Hampaassa reikä, oireillut jo varmaan muutaman kuukauden. Heinäkuun alussa hammaslääkäri
Oireilee siis niin, että päätä käännellessä (esim. niskoja venytellessä) tuntuu outo vihlaisun kaltainen jossain hampaan juuressa. Syödessä tai juodessa ei ole kipua. Onkohan juurihoitoa vaativa reikä ja miten pahaksi se mahtaa ehtiä, kun pitää vielä odottaa kaksi kuukautta? :(
Ei siis ollut ajanvarauksen mukaan akuutti vaiva, niin sain normaalin tarkastusajan muutamien kuukausien päähän.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihoitoa vaativan hammaskivun erottaa helposti, se on kunnon sykkivää kipua eikä mitään vihlontaa. Hammas on myös koputusarka.
Mulla ei ollut koputusarka ja kipu oli kovaa vihlomista kuumasta/kylmästä. Hammaslääkäri kopisteli ensin ja ei tuntunut mitään kipua. Suhautti ilmaa hampaaseen, niin meinasin lentää kattoon kivusta. Yläposkihammas kyseessä
Voi helv... :S
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä vielä v***iksi menee.
Joskus kyllä vaivaa hampaassa ne hermostoperäisetkin asiat, aina eivät vaurioita hammasta mutta joskushan sitä ihmisellä paikat kuluvat kun aikansa jäytää siellä.
Onneksi sait ajan, nykyisin on sitä ruuhkaa kaikkialla kun täytyy käyttää palveluita.
Yhteiskuntahan on kuulemma vain meitä varten ja kai sitä nyt jokainen vastuullinen ihminen käy hoidattamassa itseään kertoi sossukin.
Kiitos <3
Ap
Mullakin on sitä samaa vihlontaa hyvin paljon menneinä vuosina ja olen itsekin ollut huolestunut mutta käydessäni alkuvuodesta hammaslääkärissä viimeksi, ei ollut akuutteja reikiä paikattavana, tähän kai on luotettava. Olen itse kyllä huomannut ni
No se oli tarkoituskin, olen monesti ollut itsekin huolissani ja saanut muiden kokemuksista turvaa. Kaikki kipu ei ole niin vahingollista aina.
Mulla on kyllä taustalla lisäksi aika pahaa lihaskireyttä ja ihan jäykkyyttäkin sekä kasvoja on särkenyt menneinä vuosina hyvin paljon.
Tottakai lisänä lihasjumit selässä niskaa myöten.
Kaikesta tästä johtuen ihmettelinkin että miksi ei ole reikiä paikattaviksi, olin jo varautunut paljon pahempaan tilanteeseen kaikin puolin.
Mulla oli pientä ienvetäymää joka aiheutti kylmän arkuutta. Ihmettelin miksi aina vihlaisi tietystä kohtaa. Mitään ei oo sille tehty.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pientä ienvetäymää joka aiheutti kylmän arkuutta. Ihmettelin miksi aina vihlaisi tietystä kohtaa. Mitään ei oo sille tehty.
Kyllä ne ikenetkin liikkuvat, liittyy myös useasti näihin eri kehon toimintoihin eikä siis tarkoita että olisi tehnyt väärin jotakin.
Hampaatkin ihan voivat liikkua, joskus kasvojen lihakset kiristyvät ja löystyvät ja hampaatkin siirtyvät siinä mukana.
Hammaslääkärinä näen paljon ihmisiä ja tyyppejä. Ihmettelin kun Harrikkamies tuli ja vaati puudutusta hampaan paikkaamiseen. Nämähän on tottunut tappelemaan ja sitäkautta sietämään kipua.
- Huom! Mulla oli alahammas kipeä. Hammaslääkäri kopisteli kylmällä tikulla tms. ja selvitti, että ylähammas oli kivun syy ja poisti sen ja kaikki kivut lähti samantien.
- Ammattitaitoinen ja kokenut hammaslääkäri on lottovoitto ! Ei ole yhdentekevää kenet suuhunsa päästää räpeltämään.
(nimim. Ei pieni tulehdus juuressa haittaa seurataan tilannetta = hammas poistettiin seuraavan hammalääkärin toimesta)
Niin ja kipu säteili korvaan ja en osannut paikallistaa kipua yhteen kohtaan, koko korvan alue ja poski särki