YLE: Veera, 27, haluaisi perheen, mutta miestä on vaikea löytää Uudeltamaalta
Tuossa artikkelissa on haastateltu Kauppakorkeakoulussa loppusuoralla opiskelevaa naista, jolla on vaativa työ, kivat harrastukset ja paljon kavereita, mutta hänellä on ollut vaikeuksia löytää kumppania.
Mitä ajatuksia herättää? En yhtään ihmettele, vaikka ei olekaan kokemuksia pk-seudulla deittailusta.
Kommentit (1740)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
kaikki tietää että Tinderistä ei haeta vakavaa kumppania pitkäksi ajaksi, siellä kaikki ehdokkaat ovat lyhytkäyttötavaraa.Edelleen barometreistäkin selviää, että deittisovelluksista alkaa valtaosa suomalaisista parisuhteista. Ei se totuus muutu miksikään vaikka jotain muuta eri keskusteluissa hoet
No joo itse tapailin yhtä tinder naista pitkään kuukausia kun hän oli paras mitä oli silloin saatavilla, vaikkei ollutkaan yhtään mitä hain. Saman aikaa häntä tapaillessa silmäilin myös muita ehdokkaita ja jouduin jättämään hänet sitten myöhemmin kun ei natsannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄSSÄ ON HENKILÖN KOTISIVU KUNTAVAALEISSA
Jos Veera olisi yhtä hoikka ja nätti kuin ylioppilaskuvassaan (tuolla verkkosivulla kuva hänestä) niin hän saisi kenet miehen vaan. Tosi kaunis ollut nuorena (ja hoikka). Oli ihan eri näköinen kuin nyt. Hänen kannattaa laihduttaa noihin vanhoihin mittoihinsa.
HOIKKA? Missä kuvassa siis? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taannoinen bussikuski-ikisinkkumies sopisi Veeralle. Samaa kokoluokkaa, ei mikään ruma, töissä, mukavan oloinen videoillaan.
Kokoko on ainoa kriteeri?
Palstalla ihmisen arvo kutistetaan kokoon ja johonkin markkina-arvoon. Onneks oikea elämä ei toimi noin.
Ai oikeassa elämässä ei tuomita ulkonäön ja painon perusteella? Taida elää Muumilaaksossa.
No itse olen välttynyt siltä. Komean miehen sain, vaikka palstalogiikan mukaan mulla ei pitäis olla mitään mahiksia. Ehkä elämänpiirimme ovat sillai erilaiset, et meidän porukoissa ei puhuta muiden ulkonäöstä. Joku muu ihmisessä on olennaisempaa.
Sinun mielestä komean. Tottakai itse olet sitä mieltä että miehesi on komea. Toiselle se voi olla oksettava kuvatus.
Vierailija kirjoitti:
Mula oli ihan hyvä päivä töissä, tulin kotiin, avasin vauva-palstan ja luin tätä ketjua. Tuli hirvittävän paha mieli tämän Veeran puolesta, minkälaisia kommentteja hän on saanut ulkonäöstään, painostaan ja pukeutumistyylistään. Kaikista kummallisinta on se, että Veera on mielestäni ihan tavallisen sievän näköinen eikä mitenkään lihava mielestäni.Pukeutumistyylikin on tyylikäs, pitäsikö hänen pukeutua juoksutrikoisiin jotta olisi Suomessa tyylikäs? Voisiko joku minua viisaampi kertoa minulle tyhmälle, miksi hän triggeröi ihmiset (miehet?) niin pahasti? Tiedän monta muuta tosi paljon pahemman näköistä naista, eikä kukaan ole heitä haukkumassa. Ja en yhtään ihmettele, miksi naiset haluavat pysyä nykyään sinkkuna.
Ei mitenkään lihava? Oletko tosisissasi? Oletko häntä itse kaksi kertaa isompi kun et näe ja arviointisi hämärtänyt kun katsot itseäsi pienempää naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, mitä kommentteja. Olen sanonut tämän monta kertaa, mutta sanon vielä, ennemmin koko elämäni yksin kuin suomalaisen miehen kanssa.Tällaiset hirveät ketjut vaan vahvistavat ajatustani. T. ulkomaalainen nainen
eikai tämä kaikkia miehiä edusta eihän? toivon niin
Kyllä vaan edustaa :) eihän ne livenä sano pahaa mutta netissä ;)
Vierailija kirjoitti:
Ristohan oli hirmu symppis mies. Tässä nyt olisi varmaan liikaa etäsuhteen haasteita.
Luulen muuten, että Ristolle on tullut jutun jälkeen yhteydenottoja, näinköhän on enää edes tavoiteltavissa.
Kuka helvatan risto?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on Veeralla ainakin hieno deitti-ilmoitus valtakunnanmediassa, ja videokin vielä. Luulisi seuraa löytyvän.
Itse veikkaan, että haaste on lähinnä Veeran omissa odotuksissa ja vaatimustasossa.
Mitkä ovat hänen omat odotukset ja vaatimustaso? Kerrotaanko niistä jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on Veeralla ainakin hieno deitti-ilmoitus valtakunnanmediassa, ja videokin vielä. Luulisi seuraa löytyvän.
Itse veikkaan, että haaste on lähinnä Veeran omissa odotuksissa ja vaatimustasossa.
Lue Yleltä, mitä hän toivoo.
Itse ajattelen, ettei kukaan vaatimustasosta puhuva ole kypsä ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristohan oli hirmu symppis mies. Tässä nyt olisi varmaan liikaa etäsuhteen haasteita.
Luulen muuten, että Ristolle on tullut jutun jälkeen yhteydenottoja, näinköhän on enää edes tavoiteltavissa.
Risto vaikutti myös olevan liittoaktiivi eli vasemmistosiiven demari, tuskin heistä paria tulisi muutenkaan. Mutta huvittaa se, kuinka tämä keskustelu on ollut täynnä naisia kehumassa Veeran ulkonäköä ja jankuttamassa, ettei ulkonäöllä ole väliä tai että toinen ylipainoinen käy. Kuitenkin ajatus Ristosta on suorastaan loukkaava, ylipaino jopa mainitaan erikseen.
Miten tää Risto nyt iittyy asiaan? Miksi Veeran pitäisi just tämä Risto valita? Ristoahan on täällä kehuttu, Veeraa haukuttu. Veeran ylipaino on tuomittu yksistään syyksi, miksi kukaan mies ei voi pitkällä tikulla koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ihmetellään, jos näyttää ikäistään vanhemmalta? Niin minäkin olen aina näyttänyt. Papereita on kysytty tasan kerran eli päivä 18-vuotissynttäreiden jälkeen.
No parinvalintamielessä sitä ei yleensä ajatella hyvänä asiana, jos nainen näyttää nuorena aikuisena ikäistään vanhemmalta. Varsinkin jos näyttää keski-ikäiseltä. Semmoiset arvot ja ihanteet täällä on. Toivottavasti selvensi.
Täällä palstalla. Oikessa elämässä toisin. Onhan Veerakin jo seurustellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisesti koira sitoo tosi paljon. Arjessa ei ole spontaaniutta, jos on koira. Tämä voi heikentää mahdollisuuksia kohtaamisiin, kun täytyy aina mennä ajoissa kotiin koiran takia.
Monet miehet ovat oppineet karttamaan koiran omistavia naisia, kun tuppaavat olemaan hyvin epävakaita. Paljon pahempia kuin kissanaiset.
Koiran omistava nainen on pomottava ja toisia herkästi alistava myös. Kokemuksesta. Kissanainen on henkisesti vahvempi ja itsenäisempi.
Voi luoja mitä analyyseja. Mites kissa/koira -miehet??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taannoinen bussikuski-ikisinkkumies sopisi Veeralle. Samaa kokoluokkaa, ei mikään ruma, töissä, mukavan oloinen videoillaan.
Kokoko on ainoa kriteeri?
Palstalla ihmisen arvo kutistetaan kokoon ja johonkin markkina-arvoon. Onneks oikea elämä ei toimi noin.
Ai oikeassa elämässä ei tuomita ulkonäön ja painon perusteella? Taida elää Muumilaaksossa.
No itse olen välttynyt siltä. Komean miehen sain, vaikka palstalogiikan mukaan mulla ei pitäis olla mitään mahiksia. Ehkä elämänpiirimme ovat sillai erilaiset, et meidän porukoissa ei puhuta muiden ulkonäöstä. Joku muu ihmisessä on olennaisempaa.
"Sinun mielestä komean. Tottakai itse olet sitä mieltä että miehesi on komea. Toiselle se voi olla oksettava kuvatus. "
No itseasiassa en alkuun lämmennyt hänen ulkonäölle edes. Mut kyllä todella usein molemmat saamme edelleen kuulla siitä, miten on niin näyttävä ja komea. Siis ihan aina. Kerran joku mallien etsijä ravintolassa pyysi miestäni ottaa häneen yhteyttä. Ja sitten siinä samassa kysyi hyvin epäuskoisena, et miten te voitte olla pari. Oli kyl harvinaisen tökerö, eikä saanut mallia sillä erää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Yleltä, mitä hän toivoo.
Itse ajattelen, ettei kukaan vaatimustasosta puhuva ole kypsä ihmissuhteisiin.
Luin. En löytänyt mitään tavatonta vaatimustasoa. Ihan normi settiä. Ei maininnut koulutusvaatimuksia tai ulkonäöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä moni pullukka löytää oman kullan, niin mies kuin nainen, tuomitsijoista huolimatta.
Tämänkin jutun nainen tekee vaalityötä ek-vaaleja ajatellen sinkkuusteemalla parisuhteiden välissä.
Ennen kuin joku rupeaa Veeraa tuomitsemaan tällaisen vaaliteeman valitsemisesta, niin sellainen pointti, että sinkkuuden tietää olleen väliaikaista vasta, kun se on päättynyt. Jotkut toki haluavat sinkkuina pysyäkin, mutta muille tämän olotilan kesto on tuntematon eli tietyllä hetkellä se on se vallitseva totuus.
No. Siinähän ihmettelet. Muista, se on sun ongelma.