Suomessa on jatkuvasti pulaa jostain
Ennen venäjällä oli pulaa kaikesta, nykyään suomessa: sähkö, jauheliha, makaroni yms. koko ajan jostain on pulaa
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä aamujemme ankeuttaja. Tekisit jotain hyödyllistä. Lakkaa keksimästä näitä valheitasi.
Jos Suomessa on jostain 'pulaa' niin Venäjällä se pula on jo fataalinen.
Kyllä jauhelihahylly on tyhjä tänään paikallisessa Prismassa
Ja siitäkös alkoi parku ja voihke.
Mitä otit tilalle, kanankoipia, lohifileetä vai sushia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkaikkea ihmisillä on suomessa pulaa rahasta!
Ja ihmisistä on pian pulaa.
ei ole...m a a h a n m u u t t a j i a riittää,ja tarvittaessa tuodaan lentokoneilla ja laivoilla lisää..yhteiskunta elättää..
Vierailija kirjoitti:
"Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan."
Kivahan se on päästellä höyryjä tuolla tavalla mutta ei siitä mitään muutosta seuraa. Suomalainen tajuaa että huutaminen ja heiluminen on vain osa näytelmää joka ei johda mihinkään.
Kumma kun se täälläkin johti johonkin vielä viime vuosisadalla. Noissa muissa maissa asiat ei myös ole usein niin huonosti eikä väkeä holhota kun se välillä näyttää kuka on isäntä/emäntä. Sen takia meillä eletään nykyään kleptokratiassa kun annamme sen itse tapahtua. Ihmetellään vaan niitä miljoonia suhmurointeja ja kansalta varastamista hoomoilasena. Kumma kyllä toisia tavallisia suomalaisia osataan silti aina haukkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on päässä jos ei osaa tehdä muita ruokia kuin semmoisia, joissa on makaronia tai jauhelihaa. Itse olen käyttänyt pastaa viimeksi pari viikkoa sitten ja jauhlihaa toissa viikonloppuna. Eli monta päivää pärjännyt ilman niitä.
Tämä on pahin vika monissa nykysuomalaisissa: ongelmista ei voi edes puhua kun niiden olemassaolo kiistetään ja suorastaan hyökätään sellaisen päälle joka uskaltaa edes netissä valittaa.
Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan.
Kerropa milloin viimeksi ranskalaiset ovat lähteneet barrikaadeille protestoimaan JAUHELIHAn puolesta? Kuolisivat häpeään jos näin tekisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuoda jauhelihaa ulkomailta? Ainakin minulle on aivan sama mistä liha tulee
Jauheliha pilaantuu nopeasti, joten pitäisi tuoda pakasteena ja sitä taas ei kuluttajat osta. Romanialaista hevosenlihaa jauhettuna saisi edullisesti, polle oli laitumella 2023 ja odottanut pakastimessa tähän asti.
Jauheliha jauhetaan lihasta onko meillä lihapula?
Puolalaiset lihanostajat etsivät Suomesta nautoja halpojen hintojen vuoksi
Tilastoissa ei toistaiseksi näy naudanlihan tuottajahintojen nousua.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/b97c9e88-5931-4441-989a-9…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on päässä jos ei osaa tehdä muita ruokia kuin semmoisia, joissa on makaronia tai jauhelihaa. Itse olen käyttänyt pastaa viimeksi pari viikkoa sitten ja jauhlihaa toissa viikonloppuna. Eli monta päivää pärjännyt ilman niitä.
Tämä on pahin vika monissa nykysuomalaisissa: ongelmista ei voi edes puhua kun niiden olemassaolo kiistetään ja suorastaan hyökätään sellaisen päälle joka uskaltaa edes netissä valittaa.
Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan.
Tämä on orjamaisen luonteen merkki.
Kaalisoppamaan trolliko siellä kirjoittelee?
Pitääkö muistuttaa, että olette maaorjien jälkeläisiä? Tästä ukrainalainen Nikolai Gogol kirjoitti aikanaan hauskasti.
Orjamainen luonteenne näkyy siinä, että siedätte mitä tahansa poliittista johtajaa, kunhan kaupassa on vähän kaalia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuoda jauhelihaa ulkomailta? Ainakin minulle on aivan sama mistä liha tulee
Ei mullekkaan mutta sitä ei kannata tuoda. Se on 30% kalliimpaa kuin suomessa. Ei euroopassakaan kasvattaja juhli mutta tulee eläneeksi eikä tarvitse lopettaa tuotantoa. Lisäksi siinä on paljon enemmän leikkuupintaa kuin kokolihassa> ei säily niin hyvin, basiliskot lisääntyvät. Lisäksi tuotantotavat ja olot ovat useimmissa euroopan maissa vielä perässä verrattuna Suomeen, mm. Antibiootteja käytetään ennaltaehkäisyyn, ei hoitamiseen. Vaikuttaa myös säilyvyyteen.
Suurin syy kyllä on se, että euroopassakaan ei riitä nautoja joka paikkaan vietäväksi. Naudanliha valuu lähi-itään ja pohjois-afrikkaan.
Vaikea löytää nykyään jauhelihakeitttoa kaupoista, on vain kikhernettä kaikkialla. Nykyään jos aikoo ostaa jauhelihakeittoa niin täytyy tehdä ensin nettihakuja ja löytää kauppa jossa on.
Röyhkeät paskiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ip-lehtien mukaan Venäjä romahtaa kohta ja kaupan hyllyt ammottavat tyhjyyttään. Kuitenkin tämä ongelma koskee nyt Suomea.
Ei koske.
Koita nyt Iigor keksiä jotain muuta. Ketään ei kiinnosta.
Eilen kävin kaupassa ja oli vaikea valita kun oli neljää eri brandia tippaleipää. Enkä meinannut löytää yhtä maustekastiketta kun niitä aasialaisia mautekastikkeita oli kahden jumalaattoman kokoisen hyllyn verran. Löytyi sitten kuitenkin, kahta eri brandia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää nykyään jauhelihakeitttoa kaupoista, on vain kikhernettä kaikkialla. Nykyään jos aikoo ostaa jauhelihakeittoa niin täytyy tehdä ensin nettihakuja ja löytää kauppa jossa on.
Röyhkeät paskiaiset.
Voi rassukkaa. Jos välttämättä haluat syödä jauhelihakeittoa niin tee itse. Kuka sellaista ostaa valmisruokana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuohon trollaukseen, ap:n, suotta vastailemaan.
Naudanlihaa ei pitäisi myydä varsinkaan lähi-itäläisille. Sinne saavat kelvata huonommatkin, vähemmän ravitsevat ravintoaineet.
Eliitti aivopesee injektoitua kansaa sotaan, koska eivät halua kohdata sitä päivää kun heidän tekemäänsä vääryydet paljastuu. Mitä tekivät pelleKORONAn kanssa ja bioase pedonmerkki CV -injektionsa kanssa on tietysti asioita jotka oikeassa maailmassa johtaisivat murhasyytteisiin, mutta ei, nämä niljakkeet haluavat päästä kuin koirat veräjästä aiheuttamalla kaikkea kurjuutta, vaikka saisivat saada pitkät kakut kaikki tyynni. Uutisankkureista, IL -käsienpesuohjeistajista injektion määrääjiin ja antajiin asti, plus muut modernit mengelet.
MUTTA, koska kuitenkin suojelevat loppuun asti toisiaan, Herran oikeudenmukainen tuomio tulee, ilman katumusta, olemaan tulinen järvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paskat ole kuin tuon venäläisen, joka käy hybridisotaansa. Nykyään kaikki jutut, joissa puhutaan "suomalaisista" herättävät "poista varmistin" fiiliksen.
Ei näille kantsi mitään selittää. Joka tpinen juttu on jostain suomalaisen puutteesta, laihuudesta, kitsaudesta, lihavuudesta, tyhmyydestä.
Hyvä on tunnistaa kaalipoikain valitus ja uikutus.
Niin ja kaikkea on ja rahakin riittää sanoo mainoskin.
Niin se on, mystisesti juuri niistä tuotteista tulee pulaa mitä lobataan vähentämään.