että koko kesää kaikki neljä eivät ole terveinä. Sijaisia ei oteta, vaan ylimääräinen leirinakki napsahtaa, kun toinen sairastuu.
Juu en ole pappi, mutta sivusta seurannut.
Vierailija kirjoitti:
"Katolilaisilla papit ovat yhä vain seurakuntalaisten tavoitettavissa 24/7 - ja kyllä - pappeus on kutsumus, paitsi lutikkaseurakunnalla. Huvitti, kun olen parikin kertaa kysynyt papilta ihan vain jostakin kirjasta pidetystä lukupiiristä. Sieltä on egon vallassa sekoileva luciferin varjoisa palvelija tullut melkein silmille, että hän tarvitsee sellaisesta PALKKAA JA KORVAUSTA! Asia - ja pappeuden kasvot- tuli harvinaisen selviksi."
Ilmankos kirkolla enenevissä määrin haalitaan joka hommaan vapaaehtoisia. He tekevät työt ilmaiseksi, papit saavat palkan.
Minun lapsuudessani 1970-luvulla papit jakoivat ehtoollisen, lukivat Raamatun tekstit ja muut puheosuudet. Nyt niidenkin tekemiseen tarvitaan vapaaehtoiset. Ei siinä mitään, monet varmaan haluavatkin osallistua. Huvittaa vain, että saavatko tämän ajan papit nyt palkan vähäisemmällä työllä kuin aiempien sukupolvien papit ja tekivätkö vanhan polven papit "liikaa" töit
Helpommalla pääsee, jos itse tekee. Vapaaehtoisilla on suuri arvo. Seurakunta on ihmisten yhteisö, ha siksi olisi hyvä, että on vapaaehtoisia. Käytännössä aikaa menee, kun sopii, hankkii, viestittelee, kutsuu. Samalla kuuntelee jokaisen toiveet jne. Harjoittelet jokaisen kanssa mikrofonin käyttöä jne.
Vapaaehtoistyö ei tee työtä helpommaksi. Usko pois, siihenkin ryhmään mahtuu monenlaista särjettyä ihmistä. Aikaa menisi vähemmän, kun itse tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä sentään käyvät syntymäpäivinä, jos kutsutaan. Tosin tässäkin on säästetty. Enää ei tulla välttämättä juuri silloin, kun synttäri on.
Minusta on hyvä, että seurakunnasta käydään onnittelemassa jonakin muuna aikana kuin juhlapäivänä, silloin on muita vieraita joiden kanssa viettää päivää, on mukavampi jutella mielen päällä olevia asioita silloin, kun ei varmasti ole muita paikalla.
Pointti onkin siinä, että ennen ne on tarjoutuneet seurakunnasta tulemaan syntymäpäivänä. Moni haluaa silloin. Sen on saanut itse halutessaan vaihtaa.
Ei ole mukavaa, että nyt ilmoitetaan, että sitten syksyllä loma,aikojen jälkeen tullaan. Ei silloin enää tunnu syntymäpäivävierailulta.
Mua kiinnostaisi tiet
Ennen pappi tuli joka syntymäpäivä kesälläkin. Enää ei tule. Eli tässä on huononnus.
Kerran tuli vahingossa 2 pappia. Ei haitannut mitään.
Monessa seurakunnassa on ollut päivystävä puhelin papeilla. Niistä luovuttiin työturvallisuussyistä? Ai miksiköhän? No jos papilla oli naisen nimi, niin tuli läähätyspuheluja. Jos miespappi vastasi, niin sitten olikin aina väärä numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että tämä kertoo siitä, että niitä vierailuresursseja eli pappeja tai muita työntekijöitä ei ole. Joku on eläköitynyt, mutta seurakunta ei otakaan uutta. Virka on lakkautettu. Tai jollakulla on pitkä sairasloma. Tai jollakulla on pieniä lapsia ja tekee osittaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Lähes kaikkia muita paitsi kaltaisiasi perseeseen pantuja puutarhatonttuja
Totuus sattui sinuun. Ota itsesi hengiltä jos sattuu liikaa. Parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten toiminta ajetaan myös alas.
Vain vahvoista välittävä Suomi 2025!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tiet
On se kumma että tämä vinkuminen tulee aina lutikkakirkosta. Muualla se tehdään palvelushenkisesti kutsumuksesta. Mutta sitähän se on - maallistunut höpökirkko leipäpappeineen. Olisi Kristuksen raipalla työtä tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten toiminta ajetaan myös alas.
Vain vahvoista välittävä Suomi 2025!
Ja kirkko myös. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: Juttelin yhden eläkkeelle jäävän papin kanssa. Hän sanoi, että ennen pappisvirassa olevat olivat aina käytettävissä, jos oli tarve. (Oletan, että sielunhoitoa yms varten tai ehtoollinen kuolevalle tms.)
Mutta nykyään nuoret papit pitävät vapaansa puhelin kiinni.
Mielestäni tämä on oleellinen asia, mikä on muuttunut. Ennen pappisvirka koettiin sydämen asiaksi. Nyt sitä pidetään vain leipäpuuna. Virka-aika kuten muissakin töissä.
(Eihän kukaan silloin ennenkään joutunut väkisin papiksi. Sinne meni ne, jotka halusivat olla saatavilla.)
Tuo johtuu varmasti osittain siitä, että nykyään pappeja pommitetaan yhteydenotoilla ihan eri tavalla kuin ennen. Tunnen yhden papin, joka saa jatkuvasti toinen toistaan turhempia viestejä seurakuntalaisiltaan. Siitä ei tulisi mitään, jos pappi lukisi kaikki viestit heti siltä varalta että joukossa on jotain tärkeää. Papilla on kuitenkin myös perhe ja hän tarvitsee välillä omaakin aikaa töistä palautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mukavaa, että nyt ilmoitetaan, että sitten syksyllä loma,aikojen jälkeen tullaan. Ei silloin enää tunnu syntymäpäivävierailulta.&
Nyt kiinnostaa papin puolisona ja rippileirileskenä: missä yhteisössä pappi/pastori/tms tekee 40 tuntia palkatta töitä joka viikko ja ilman lomia? Viikonloppuisin. Vain yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa. Puhumattakaan noista rippileireistä? Kuka lähtee ilman kutsumusta noille? Ilman ilta- ja yökorvauksia? Mutta siis ihan palkatta. Onko nää jotain rikkaiden kirkkoja, että on varaa työskennellä palkatta?
On muuten aikamoinen rasite perhe-elämälle, että toinen on töissä lähes joka viikonloppu. Kesäisin poissa kotia useamman viikon. Takaisin leireiltä tulee kehäraakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mukavaa, että nyt ilmoitetaan, että sitten syksyllä loma,aikojen jälkeen tullaan. Ei silloin enää tunnu syntymäpäivävierailulta.&
No olkoon vinkumista, mutta miten järkkäisit esihenkilönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mukavaa, että nyt ilmoitetaan, että sitten syksyllä loma,aikojen jälkeen tullaan.
Jos usko on heikko eikä kutsumusta lainkaan, kannattaisi ihan oikeasti miettiä jotakin muuta kuin pappeutta. Itse ajattelen, että tässä ammatissa pappeus on käytännössä 24/7/365 toimimista jumalan tahdon vastaanottimena ja sen toteuttamisena maailmassa. Edes perhe ei mene sen ohi. Se on ehdoton prioriteetti.
Mar Ieshu Mesiha, bara Illaha, yitrahemni a'khataw. Amayn.
Siinä pappi palaa loppuun jos pitää aina olla tavoitettavissa kun soittajia riittäisi. Kutsumus on huono peruste tälle, samalla perusteella pitäisi lääkärien ja hoitajien tehdä korvauksetta pyöreää päivää. Ei sitä voi toisten hyvinvoinnista huolehtia jos ei huolehdi edes omasta.
Itse toivon, että kirkollisvero ei ole vain ylimääräinen sote- tai vanhustenhoitomaksu. Pitää auttaa laajemmalla skaalalla, kaikenikäisiä.