Jaksatteko vielä 1000 työhakemuksen jälkeen kohdentaa hakemuksianne?
Itse en jaksa enää. Laitan saman joka paikkaan. Yritetty on ihan tarpeeksi.
Kommentit (16)
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
c) hakemissasi työpaikoissa
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
Tai sitten niitä oikeita työpaikkoja vaan ei ole.
Älä hae ainakaan koulunkäynninohjaajan paikkoja. Ne ovat haussa näin keväisin vain lain mukaan eli ohjaaja hakee omaa työpaikkaansa syksyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
Vika on siinä, että samaa työpaikkaa hakee tuhansia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
No eihän niitä liikaa ole, mutta kun katsoo millaisia uuvatteja on onnistunut työllistymään, niin kyllä se vähän antaa toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Joka paikkaan on >100 hakijaa.
Vaihteluväli on ollut 40-3500 hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
No eihän niitä liikaa ole, mutta kun katsoo millaisia uuvatteja on onnistunut työllistymään, niin kyllä se vähän antaa toivoa.
Se vaan että ne uuvatit on jonkun tuttuja, veljenpoikia, urheiluseuralaisia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
Noi uuvatit muuten työllistyy suhteilla ja jossain startupeissa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
Olen saanut palautetta hyvästä hakemuksesta ja hyvistä suosituksista. Silti eivät valitse. Pätevyys löytyy niille aloille, joille se tarvitaan. En tiedä sitten mikä voisi olla minussa vikana, kun entiset ja nykyinen työnantaja kehuvat kuplille (määräaikainen ja siksi etsin uutta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on joko:
a) sinussa
b) hakemuksesi laadussa
Olen saanut palautetta hyvästä hakemuksesta ja hyvistä suosituksista. Silti eivät valitse. Pätevyys löytyy niille aloille, joille se tarvitaan. En tiedä sitten mikä voisi olla minussa vikana, kun entiset ja nykyinen työnantaja kehuvat kuplille (määräaikainen ja siksi etsin uutta).
Sitten täytyy katsoa boxin ulkopuolelle ja vaihtaa kokonaan alaa.
Olen hakenut elämäni aikana viisi kertaa joista kolmella kerralla olen saanut työpaikan. Insinöörihommia
Nyt alkaa jo epätoivo vallata mielen. En voi tehdä enää enempää. Maisterin tutkinto luonnontieteistä ja sitä täydentävä tekniikan alan AMK-tutkinto suoritettu hyvillä arvosanoilla. Harjoittelut kiitettävillä arvioinneilla. Alan pitäisi olla työllistävä.
Pahimmillaan satoja hakijoita yhteen paikkaan, hieman vähemmän pienempiin kaupunkeihin. Parhaimmillani olen päässyt muutaman kerran haastattelussa kolmen joukkoon. Useimmiten ei tule edes haastattelukutsua.
Tämä ei voi jatkua näin. Olen tehnyt kaikkeni, hakemuksia ympäri Suomea ja ympäri Suomea haastatteluissa käynyt silloin kun sinne yltänyt. Kohta olen ollut työttömänä vuoden valmistumisen jälkeen. Markkina-arvo lähtee laskuun. Yritän toki jatkuvasti pitää itseni ajantasalla alastani.
Tuet vaan kiristyy ja puolikuollutta hevosta potkitaan. Jatkuva stressitila päällä. Kai se on vain koitettava elää eteenpäin. Teen parhaani, se riittäköön.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa jo epätoivo vallata mielen. En voi tehdä enää enempää. Maisterin tutkinto luonnontieteistä ja sitä täydentävä tekniikan alan AMK-tutkinto suoritettu hyvillä arvosanoilla. Harjoittelut kiitettävillä arvioinneilla. Alan pitäisi olla työllistävä.
Pahimmillaan satoja hakijoita yhteen paikkaan, hieman vähemmän pienempiin kaupunkeihin. Parhaimmillani olen päässyt muutaman kerran haastattelussa kolmen joukkoon. Useimmiten ei tule edes haastattelukutsua.
Tämä ei voi jatkua näin. Olen tehnyt kaikkeni, hakemuksia ympäri Suomea ja ympäri Suomea haastatteluissa käynyt silloin kun sinne yltänyt. Kohta olen ollut työttömänä vuoden valmistumisen jälkeen. Markkina-arvo lähtee laskuun. Yritän toki jatkuvasti pitää itseni ajantasalla alastani.
Tuet vaan kiristyy ja puolikuollutta hevosta potkitaan. Jatkuva stressitila päällä. Kai se on vain koitettava elää eteenpäin. Teen parhaani, se riittäköön.
Minulla on aika samanlaista tilanne. Olen hakenut myös töitä joihin olen täysin ylikoulutettu.
Ne taas törmäävät siihen, että työnantaja ei uskalla palkata, koska pelkää minun lähtevän heti kun löydän oman koulutustason työn. Näin varmasti tekisinkin, joten sinänsä ymmärrän työnantajan näkökulman.
Tämä vaan on jotenkin todella hölmö oravanpyörä. Koulutusta vastaaviin töihin hakee aina joku kokeneempi, joten niihin en ole paras hakija. Alemman koulutustason töihin voin olla paras hakija mutta minua ei uskalleta palkata.
Sama. Motivaatiokirjeen mietin muutaman lauseen osalta. Muuten pohja on sama.