Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erirytmisyys puolison kanssa johtaa siihen, ettei tehdä koskaan mitään kivaa

Vierailija
28.04.2025 |

Vapaapäivinä puoliso makaa puolillepäivin. Perjantaina ollaan vielä saatettu sopia, että siivotaan yhdessä ja tehdään sitten jotain kivaa, mennään vaikka leffaan tai syömään. Kello 14 tilanne on kuitenkin se, että joko siivousta ei ole aloitettukaan tai minä olen siivonnut yksin, kun olen ollut hereillä jo seitsemästä saakka. Siinä miestä odotellessani olen myös käynyt lenkillä ja kaupassa, hoitanut pyykit ja tiskit ja maksanut laskut. Olen syönyt jo lounaan itse, kun mies vielä ryystää rauhassa akvaarion kokoisesta kahvimukistaan neljättä kupillista ja lehteilee kaikessa rauhassa sanomalehteä kalsarit jalassa nautiskellen.

Meidän toiminnan erilaiset rytmit johtaa joko siihen, että minä teen valtaosan kotitöistä tai sitten meidän yhdessäoloaika on vain sitä kotitöiden tekoa, kun ei muuta ehditä, kun hän on toimintakykyinen vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Koska en ole mikään kotiorja, aion hankkia viikonloppuaamuihin itselleni nyt harrastuksia. En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana.

Olen ottanut asian puheeksi välillä, mutta välillä pidän suuni tietoisesti kiinni, koska jos tämä nyt sitten on miehen mielestä kivaa elämää, että raapii vapaa-ajallaan vain hanuriaan, onhan hänellä siihen oikeus. Mutta olen koittanut myös sanoa, että harmittaa, kun olisi kiva tehdä jotain hauskaa yhdessä joskus, ja se ei onnistu, kun vapaa-aika vain valuu ohi. Mies ei tajua ollenkaan, ja toisaalta sitten välillä ihmettelee, miksi meillä ei ole enää oikein mitään kipinöintiä.

Kommentit (387)

Vierailija
41/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ero tuosta syystä. Mies vain chillaili ja mä hoidin kaiken, meillä myös lapsia. No, hän jäi raapimaan pallejaan ja mä järjestin mun ja lasten asiat. Nyt lapset on jo omillaan ja mulla on miesystävä, mutta en muuta saman katon alle enää yhdenkään miespuolisen kanssa. Näin on hyvä.

Hirveän kauan en aio minäkään käyttää elämääni enää tähän. Tuntuu aika kiviriipalta koko mies. Onneks ei ole lapsia. Ap

Teillä ei ole lapsia ettekä saa kotitöitä hoidettua arkipäivisin?

Mies ei tee, ja mä teen niin pitkää päivää, etten kauheasti jaksa tai ehdi arkena muuta kuin pakollisimmat. Ap

Vierailija
42/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole niinkään tuo eritahtisuus, vaan se että "mies opiskelee kotona ja sotkee". Ja siitä huolimatta kokee että hänellä ei aidosti ole aikaa tehdä kotitöitä. Kuulostaa ihan klassiselta vastuunpakoilijalta. Ja se käy aloittajalla päähän, ja ihan syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Teillä on eri rytmit, minkä tiedätte, mutta silti suunnittelette samalle päivälle muutamaksi tunniksi neljä eri asiaa, joihin kuluu jokaiseen pitkä aika, tunteja jopa. Kuulostaa siltä, että lähes tarkoituksellisesti luotte ongelmia. Tai ainakin tämä on ongelma sinulle. Miestä ei varmaankaan haittaa, jos ikkunat jäivätkin pesemättä.

Ei, miestä ei haittaa vaikka ikkunat jäävät pesemättä, tai tiskit tai pyykit. Häntä ei haittaa myöskään, jos ei koskaan imuroida tai viedä roskia. Hän heittelee roskat lattialle aina kun vain kehtaa. Häntä ei todella haittaa, eikä hän ryhdy mihinkään kotityöhön oma-aloitteisesti. Ap

Vierailija
44/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans tajua miksi olla yhdessä, jos ei koskaan järjestetä aikaa sille, että tehtäisiin mitään yhdessä. Ap

Vierailija
45/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Teillä on eri rytmit, minkä tiedätte, mutta silti suunnittelette samalle päivälle muutamaksi tunniksi neljä eri asiaa, joihin kuluu jokaiseen pitkä aika, tunteja jopa. Kuulostaa siltä, että lähes tarkoituksellisesti luotte ongelmia. Tai ainakin tämä on ongelma sinulle. Miestä ei varmaankaan haittaa, jos ikkunat jäivätkin pesemättä.

Ei, miestä ei haittaa vaikka ikkunat jäävät pesemättä, tai tiskit tai pyykit. Häntä ei haittaa myöskään, jos ei koskaan imuroida tai viedä roskia. Hän heittelee roskat lattialle aina kun vain kehtaa. Häntä ei todella haittaa, eikä hän ryhdy mihinkään kotityöhön oma-aloitteisesti. Ap

Hohhoijaa, laita kyseinen prinssi ratsastamaan kohti auringonlaskua. 

Vierailija
46/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua miksi olla yhdessä, jos ei koskaan järjestetä aikaa sille, että tehtäisiin mitään yhdessä. Ap

Mies tuo kivasti pättäkää taloon? 

Vierailija
47/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puuhtaat vaatteet päällä ja sitä seksiäkin. 

Vierailija
48/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vieläkin vaan miehet saa "koulutettua" itselleen sen ilmaisen kotipiian? 

Vierailija
49/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pystyisi asumaan yhdessä aamuvirkun siivoushullun kanssa. Minuakaan ei haittaa tiskipäydällä olevat tiskit, saati sitten pesemättömät ikkunat. Vaatekasoja voi olla lattialla tai tuolilla, ei häiritse. Kasvoin siivouksesta nipottavan äidin kanssa, joka ei sietänyt mitään ylimääräistä lattialla ja joka lauantai oli suursiivouspäivä. Silloin päätin, ettei minusta ikinä tule samanlaista tyrannia. En voi ymmärtää, miten joitain häiritsee ikkunoiden likaisuus tai se, että lattialla on vaatekasa. Siksipä en ikinä voisi asua ihmisen kanssa, joka niin pienestä valittaisi. Saati sellaisen, joka herää viikonloppuna ennen yhdeksää, kun kerrankin on mahdollisuus nauttia ja nukkua pitkään 😳 

Vierailija
50/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän ei halua tehdä sun kanssa mitään. Pitääkö tätä nyt sulle vääntää rautalangasta? 

Vierailija
51/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotat ja odotat, että mies viimeinkin muuttuisi että saisit parisuhteelta sen minkä haluat?

Vierailija
52/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo homma ole jo taputeltu. Mies saa mennä muutamaksi vuodeksi kypsymään ennen mitään uusia parisuhteita. Siinä ehtii monta kertaa hämmästyä, kun äiskä ei nosta hänen pudottamiaan roskia. 

Vierailija
53/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pätäkän tuon minä. Mies opiskelee. En tosin mitenkään varsinaisesti elätä häntä, sen verran hänellä on omaa rahaa, mutta minä olen meillä se, joka tienaa. Ap

Vierailija
54/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puuhtaat vaatteet päällä ja sitä seksiäkin. 

Nimenomaan! Missä tää seltti viipyy :D!? Ap

Vierailija
55/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yrittäneet kompromissia? Jos sinä tykkäät herätä kuudelta ja mies kahdelta, aloittakaa kotityöt vaikka klo 11? Käyt herättämässä, että no niin, nyt kahville ja hommiin. Itse olisin saattanut aamuvirkkuna pestä puolet ikkunoista ja jättää puolet miehelle tai kaikki ikkunat ja jättää jonkun muun homman miehelle (joo, tykkään ikkunoiden pesusta).

Ja toisaalta, jos tuo on toistuva ongelma, ettette ehdi tehdä kaikkia suunnitelmianne, vähentäkää niitä. Eikö ikkunoidenpesua olisi voinut siirtää sunnuntaille?

Vierailija
56/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehellä ole mitään "ongelma" olla teidän suhteessa vaan sinulla. 

Vierailija
57/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eiköhän tuo homma ole jo taputeltu. Mies saa mennä muutamaksi vuodeksi kypsymään ennen mitään uusia parisuhteita. Siinä ehtii monta kertaa hämmästyä, kun äiskä ei nosta hänen pudottamiaan roskia. "

Mies on 39-vuotias. Eipä taida tuosta kasvaa enää. Ap

Vierailija
58/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun miehesi sanoo asiaan liittyen? 

Vierailija
59/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pätäkän tuon minä. Mies opiskelee. En tosin mitenkään varsinaisesti elätä häntä, sen verran hänellä on omaa rahaa, mutta minä olen meillä se, joka tienaa. Ap

Ja (siksi) se joka myös kyykyttää. Neuvoni on: pelastakaa suhde, omat kämpät

Vierailija
60/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko yrittäneet kompromissia? Jos sinä tykkäät herätä kuudelta ja mies kahdelta, aloittakaa kotityöt vaikka klo 11? Käyt herättämässä, että no niin, nyt kahville ja hommiin. Itse olisin saattanut aamuvirkkuna pestä puolet ikkunoista ja jättää puolet miehelle tai kaikki ikkunat ja jättää jonkun muun homman miehelle (joo, tykkään ikkunoiden pesusta).

Ja toisaalta, jos tuo on toistuva ongelma, ettette ehdi tehdä kaikkia suunnitelmianne, vähentäkää niitä. Eikö ikkunoidenpesua olisi voinut siirtää sunnuntaille?

Ei pakollisten hommien siirtely päivältä toiselle vähennä tai hävitä niitä mihinkään. Jos hommat vaan tekisi pois alta, sitten pääsisi tekemään jotain hauskempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan