Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta

Vierailija
28.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149547

Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.

Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.

Kommentit (1740)

Vierailija
1721/1740 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, mitä kommentteja. Olen sanonut tämän monta kertaa, mutta sanon vielä, ennemmin koko elämäni yksin kuin suomalaisen miehen kanssa.Tällaiset hirveät ketjut vaan vahvistavat ajatustani. T. ulkomaalainen nainen

eikai tämä kaikkia miehiä edusta eihän? toivon niin

Kyllä vaan edustaa :) eihän ne livenä sano pahaa mutta netissä ;)

Kiinnitti huomiota, että miehet, jotka näin naisena vaikuttavat inhimillisemmiltä ja paremmilta, saavat rankkaa kritiikkiä palstan enemmistöä edustavilta kovilta ja yksioikoisilta miehiltä. Miehet voivat siis tämän mukaan olla naisten mieleen tai miesten mieleen, mutteivät  molempien.

Vierailija
1722/1740 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä voi tuo ulkonäkö ja tyyli vähän haitata, niin pinnallista maailma on. Jos en olisi tiennyt tekstistä, että on 27, olisin arvellut että 40-50 v vähän tukeva täti-ihminen siinä.

Jep. Rehellisesti. Tältäkö muka näyttää nykynormaali 27v nuori nainen:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnlIPcGCrEcB7qeOB…

Kyllä. Tältäkin. Oikeat ihmiset ovat erilaisia, katsele rauhassa ympärillesi kaupungilla. Se, että hän oli Ylen jutussa sai sinut odottamaan jotakin tv-ruutuun vai viihdemaailmaan valikoitunutta ulkonäkötyyppiä? Postaapa tänne oma kuvasi, niin keskustellaan siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/1740 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on Veeralla ainakin hieno deitti-ilmoitus valtakunnanmediassa, ja videokin vielä. Luulisi seuraa löytyvän.

Itse veikkaan, että haaste on lähinnä Veeran omissa odotuksissa ja vaatimustasossa.

Mitkä ovat hänen omat odotukset ja vaatimustaso? Kerrotaanko niistä jossain?

Lue Yleltä, mitä hän toivoo.

Itse ajattelen, ettei kukaan vaatimustasosta puhuva ole kypsä ihmissuhteisiin. 

Luin. En löytänyt mitään tavatonta vaatimustasoa. Ihan normi settiä. Ei maininnut koulutusvaatimuksia tai ulkonäöstä mitään.

Nimenomaan :)

Palstakatkerot projisoivat omaa riittämättömyyttään lukematta edes juttua. 

Vierailija
1724/1740 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös iltalehdessä

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/a269ae0a-be06-4533-8b1e-a8ea079789f3

Somekommenttien perusteella minut on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, hän naurahtaa.

Olen saanut kommenttia, että olen liian kranttu. Porukka olettaa, että etsin mallivartaloista hyvätuloista miestä, joka elättää minut. Mutta en halua kenenkään elätettäväksi, vaan haluan tasavertaisen kumppanin.

Entä mikä olisi parasta, mitä sinkkumarkkinoilla voisi tapahtua?

Löytäisin kiva tyypin, jonka kanssa jaan samat arvot. Haluan tasavertaisen kumppanin, jossa kumpikaan ei ole toisen yläpuolella, hän toivoo.

Vierailija
1725/1740 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä heru minkäänlaista sympatiaa nuorta naista kohtaan, joka ei muka löydä miestä. 

Kun tietää totuuden , mikä se on parisuhdemarkkinoilla. 

Vierailija
1726/1740 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös iltalehdessä

Somekommenttien perusteella minut on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, hän naurahtaa.

Olen saanut kommenttia, että olen liian kranttu. Porukka olettaa, että etsin mallivartaloista hyvätuloista miestä, joka elättää minut. Mutta en halua kenenkään elätettäväksi, vaan haluan tasavertaisen kumppanin.

Löytäisin kiva tyypin, jonka kanssa jaan samat arvot. Haluan tasavertaisen kumppanin, jossa kumpikaan ei ole toisen yläpuolella, hän toivoo.

Niin. Tässä se onkin.

Uranainen hakee uramiestä joka ei saa olla sosioekonomisesti naisen alapuolella (samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä).

Kodin hengetär hakee uramiestä joka on sosioekonomisesti naisen yläpuolella (vastakohdat täydentävät toisiaan).

Uramiehiä ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

Vierailija
1727/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä heru minkäänlaista sympatiaa nuorta naista kohtaan, joka ei muka löydä miestä. 

Kaksi eri asiaa: yksilön elämä ja yleinen tilanne. Yleinen tilanne parisuhdemarkkinoilla on muutenkin se, ettei naisille useinkaan löydy sopivaa eli minimikriteerit täyttävää miestä. 

Sympatia ei ole tarpeen, eikä sitä kukaan halua. Empatia sen sijaan on älykkyyttä ja auttaa ymmärtämään muita. Maailma muuttuu selkeämmäksi ja mukavammaksi paikaksi siten. 

