Miehen teinipoika tekee mulle paljon tiskiä tiskattavaksi.
Meillä ei astianpesukonetta ole. Poika syö ruuan ja jättää lika-astiat tiskipöydälle, mutta tulee pian ottamaan lisää ruokaa ja uuden lautasen.
Kommentit (64)
Osta tiskikone ni asiasta selviät. Jos oot liian köyhä niin mene töihin ja osta sitten.
Et sitten osaa sanoa sille että tiskit tiskataan itse. Olen pari viikkoa tekemättä ruokaa niin oppikoot itse laittamaan ja tiskaamaan.
Kun miehen lapset oli alaikäisiä ja viettivät meillä aikaa niin kerroin lasten käytöksiin liittyvät epäkohdat miehelleni ja hän korjasi ne.
Vierailija kirjoitti:
Kun miehen lapset oli alaikäisiä ja viettivät meillä aikaa niin kerroin lasten käytöksiin liittyvät epäkohdat miehelleni ja hän korjasi ne.
Heittikö sut hankeen pakkasella?
Tuohan se naisen osa uusperheissä on, mieslapsen ja sen kamalien rakkaudenhedelmien passaaminen, Ja selkeästi toimii kun sinäkin kiltisti peset astiat :)
Meillä on tiskikone ja ollaan opetettu 9 ja 13 vuotiaat pojatkin käyttämään sitä. Siis täyttävät ja tyhjentävät pyynnöstä. On opetettu, että astiat laitetaan syömisen jälkeen suoraan koneeseen.
Heidät on opetettu myös imuroimaan, leikkaamaan nurmikkoa ja siivoamaan huoneensa sekä lajittelemaan pyykkiä ja roskia. Joidenkin ruokienkin valmistus jo onnistuu alusta loppuun.
Laita kloppi kuriin ja kerro että saa varmasti lisäpisteitä tytöiltä/naisilta tulevaisuudessa jos osaa edes nämä muutamat perusasiat.
Ei tiskeistä kannata riidellä eikä tehdä ongelmaa parista lautasesta. Vähemmän ne nuoret miehet yleensä tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin niin, että veisin ne tiskit sinne pojan huoneeseen. Olen tehnyt näin oman teinipoikani kanssa, kyllä se sitten itse ne siivosi.
😳 mulla neljä poikaa eikä oo moiseen tarvinnu ryhtyä! Meillä vuorovaikutus toiminu vauvasta eteenpäin. Avatkaa aikuiset ihmiset suunne ja kasvattakaa lapsenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin niin, että veisin ne tiskit sinne pojan huoneeseen. Olen tehnyt näin oman teinipoikani kanssa, kyllä se sitten itse ne siivosi.
😳 mulla neljä poikaa eikä oo moiseen tarvinnu ryhtyä! Meillä vuorovaikutus toiminu vauvasta eteenpäin. Avatkaa aikuiset ihmiset suunne ja kasvattakaa lapsenne!
Ai niin ja yksi niistä pojista miehen kylkiäisenä tullu. Oli pakko vielä lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ovat nykyään surkeampia kuin milloinkaan Suomen historiassa. Todellisia reppanoita.
Aivan, ja näin on ollut aina, tai ainakin niin kauan kuin kirjoitustaito on ollut keksitty.
Anna pojalle vain kertakäyttöastioita. Ja pappa betalar
Vierailija kirjoitti:
Sano että jokainen tiskaa omat tiskit . Tai ehdotat että ostetaan tiskikone.
Ei! Silloin kaikki muu tiski nakitetaan sulle, kun hehän on oman lautasensa tiskanneet. Älä kasvata pihiä kusipäätä. Sain ihan tosissani suuttua, että sain itse tuon virheen korjattua. Vaan jokainen tekee kotihommia, ja jos sinä teet jotain mitä muut eivät, he tiskaavat senkin edestä.
Samassa ajassa tiskaa käsin astiat kuin lataa astiat koneeseen, odottaa että tiskiohjelma loppuu. Konettahan ei saa jättää yksin.
Osta aina pojan tullessa kertakäyttö-ruokalautaset ja aterimet.
Vierailija kirjoitti:
Samassa ajassa tiskaa käsin astiat kuin lataa astiat koneeseen, odottaa että tiskiohjelma loppuu. Konettahan ei saa jättää yksin.
Höpö höpö nyt trollipeikko.
Mitä jos perheessä sovittaisiin tiskivuorot? Poika oppii varmasti, jos hänen tiskivuoronsa on esim. 2-3krt viikossa
Sano sille suoraan että tiskaa ne astiat ja lopeta sille kokkaaminen. Et kai aio palvella sitä vuosia ilman kiitosta.
On teillä perheet! Onnea vaan valintojenne kanssa.
No jumalauta. Mitä sinä siitä täällä valitat. Teidän perheenne se ongelma on ratkaistava. Vai nautitko saadessasi uhriutua?