Onko Suomessa enemmän introverttejä kuin muualla?
Kommentit (9)
Introverttius on kylmässä, syrjässä ja syvällä metsässä asuneiden kansojen evolutiivinen kehitysvamma, jota ei esiinny väestötasolla juuri missään muualla kuin Suomessa.
Kyseisen kehitysvamman vakavuudesta kertoo se, että jotkut suomalaiset pitävät introverttiutta positiivisena piirteenä.
On minun mielestä, mutta en tiedä onko siitä tutkimuksia. Suomessa ollaan niin sanotusti turpakiinni koko ajan. Se on välillä raskasta, etenkin kun huomaa, että humalassa sitten puhutaan normaalisti eli rennon avoimesti. 🙄 Jos on pahalla päällä tai väsynyt, on tietenkin ihanaa, kun saa olla rauhassa. Voi vaikka itkeä salaa bussissa eikä kukaan utele mitään, vaan sitä mielentilaa ja omaa tilaa kunnioitetaan.
Kun olin Los Angelesissa 3 viikkoa, minulle tultiin koko ajan juttelemaan ja olin todella onnellinen. Siitä tuli todella hyväksytty ja pidetty olo. Matkan aikana törmäsin vain yhteen mieheen, joka vaikutti introvertiltä. Juteltiin koirista, kun hänellä oli koira mukana ja näytti siltä, että olisi tyytyväinen Suomessa, omassa rauhassaan.
Vierailija kirjoitti:
Introverttius on kylmässä, syrjässä ja syvällä metsässä asuneiden kansojen evolutiivinen kehitysvamma, jota ei esiinny väestötasolla juuri missään muualla kuin Suomessa.
Kyseisen kehitysvamman vakavuudesta kertoo se, että jotkut suomalaiset pitävät introverttiutta positiivisena piirteenä.
Ei se mikään geneettinen vamma ole vaan maan tapa. Juuri tuossa kerroin Los Angelesista. Itsekin muutuin todella avoimeksi ihan muutamassa päivässä.
Introverttius on sosiaalisesti hyväksytympää Suomessa kuin monessa muussa maassa. Muissakin maissa on introvertteja. Se ei ole pelkästään suomalaisiin rajoittuva ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Uskon et tämä hektinen elämä 24/7 ajaa ihmisiä tuohon suuntaan.
Todella huono suuntaus on ollut et tohotetaan kellon ympäri.
Hyvin pärjäisimme vaikka kaupat menisi aikasemmin kiinni, olisi sunnuntaisin kiinni esim.nämä.
Ihminen tarvitsee palautumista ja lepoa!
Tämä!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mustassa Afrikassa ihmiset ovat tosiaan ekstrovertteja. Yhdysvalloissa introvertteja pidetään outoina ihmisinä.
Esim Usassa introvertit hirttävän itsensä, joten heidän määrä pysyy evoluution avulla pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Esim Usassa introvertit hirttävän itsensä, joten heidän määrä pysyy evoluution avulla pienenä.
Höpöhöpö. Tuo on vain sun mielikuvituksessa noin.
Uskon et tämä hektinen elämä 24/7 ajaa ihmisiä tuohon suuntaan.
Todella huono suuntaus on ollut et tohotetaan kellon ympäri.
Hyvin pärjäisimme vaikka kaupat menisi aikasemmin kiinni, olisi sunnuntaisin kiinni esim.nämä.
Ihminen tarvitsee palautumista ja lepoa!