Vierailija
1728/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret naiset pukeutuvat tuollaiseen vanhentavaan beigeen väriin?

Minusta Veera on hyvännäköinen. Koulutettu. Itse olen nyt 63-v. Jäin parittomaksi kun se aika elämästä osui 90-luvun pulavuosiin ja eristäydyin ihmisistä kun olin monta työttömänä. Kun pääsin töihin niin oli jo myöhäistä. Toivottavasti Veera löytää etsimänsä. Usein se tulee vastaan yllättäen, kulman takaa. Naisilla on helpompaa. Näin uskon.

Vierailija
1729/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös iltalehdessä

Tasavertainen kumppani = korkeakoulutettu, työssäkäyvä mies

Samat arvot = kokoomuslainen

Käytännössä siis kovapalkkainen, akateeminen mies. Sinkkumarkkinoiden yksisarvinen.

Vierailija
1730/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös iltalehdessä

Veerahan brändää itseään "valtakunnan sinkuksi". Kuitenkin hänen parinhakunsa on puolinaista ja ponnetonta.

"Mitään varsinaista romantiikan kaipuuta Veeralla ei ole", "...joku rinnalla, muttei se ole mikään itseisarvo".

Herää kysymys, että onko julkisuus tässä se itseisarvo, jota Veera voi myöhemmin hyödyntää politiikkaan pyrkimisessä tms.

Vierailija
1731/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään perheen perustamista ylipaino lisää riskejä raskauteen ja synnytykseen. Jos nyt edes tulee raskaaksi. Ja melkein jokainen tietämäni ylipainoinen nainen on vaan lihonut lisää raskauksien myötä.

Toisekseen luulen, että Veeralla ei odotukset ja tarjonta kohtaa. Kun sellainen komea suomenruotsalainen hankenin käynyt old money -mies katselee naisia itselleen, niin ei noihin veeroihin edes vilkaista. 

No kerropa sitten meille tavallisille tyhmille, minkälaisiin naisiin tämä Hankenin käynyt suomenruotsalainen old money-ihmemies MacGyver sitten vilkaisee?

Minä voin kertoa. Herttaisiin, luonnollisen kauniisiin, ruotsinkielisiin, älykkäisiin tyttöihin, jotka ovat hyvästä perheestä. Mielellään Kauniaisista, Espoosta tai Turusta. Näin se

Eli Veeraan? Veerahan on suomenruotsalainen myös.

Vierailija
1732/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoret naiset pukeutuvat tuollaiseen vanhentavaan beigeen väriin?

Minusta Veera on hyvännäköinen. Koulutettu. Itse olen nyt 63-v. Jäin parittomaksi kun se aika elämästä osui 90-luvun pulavuosiin ja eristäydyin ihmisistä kun olin monta työttömänä. Kun pääsin töihin niin oli jo myöhäistä. Toivottavasti Veera löytää etsimänsä. Usein se tulee vastaan yllättäen, kulman takaa. Naisilla on helpompaa. Näin uskon.

Jos on 27-vuotiaana ton kokonen kun veera se on game over

Vierailija
1733/1740 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuuden? Siis sen, että naiset ovat parisuhteissa ja miehet yksin?

Vierailija
1734/1740 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av-laatua tämäkin keskustelu.

Vierailija
1735/1740 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös iltalehdessä

Tasavertainen kumppani = korkeakoulutettu, työssäkäyvä mies

Samat arvot = kokoomuslainen

Käytännössä siis kovapalkkainen, akateeminen

Korkeat tulothan kuuluvat nimenomaan miesten arvoihin työelämässä, miksi se on sitten kuitenkin harvinaisuus? Eikä Veera edes kerro etsivänsä varakasta, mutta varmaankin saman koulutustason työssäkäyvää miestä. Kaikki akateemiset eivät ole kovin hyvätuloisia.

Vierailija
1736/1740 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko olisi voinut olla ihan suoraan ja rehellisesti että "Nirsous vaikeuttaa Veeran miehen löytämistä"

Tietenkin parinvalinnassa pitää olla nirso. Ei niitä itselle sopivia ehdokkaita tule edes joka vuosi vastaan. Siinäkin on iso merkitys sattumalla, satutaanko olemaan samassa paikassa samaan aikaan.

Eikä ne Veeran toiveet olleet mahdottomia. Hän haluaa kumppanin, jonka seurassa on hauskaa, jonka kanssa on yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ja jonka seurassa hän tuntee olonsa turvalliseksi. Eipä ollut mainintaa pituudesta, varallisuudesta, leukojen leveydestä tai jännyydestä.

Jos mies surkuttelisi puolison puutetta (Ja vielä lehdessä) ja antaisi silti pakit kaikille häntä lähestyville naisille, kun eivät ole mieleisiä. Sellaista miestä pidettäisi ihan suoraan naurettavana pellenä ja mokomana ro

Eikös se olisi järkimiehen merkki, että antaa pakkeja häntä lähestyville naisille, jolleivät he miellytä? 

Vierailija
1737/1740 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taannoinen bussikuski-ikisinkkumies sopisi Veeralle. Samaa kokoluokkaa, ei mikään ruma, töissä, mukavan oloinen videoillaan.

Veeran ei tarvitse tyytyä mihinkään ylipainoiseen bussikuskiin!

Näin kauniisti täällä tosiaan kirjoitellaan ihmisistä. Risto vaikutti oikeasti ihan hyvältä tyypiltä niissä jutuissa, jos joku vaivautui lukemaan. Jos Veeran ei voi olettaa pystyvän näkemään ammatin (joka Ristolla kuitenkin on, hän jopa pitää siitä paljon) ja ylipainon (käsittääkseni on muuten laihtunut) yli, ek voida samaan aikaan olettaa että miehet näkevät Veeran ylipainon taakse ja haukkua miehiä pinnallisiksi. Tähän siis lisättävä että kenenkään ei tarvitse kelpuuttaa ketään, mutta ehkä tuota tekopyhyyttä voisi vähän tarkastella. 

Toivottavasti Risto löytää mukavan naisen, jonka kanssa hän on samalla aaltopituudella, jakaa arvot ja kiinnostuksenkohteet. Kuulostaa epätodennäköiseltä, että sellainen olisi Hankenilta valmistunut, kansainvälisesti aktiivinen ammattipoliitikko ja vielä kokoomuslainen.553

Vierailija
1738/1740 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taannoinen bussikuski-ikisinkkumies sopisi Veeralle. Samaa kokoluokkaa, ei mikään ruma, töissä, mukavan oloinen videoillaan.

Kokoko on ainoa kriteeri?

Palstalla ihmisen arvo kutistetaan kokoon ja johonkin markkina-arvoon. Onneks oikea elämä ei toimi noin.

Ai oikeassa elämässä ei tuomita ulkonäön ja painon perusteella? Taida elää Muumilaaksossa. 

No itse olen välttynyt siltä. Komean miehen sain, vaikka palstalogiikan mukaan mulla ei pitäis olla mitään mahiksia. Ehkä elämänpiirimme ovat sillai erilaiset, et meidän porukoissa ei puhuta muiden ulkonäö

"Sinun mielestä komean. Tottakai itse olet sitä mieltä että miehesi on komea. Toiselle se voi olla oksettava kuvatus. "

No itseasiassa en alkuun lämmennyt hänen ulkonäölle edes. Mut kyllä todella usein molemmat saamme edelleen kuulla siitä, miten on niin näyttävä ja komea. Siis ihan aina. Kerran joku mallien etsijä ravintolassa pyysi miestäni ottaa häneen yhteyttä. Ja sitten siinä samassa kysyi hyvin epäuskoisena, et miten te voitte olla pari. Oli kyl harvinaisen tökerö, eikä saanut mallia sillä erää.

Ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos. 

Vierailija
1739/1740 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

kaikki tietää että Tinderistä ei haeta vakavaa kumppania pitkäksi ajaksi, siellä kaikki ehdokkaat ovat lyhytkäyttötavaraa. 

Edelleen barometreistäkin selviää, että deittisovelluksista alkaa valtaosa suomalaisista parisuhteista. Ei se totuus muutu miksikään vaikka jotain muuta eri keskusteluissa hoet 

No joo itse tapailin yhtä tinder naista pitkään kuukausia kun hän oli paras mitä oli silloin saatavilla, vaikkei ollutkaan yhtään mitä hain. Saman aikaa häntä tapaillessa silmäilin myös muita ehdokkaita ja jouduin jättämään hänet sitten myöhemmin kun ei natsannut 

Nirsous on kyllä rehellisempää kuin tuollainen paremman puutteessa deittailu. Todistaa jälleen miesten epäluotettavuuden.

Vierailija
1740/1740 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tärkein pointti on, että deittailukulttuuri etenkin pk-seudulla on tosi outo. Ghostaamista, ei malteta tutustua jne. Olen tämän itse kokenut. Heti pitäisi tuntua kemiaa ja kipinää, että olisi malttia tutustua yksiä treffejä enempää. Sitten samat tyypit pyörivät sovelluksissa vuodesta toiseen... on ihan ok haluta kemiaa heti, mutta monien miesten asenne deittailuun on outo, jotenkin kauhean pinnallinen. Tulee tunne, että etsitään hirveässä paineessa jotain täydellistä naista, millä ehkä enemmän suojataan itseä pettymyksiltä. Ja on hirveän korkeat ajatukset itsestä ja siitä, mitkä kriteerit toisen pitäisi täyttää. 

Nuo samat deittailuun liittyvät ongelmat ovat muissakin isoissa kaupungeissa. Pienessä tai edes keskisuuressa kaupungissa en ole koskaan deittaillut. Tai no kerran Rovanimellä kävin treffeillä paikallisen miehen kanssa ja hän ghostasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi