Kannattaako kroonisesti sairaan hankkia lapsia?
Järkytyin suuresti, kun lähipiiristä kaksi kroonisesti sairasta naista ilmoitti odottavansa esikoista. Mitä järkeä lisääntyä ja sairastuttaa oma jälkikasvu? Toinen pyysi kummiksi minua ja miestä, mutta en vaan hyväksy lisääntymistä noin vastuuttomilta ihmisiltä. Miehelle olen kertonut mielipiteeni, mutta odottaville en kun en halua pahoittaa heidän mieltä. Toivottavasti maksavat sairaat lapset itse eivätkä turvaudu yhteyskuntaan. Säälittää jo syntymättömien lasten tulevaisuus kun sairastuvat ennemmin tai myöhemmin.
Kommentit (6)
Se on heidän huolensa joten keskity sinä ap omaan elämääsi. Jos olet varma että lapset sairastuvat niin ehkei kannata ryhtyä kummiksi kun sairaudet tuntuvat olevan sinulle maailmanloppu.
Harva kai hankkii lapsia kannattavuusnäkökulmasta käsin. Kuulisin mielelläni miten se tapahtui Sinun kohdallasi, ap?
Ei kannata ja älä lähde kummiksi, koska silloin pitäisi olla valmis tarjoamaan apua lapsen hoidossa ja sitä varmasti tarjotaan paljon.
Sano että sulla on nyt sellainen elämäntilanne mitä et halua tarkemmin selittää, ja et voi ruveta kummiksi.
Jouduhan ap töihin hyödyttämään yhteiskuntaa! Älä muista huolehdi!
Kannattaako kenenkään tehdä lapsia nykymaailmassa? Ei kannata ja silti niitä tehdään joten mitä väliä