HS: Vaimon suuret tienestit stressaavat miestä
Hesarin artikkelissa käsitellään ruotsalaista tutkimusta jonka mukaan miehet alkavat oirehtia etenkin lisääntyvällä alkoholinkäytöllä, kun naisen tulot nousevat korkeammaksi kuin miehen. Häiritseekö naisen korkeammat tulot todellakin näin paljon miehiä? Kuulostaa ihan hölmöltä.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011104872.html
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 26-vuotias sähköasentaja ja seurustelen 30-vuotiaan lääkärinaisen kanssa. Ollaan seurusteltu kolme vuotta kohta ja parasta aikaa ollut. Iso tilipussi on ainoastaan kelvannut meikäläiselle! :D Ammatin tuoma itseluottamus huokuu naisystävästäni. Se on upeaa katseltavaa ja koettavaa!
Kunniallisia ammatteja molemmat, mutta tuo on varmaan harvinaisempi kombo, varsinkin jos menette naimisiin ja perustatte perheen, ja kyseessä ei ole vain joku kevyt tapailu, tms.
Nuoret miehet ovat tuollaisia, optimistisia. Ihan niinkuin ne nuoret naisetkin, uskovat kaikkea hyvää siitä vanhemmasta kumppanistaan hyvinkin helposti, ja kuvittelevat loput.
Olisikin kerrankin näin... Aina se on mies joka maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Me ei edes tiedetä paljonko toinen tienaa. Suurinpiirtein kyllä, mutta että kumpi tienaa enemmän kuin toimem? Ehei. Eipä tarvi riidellä ja pahoittaa mieltä sitten siitä!
Meillä vaimoni ei ole nykyisin töissä eikä tiedä tulojani, mutta hänelle riittänee se, että maksan elämisen ja siirtää hänelle rahaa tarvittaessa. En tiedä mitä tapahtuisi, jos en pystyisi maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisena naisena olen siis tehnyt oikean ratkaisun pysytellessäni sinkkuna vuodesta toiseen. Enpä ainakaan stressaa ketään miesparkaa sillä, että olen opiskellut pitkälle ja menestynyt työelämässä.
Ei tuo ole kuitenkaan mikään ratkaisu sille miksi tuloerot pitää olla niin suuria ettei työnteko tavallaan kannata yhtään.
Miksi miehen kannattaa käydä töissä, jos tukina saa lähes saman?
Tämä onkin sellainen kysymys, mihin kukaan toinen ei voi antaa vastausta, se pitää hoksata itse.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä saat miehen aina maksajaksi, kun naisten työssäkäyntiastekin on korkeampi ja joka viidennessä parisuhteessa naine ansaitsee merkittävästi enemmän kuin mies?
Voivoi, meillä oli äiti ja isi saman verran kotona vauvan/taaperon kanssa. Ei kasvanut isille tissejä, ei tippunut kikuli irti, ei kurtistuneet pallit. Miehekäs ukkeli on edelleen.
Lapsi sai vauvana tissiä, pullomaitoa, hoivaa, huolenpitoa ja vuorovaikutusta, on oikein sosiaalinen ja reipas tapaus. Hänellä on kaksi rakastavaa vanhempaa, ei varmasti edes tiedä, että äiti tienaa tuplat mitä isi. Isiä ei tunnu stressaavan äidin tulot, nauttii vain omaa tulotasoaan korkeammasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Mää luin ensin, että suuret tissit ei tienestit
Ja mää luin ensin, että pienet penikset
Lukihäiriöisenä luin, että "vaimon suuret tissit stressaavat miestä".
Hesarilta tavallista hienovaraisempaa propagandapaskettia: miesten mielenterveysongelmat vähenevät jos naiset kiltisti antavat miehen tienata enemmän, näin naiselle jää kivasti aikaa lisääntymiseen!
Vierailija kirjoitti:
Entisen naapurin mies vaati vaimoaan etsimään parempipalkkaisen työn. Vaimo oli hammashygienisti. Lopulta mies otti eron ja avioitui kaverinsa avovaimon kanssa. Tällä oli iso peritty omaisuus. Kaveri on tietty entinen. Moraalia on monenlaista ja joittenkin selkäranka tehty seteleistä.
Exäni vaihtoi naista lennosta. Meidän häihimme oli puoli vuotta aikaa ja hänen työpaikalleen tuli nuori perijätär, jonka kanssa hän aloitti salasuhteen. Suhde paljastui kun perijätär soitti minulle ja kysyi suoraan, että vieläkö haluan pitää avokkini. Sanoin, että selvitän asian avokkini kanssa kahdestaan. Avokille oli minun vähävarainen lapsuudenkotini ja pieni palkkani ollut ikuinen ongelma.
Mitäpä siinä muuta voi tehdä kuin laittaa lusikat jakoon? Sanoin avokille suoraan, että sänky jne kannattaa sovinnolla antaa minulle kun nuorikko ei taatusti halua sen päälle makuulle. Samoin verhot jne, koska harva nainen haluaa nähdä toisen naisen valitsemia verhoja jne. Toivotin hyvää jatkoa. Pari meni naimisiin niin nopeasti kuin mahdollista. Työpaikallakin oli ihmetelty (exän työkaverin mukaan), että kuinka nopeasti pulla oli uunissa ja paheksuttiin sitä että ex oli syönyt kuormasta.
Exän äitiin törmätessä hän kertoi, ettei ole tottunut siihen että raha näkyy ja sitä kulutetaan täysin eri tavalla kuin hän oli tottunut. Perijätär oli siis ihan oikeasti rikas nainen ja oli onnensa kukkuloilla kun oli löytänyt ihanan miehen. Hänelle ei tullut kai mieleen se, että ex ryhtyi hänen kanssaan nopeasti suhteeseen ja se laskee kynnystä seuraavalle syrjähypylle.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän löytäisi sellaisen komean nuoren kotimiehen, joka leipoisi, hoitaisi lapset ja illalla antaisi hieronnan sekä seksiä. Pitäisi kodista ja itsestään huolta ja vastineeksi veisin ravintoloihin ja ihanille matkoille.
Sellaisia ei ole.
Tutkitusti miehet tekevät sitä vähemmän kotitöitä, mitä suurituloisempi vaimo häneen verrattuna on. Se on miehen tapa alistaa naista, jotta tuntisi itsensä ylempiarvoisemmaksi. Samalla lailla on tutkittua ja mitä tuossakin artikkelissa todettiin, että miehet, joiden vaimo on suurituloisempi, ovat väkivaltaisempia vaimoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
exän henkinen v-valta paheni sitä myötä kun mun tulot nousi ja samalla tietty dissausta että mun duuni ei ole "oikeaa" duunia. Erohan siitä sitten loppupeleissä tuli mun aloitteesta.
Niin eli et hyväksynyt että mies tienaa vähemmän vaan keksit päästäsi että kaikki mitä mies sanoo tai tekee (ml. hengittää väärin) on henkistä väkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisena naisena olen siis tehnyt oikean ratkaisun pysytellessäni sinkkuna vuodesta toiseen. Enpä ainakaan stressaa ketään miesparkaa sillä, että olen opiskellut pitkälle ja menestynyt työelämässä.
Niin et siis kelpaa miehille joilla on sinua paremmat tulot?
Kertoo muuten aika paljon sinusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan kotimieheksi. Siivoan, tiskaan ja annan munaa naiselle kun hän tulee töistä kotiin. Hän elättää minut ja hemmottelee ostamalla lahjoja ja kivoja vaatteita ja vie ulkomaanmatkoille.
Sellainen suhde, jossa nainen käy töissä ja mies on koti-isä, ei kestä. Nainen löytää työpaikalta uuden paremmin tienaavan miehen. Luin tämän psykologian kirjasta.
Epämiellyttävä totuus, ei kelpaa naisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä saat miehen aina maksajaksi, kun naisten työssäkäyntiastekin on korkeampi ja joka viidennessä parisuhteessa naine ansaitsee merkittävästi enemmän kuin mies?
Naisten työssäkäyntiaste ei ole enää korkeampi, ikävä pudottaa sut jalustalta. Lisäksi 20% joissa nainen tienaa enemmän vs. 49% jossa mies... aika rumat luvut...
Mutta niin, nainen laittaa miehen pyytämään treffeille joten tietysti mies maksaa. Sehän on kutsuja ja se on miehen rooli. Ei siinä varallisuutta kysellä.
Minua ei haittaa naisen suuret tienestit, vaan se että naista haittaa, kun minä en tienää yhtä paljon/enemmän
(Koska oletetaan että mies tuo leivän pöytään, näin on ollut aina homo sapiens- lajin 200 000 vuotisen historian aikana)
Onneksi itselläni ja miehelläni on suht samansuuruiset palkat eikä rahasta ole koskaan tarvinnut riidellä. Niin huonolla itsetunnolla varustettua miestä en huolisi, joka haittaisi naisen parempi palkka. Mieheni olisi varmaan onnellinen, jos tienaisin enemmän kuin hän. Matkustelemme paljon ja nautimme hyvästä elämästä. Kaikkein tärkeimpiä asioita elämässä ei rahalla saa.
Eihän nainen voi tienata enemmän, vaan on aina vihervasurien mielestä hyväksikäytetty uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten työssäkäyntiaste ei ole enää korkeampi, ikävä pudottaa sut jalustalta. Lisäksi 20% joissa nainen tienaa enemmän vs. 49% jossa mies... aika rumat luvut...
Mutta niin, nainen laittaa miehen pyytämään treffeille joten tietysti mies maksaa. Sehän on kutsuja ja se on miehen rooli. Ei siinä varallisuutta kysellä.
Ehkä taas ensi vuonna naisilla on korkeampi työssäkäyntiaste, en kauheasti miehenä miesten työssäkäyntiastetta hehkuttelisi, kun opiskelette vähemmän ettekä pidä kuin vähän perhevapaita.
On siis hieman yli kaksi kertaa todennäköisempää, että mies ansaitsee parisuhteessa merkittävästi enemmän kuin nainen kuin toisinpäin. Joka viiden parisuhde ei silti ole mikään pieni osuus parisuhteista, joten miten muka "mies aina maksaa"?
Niin kyllähän sitä lasta voi teoriassa ruokkia vaikka mällillä.
Mutta se että naisella on nisät jotka ovat tarkoitettu sen vauvan ruokkimiseen tekee tuosta trans-sekoilua, että mies on koti-isänä. Joitakin naisia ei haittaa, toiset haluavat toteuttaa omaa sukupuoltaan ja imettää omat lapsensa. Ja priorisoida myös raskauden, mitä ei pysty työelämässä aina tekemään muuta kuin lääkärin luvalla - ja lääkäröintikin voi olla raskaudelle ja lapselle erittäin haitallista.
Ylipäätään tuo asenne, että kikkels kokkels kyllähän se vauva siinäe lelee ja syö vaikka sadevettä kertoo, ettei miehistä ole hommaan. Ymmärrystä ja osaamista ei ole. Jos olisi, niin olisi myös tieto siitä, miten pajlon paremmin vauva nukkuu perhepedissä äidin rinta suussa, jne. Täysin delusionaalista lapsenrääkkäystä tuollainen siis.