Suomessa on jatkuvasti pulaa jostain
Ennen venäjällä oli pulaa kaikesta, nykyään suomessa: sähkö, jauheliha, makaroni yms. koko ajan jostain on pulaa
Kommentit (57)
Aloittaja puhuu asiaa. Lääkkeitä ostamaan lähtiessäkin aian ensiksi pitää katsoa netistä mahtaako apteekisssa olla tavallista tavallisimpia reseptilääkkeitä ja valita apteekki sen mukaan missä lääkettä on. Ennen koronaa kaikkia lääkkeitä oli aina saatavana. En muista koskaan ennen koronaa etteikö apteekissa olisi ollut lääkettä jota tulin hakemaan.
Kahvin hinnasta tuli karu arvio: Loppua ei näy
Talouselämä
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on päässä jos ei osaa tehdä muita ruokia kuin semmoisia, joissa on makaronia tai jauhelihaa. Itse olen käyttänyt pastaa viimeksi pari viikkoa sitten ja jauhlihaa toissa viikonloppuna. Eli monta päivää pärjännyt ilman niitä.
Tämä on pahin vika monissa nykysuomalaisissa: ongelmista ei voi edes puhua kun niiden olemassaolo kiistetään ja suorastaan hyökätään sellaisen päälle joka uskaltaa edes netissä valittaa.
Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan.
Niissä kaupoissa joissa itse käyn jauhlihapula ei vielä ole näkynyt. Ostan nykyään aika vähän lihaa, mutta pulauutisoinnin takia aina ohi mennessäni vilkaisen lihahyllyä, ja kyllä siellä on näyttänyt olevan normaali määrä jauhelihapakkauksia. Voisiko olla että Prisman kaltaisissa jättimarketeissa pula näkyy nopeammin, kun siellä on niin valtavasti hyllytilaa tuotteille?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Virosta jauhelihaa, Ruotsista ja Norjasta sekä Tanskasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkaikkea ihmisillä on suomessa pulaa rahasta!
Ja ihmisistä on pian pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Yllättäen täältä saa nykyään tosi huonosti asioita. Monta tuotetta kuluneen talvenkin aikana on ollut vaikeasti saatavilla. On menty pahasti takapakkia.
NO ei kyllä ole ollut pulaa yhtään mistään, mitä valitatte.
Faith kirjoitti:
Niissä kaupoissa joissa itse käyn jauhlihapula ei vielä ole näkynyt. Ostan nykyään aika vähän lihaa, mutta pulauutisoinnin takia aina ohi mennessäni vilkaisen lihahyllyä, ja kyllä siellä on näyttänyt olevan normaali määrä jauhelihapakkauksia. Voisiko olla että Prisman kaltaisissa jättimarketeissa pula näkyy nopeammin, kun siellä on niin valtavasti hyllytilaa tuotteille?
Olen saanut prismasta ja alepasta jauhelihaa, höpöhöpö mit'ää pulaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on päässä jos ei osaa tehdä muita ruokia kuin semmoisia, joissa on makaronia tai jauhelihaa. Itse olen käyttänyt pastaa viimeksi pari viikkoa sitten ja jauhlihaa toissa viikonloppuna. Eli monta päivää pärjännyt ilman niitä.
Tämä on pahin vika monissa nykysuomalaisissa: ongelmista ei voi edes puhua kun niiden olemassaolo kiistetään ja suorastaan hyökätään sellaisen päälle joka uskaltaa edes netissä valittaa.
Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan.
Tämä on orjamaisen luonteen merkki.
Ip-lehtien mukaan Venäjä romahtaa kohta ja kaupan hyllyt ammottavat tyhjyyttään. Kuitenkin tämä ongelma koskee nyt Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Yllättäen täältä saa nykyään tosi huonosti asioita. Monta tuotetta kuluneen talvenkin aikana on ollut vaikeasti saatavilla. On menty pahasti takapakkia.
NO ei kyllä ole ollut pulaa yhtään mistään, mitä valitatte.
joo, ihme kitinää!
"Ranskalainen tai Balkaniin kuuluvan maan edustaja olisi jo ollut riemumielin lähdössä maanmiehensä kanssa parlamenttutalolle banderolli kädessä kun suomalainen vain haukkuu toisen suomalaisen ja oikein ylpeilee mielessään sillä miten kuuliainen pikku lammas oikein onkaan."
Kivahan se on päästellä höyryjä tuolla tavalla mutta ei siitä mitään muutosta seuraa. Suomalainen tajuaa että huutaminen ja heiluminen on vain osa näytelmää joka ei johda mihinkään.
Oli sitä tai ei, ei paljon hetkauta siksi vähän tulee syötyä ylipäätäänkään lihaa missään muodossa. Kanaa joskus ja sitäkin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Pula-aika tulee.
Siltä uutisoinnin perusteella näyttää. Syitä pulalle on joidenkin tuotteiden kohdalla niin monia erilaisia, että on hieman vaikea hahmottaa mistä tilanne johtuu. Kahvin kohdalla on perimmäiseksi syyksi tarjottu ilmastonmuutosta.
Erikoisesti tämä lihapula, tai ihmisten valmisteleminen siihen, on tullut samaan aikaan lihan vähentämiseen tähtäävien terveyssuositusten kanssa. Ikään kuin monesta suunnasta työnnetään ihmisiä kohti ruokavaliomuutosta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuoda jauhelihaa ulkomailta? Ainakin minulle on aivan sama mistä liha tulee
Jauheliha pilaantuu nopeasti, joten pitäisi tuoda pakasteena ja sitä taas ei kuluttajat osta. Romanialaista hevosenlihaa jauhettuna saisi edullisesti, polle oli laitumella 2023 ja odottanut pakastimessa tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
joskus "parempina aikoina"joku känniläinen murjaisi vitsinä että Suomi on uusi Albania..nyt tämä on todellisuutta,paitsi että Albaniassa on kaikki hyvin,kun taas täällä Suomessa on kaikki päin p e r s e t t ä..
Jaaha. Milloin olet viimeksi käynyt Albaniassa?
No meillä ei ole ollut vielä koskaan.