Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erirytmisyys puolison kanssa johtaa siihen, ettei tehdä koskaan mitään kivaa

Vierailija
28.04.2025 |

Vapaapäivinä puoliso makaa puolillepäivin. Perjantaina ollaan vielä saatettu sopia, että siivotaan yhdessä ja tehdään sitten jotain kivaa, mennään vaikka leffaan tai syömään. Kello 14 tilanne on kuitenkin se, että joko siivousta ei ole aloitettukaan tai minä olen siivonnut yksin, kun olen ollut hereillä jo seitsemästä saakka. Siinä miestä odotellessani olen myös käynyt lenkillä ja kaupassa, hoitanut pyykit ja tiskit ja maksanut laskut. Olen syönyt jo lounaan itse, kun mies vielä ryystää rauhassa akvaarion kokoisesta kahvimukistaan neljättä kupillista ja lehteilee kaikessa rauhassa sanomalehteä kalsarit jalassa nautiskellen.

Meidän toiminnan erilaiset rytmit johtaa joko siihen, että minä teen valtaosan kotitöistä tai sitten meidän yhdessäoloaika on vain sitä kotitöiden tekoa, kun ei muuta ehditä, kun hän on toimintakykyinen vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Koska en ole mikään kotiorja, aion hankkia viikonloppuaamuihin itselleni nyt harrastuksia. En aio raataa yksin, enkä myöskään istuskella peukaloitani pyöritellen odottelemassa, koska herra viitsisi ryhtyä toimintakuntoiseksi.

Viime viikonloppu oli tästä loistava esimerkki. Meillä oli tarkoituksena käydä puutarhamyymälässä, pestä ikkunat ja pyörittää siinä ohessa vähän isommat pyykit, ja sitten illalla leffaan ja drinkille. Puutarhamyymälässä oltiin kello 16, ja ikkunanpesua ei oltu aloitettukaan. Ei menty mihinkään sinäkään iltana.

Olen ottanut asian puheeksi välillä, mutta välillä pidän suuni tietoisesti kiinni, koska jos tämä nyt sitten on miehen mielestä kivaa elämää, että raapii vapaa-ajallaan vain hanuriaan, onhan hänellä siihen oikeus. Mutta olen koittanut myös sanoa, että harmittaa, kun olisi kiva tehdä jotain hauskaa yhdessä joskus, ja se ei onnistu, kun vapaa-aika vain valuu ohi. Mies ei tajua ollenkaan, ja toisaalta sitten välillä ihmettelee, miksi meillä ei ole enää oikein mitään kipinöintiä.

Kommentit (387)

Vierailija
1/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirja

Vierailija
2/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö myös vanukkaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kieltämättä aika ikävä tilanne. Ymmärrän sinua, vaikka itse olen enemmän kuin miehesi. Vaikea nähdä miten erirytmisyyttä saisi yhdistettyä.

Vierailija
5/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kieltämättä aika ikävä tilanne. Ymmärrän sinua, vaikka itse olen enemmän kuin miehesi. Vaikea nähdä miten erirytmisyyttä saisi yhdistettyä.

Niin, hänen näkökulmastaan hän vain haluaa chillailla, mutta samalla me menetetään kaikki meidän parisuhdeaika. Ap

Vierailija
6/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse herää aamulla myöhemmin ja myös valvo illalla myöhempään, jotta teille jää enemmän yhteistä aikaa?

Vierailija
7/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yrittäisi tehdä mitään kotitöitä yhdessä tuossa vaiheessa, vaan molemmille omat vastuut jotka voi sitten tehdä hereilläoloajan puitteissa.

Vierailija
8/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse herää aamulla myöhemmin ja myös valvo illalla myöhempään, jotta teille jää enemmän yhteistä aikaa?

Hänkään ei valvo myöhään iltaisin, haluaa vaan vedellä jotain ihme 14 tunnin unia aina viikonloppuna ihan huvikseen. Ja mä herään kuudelta töihin arkisin, en vaan pysty muuttamaan sitä rytmiä täysin viikonlopuiksi, eikä se ole terveellistäkään. Ap

Vierailija
9/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä se. Minä olen kuin tuo aloituksen mies. Teen töissä iltavuoroja ja nukun joka päivä puolille päivin. Aina näissä tapauksessa sen toisen pitäisi muuttaa rytmejä, mutta ei tietenkään sen aamuvirkun.

Vierailija
10/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuossa kyse niinkään erirytmisyydestä. Tai on, jos miehesi vastaavasti valvoo yöllä johonkin kolmeen. Voithan laittaa miehesi pesemään ikkunat leffan ja drinkkien jälkeen. Oikeasti kyse lienee siitä, että mies haluaa vain laiskotella ja tuskin on aikonutkaan siivota - onhan asunto tähänkin asti siivoontunut ihan itsestään!

Vierailija
11/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes yrittäisi tehdä mitään kotitöitä yhdessä tuossa vaiheessa, vaan molemmille omat vastuut jotka voi sitten tehdä hereilläoloajan puitteissa.

Muuten yritin tätä jossain vaheessa, mutta mies oli vain vihainen :/ En siis saanut häntä tajuamaan, että osa töistä kuuluu hänelle, ja hän aidosti koki, ettei hänellä ole aikaa. Joo. Meillä taitaa olla aika iso ongelma. Ap

Vierailija
12/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukkuisin pitkään jos joku kellottaisi vapaapäivään siivousta. 

Vierailija
13/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hänen näkökulmastaan hän vain haluaa chillailla, mutta samalla me menetetään kaikki meidän parisuhdeaika. Ap

Parisuhde aikaa pestä ikkunoita ja pyykkiä? 

Vierailija
14/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koskas ne asiat sitten tapahtuu, jos ei toisella ole minkäänlaista aloitekykyä?

Vierailija
15/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde aikaa pestä ikkunoita ja pyykkiä? 

Ei, kun se aika, kun ei tartte tehdä kotitöitä vaan saadaan olla vaan. Jos toinen vaan nukkuu ja istuu suurimman osan päivästä, ne toimintakykyiset tunnit menevät pakosti siihen, että on tehtävä ihan pakollisia juttuja, vaikka käytävä kaupassa ja tehtävä ruokaa. Sitten ei jää aikaa millekään kivalle ja suhde näivettyy.

Vierailija
16/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten yritin tätä jossain vaheessa, mutta mies oli vain vihainen :/ En siis saanut häntä tajuamaan, että osa töistä kuuluu hänelle, ja hän aidosti koki, ettei hänellä ole aikaa. Joo. Meillä taitaa olla aika iso ongelma. Ap

Ette saa organisoitua siivousta, yms teidän arkeen ettei tarvitsisi vähäistä vapaa-aikaa käyttää niihin? Vihjaan myös, että esim ikkunanpesu ulkoistettuna ei maksa paljoa. 

Vierailija
17/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta on kyse päivärytmistä. On olemassa aamu- ja iltavirkkuihmisiä. Eikä sitä pysty muuttamaan. Itse herään aamulla aikaisin ja iltaisin klo 8 jälkeen on turha kysyä enää mitään. Iltariennot yleensä jäävät väliin tästä syystä. 

Vierailija
18/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietttäkää parisuhdeaikaa sängyssä. Juokaa kahvit ja syökää aamupala sängyssä. Tehkää peitoista ja tyynyistä maja. Drinkitkin voi juoda sängyssä.

Vierailija
19/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
20/387 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, jospa mies tekisikin jotain arkisin, sittenhän ei tarvisi vapaapäiviä käyttää pakollisiin kotitöihin. Mutta arkena en ehdi häntä olla käskemässä, teen itse 11 h työpäiviä ja 2 h työmatkat päälle. Mies opiskelee kotona ja sotkee. Jos tekisikin jotain siellä, viikonloppuna olisi aikaa jollekin kivalle.  Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan