Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaassa reikä, oireillut jo varmaan muutaman kuukauden. Heinäkuun alussa hammaslääkäri

Vierailija
27.04.2025 |

Oireilee siis niin, että päätä käännellessä (esim. niskoja venytellessä) tuntuu outo vihlaisun kaltainen jossain hampaan juuressa. Syödessä tai juodessa ei ole kipua. Onkohan juurihoitoa vaativa reikä ja miten pahaksi se mahtaa ehtiä, kun pitää vielä odottaa kaksi kuukautta? :(

Ei siis ollut ajanvarauksen mukaan akuutti vaiva, niin sain normaalin tarkastusajan muutamien kuukausien päähän.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit vankilassa, tai asuisit päihdehoidon asuntolassa, niin pääsisit lääkäriin heti.

Vierailija
22/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoitoa vaativan hammaskivun erottaa helposti, se on kunnon sykkivää kipua eikä mitään vihlontaa. Hammas on myös koputusarka.

Ok, ehkä reikä ei sitten ole vielä paha. Kiitos vastauksestasi <3

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siellä olla kulumaakin. Ei kipu tarkoita aina reikää.

Hyvä tietää, että voi olla muutakin. Se outo vihlaisu (vaikea selittää, ei varsinainen kipu) tuntuu kyllä osuvan sinne hampaan juuren alueelle :(

Ap

Vierailija
24/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene yksityiselle? Maksaahan se enemmän, mutta pääsisit hoitoon aikalailla heti.

Kustannussyistä. Harkitsen kyllä tätäkin vaihtoehtoa, mutta kalliiksi tulee, jos tulee yksityisellä tarkastus, juurihoito yms.

Ap

Vierailija
25/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että hampaassa on reikä? 

Mihin muuhunkaan tuo oire voisi viitata?

Ap

Jos hampaaseen sattuu päätä käännellessä, se voi johtua vaikka lihaskireydestä. Minulla joskus vihloi paljon hampaat, ja hammaslääkäri totesi, että se johtui siitä, että olin parin viikon ajan syönyt kurkkupastilleja flunssan takia. Ilmeisesti pastillien mentoli oli avannut hammasjuurten huokoset tjsp. Lopetin pastillien syönnin ja kipu loppui.

Vierailija
26/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikka maksaa hammaslääkärin yksityisellä ja pääsee usein jopa samana päivänä.

Meillä on aamupala ja päivällinen töissä aina. 

Kaikillahan nuo on, mitä ihmeellistä tuossa??

Ei kyllä itselläni ole näkynyt eikä kuulunut, ellen ole itse ostanut.

Vierailija
27/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoitoa vaativan hammaskivun erottaa helposti, se on kunnon sykkivää kipua eikä mitään vihlontaa. Hammas on myös koputusarka.

Ei aina kuitenkaan. Itselläni oli hampaassa vähän vihlontaa. Lääkärin mielestä paikka vain vähän irronnut, joten laittoi uuden paikan. Meni pari kuukautta ja hammas halkesi. Ei ollut yhtään kipeä ja sain ajan 2vko päähän. H.lääkäri totesi, että reikä on ja niin iso, että meni juurihoitoon. 

Myöhemmin samassa hampaassa tuntui syke, muttei kipeä ollut edelleenkään. Tulehdus oli levinnyt ja hammas meni lopulta poistoon.

Eli ei kaikilla välttämättä mene nuo oireet/kivut samalla kaavalla ja tämän olisi hyvä myös hoitohenkilökunnan huomioida.

Vierailija
28/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että hampaassa on reikä? 

Mihin muuhunkaan tuo oire voisi viitata?

Ap

Jos hampaaseen sattuu päätä käännellessä, se voi johtua vaikka lihaskireydestä. Minulla joskus vihloi paljon hampaat, ja hammaslääkäri totesi, että se johtui siitä, että olin parin viikon ajan syönyt kurkkupastilleja flunssan takia. Ilmeisesti pastillien mentoli oli avannut hammasjuurten huokoset tjsp. Lopetin pastillien syönnin ja kipu loppui.

Kiitos, kunpa olisi joku tämän tyyppinen juttu.

Ap

Vierailija
29/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina kuitenkaan. Itselläni oli hampaassa vähän vihlontaa. Lääkärin mielestä paikka vain vähän irronnut, joten laittoi uuden paikan. Meni pari kuukautta ja hammas halkesi. Ei ollut yhtään kipeä ja sain ajan 2vko päähän. H.lääkäri totesi, että reikä on ja niin iso, että meni juurihoitoon. 

Myöhemmin samassa hampaassa tuntui syke, muttei kipeä ollut edelleenkään. Tulehdus oli levinnyt ja hammas meni lopulta poistoon.

Eli ei kaikilla välttämättä mene nuo oireet/kivut samalla kaavalla ja tämän olisi hyvä myös hoitohenkilökunnan huomioida.

Tällaista olen minäkin kuullut joskus :(

Ap

Vierailija
30/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastus, röntgenkuva ja paikkaus/juurihoito yksityisellä maksaisi varmaan... Väh. 400 e?

Vierailija
31/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä vielä v***iksi menee.

Joskus kyllä vaivaa hampaassa ne hermostoperäisetkin asiat, aina eivät vaurioita hammasta mutta joskushan sitä ihmisellä paikat kuluvat kun aikansa jäytää siellä.

Onneksi sait ajan, nykyisin on sitä ruuhkaa kaikkialla kun täytyy käyttää palveluita.

Yhteiskuntahan on kuulemma vain meitä varten ja kai sitä nyt jokainen vastuullinen ihminen käy hoidattamassa itseään kertoi sossukin.

Vierailija
32/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit vankilassa, tai asuisit päihdehoidon asuntolassa, niin pääsisit lääkäriin heti.

Jep ja yhteiskunta maksaa.

Vierailija
33/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä vaivaa hampaassa ne hermostoperäisetkin asiat, aina eivät vaurioita hammasta mutta joskushan sitä ihmisellä paikat kuluvat kun aikansa jäytää siellä.

Onneksi sait ajan, nykyisin on sitä ruuhkaa kaikkialla kun täytyy käyttää palveluita.

Yhteiskuntahan on kuulemma vain meitä varten ja kai sitä nyt jokainen vastuullinen ihminen käy hoidattamassa itseään kertoi sossukin.

Kiitos <3

Ap

Vierailija
34/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3

Ap

Mullakin on sitä samaa vihlontaa hyvin paljon menneinä vuosina ja olen itsekin ollut huolestunut mutta käydessäni alkuvuodesta hammaslääkärissä viimeksi, ei ollut akuutteja reikiä paikattavana, tähän kai on luotettava. Olen itse kyllä huomannut niitä pieniä pyöreitä syventymiä takahampaissa. Ikävää mutta onhan se ihan normaalia että niitä tulee ja ihan reikiäkin joskus.

Ota vain ihan iisisti ja jos tulee paha tilanne niin kiireaikaa varailet. 

Vierailija
35/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ollut sitä samaa vihlontaa ja hermokipuilua menneinä vuosina. Korjaus ja selkeytys edelliseen.

Vierailija
36/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee myös julkiselle, kerro jos särkyä niin aika pian, onko mikä hammas, ylä ala sivulla edessä??????

Vierailija
37/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3

Ap

Mullakin on sitä samaa vihlontaa hyvin paljon menneinä vuosina ja olen itsekin ollut huolestunut mutta käydessäni alkuvuodesta hammaslääkärissä viimeksi, ei ollut akuutteja reikiä paikattavana, tähän kai on luotettava. Olen itse kyllä huomannut niitä pieniä pyöreitä syventymiä takahampaissa. I

Lainaus ei ehkä onnistu, mutta kiitos kun jaoit kokemuksesi. Tämä rauhoitti todella paljon.

Ap

Vierailija
38/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pääsee myös julkiselle, kerro jos särkyä niin aika pian, onko mikä hammas, ylä ala sivulla edessä??????

Joku ylähampaista vasemmalla sivulla.

Ap

Vierailija
39/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermosärky.

Vierailija
40/47 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut koputusarka ja kipu oli kovaa vihlomista kuumasta/kylmästä. Hammaslääkäri kopisteli ensin ja ei tuntunut mitään kipua. Suhautti ilmaa hampaaseen, niin meinasin lentää kattoon kivusta. Yläposkihammas kyseessä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä