Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain juuri VR: lle konduktööriksi

Vierailija
27.04.2025 |

Kertokaa te, jotka olette tehneet tätä työtä: mitkä ovat työn hyviä ja huonoja puolia? Mitä ominaisuuksia työntekijä tarvitsee? Kuinka usein syntyy todella vaikeita tilanteita, esim. väkivaltaa? Ja saako näistä tilanteista selviytymiseen koulutusta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten yllättävän hankalaa tulla valituksi tai ainakin valintakriteerit ovat lievästi sanoen varsin eriskummalliset.

Aivan arpapeliä tuo rekrytointi.

Vierailija
2/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän vähennetään väkeä. 

Väkivaltatilanteita: Usein. Outoja tilanteita: Usein.

Rauhallisia tilanteita: Usein

Ominaisuuksia: Ei provosoidu, hyvä huumorintaju, rauhallisuus, jämäkkyys, Joustavuus. Hyvät ryhmätyötaidot. 

Koulutusta: Saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten yllättävän hankalaa tulla valituksi tai ainakin valintakriteerit ovat lievästi sanoen varsin eriskummalliset.

Okei, pystytkö yhtään avaamaan, että millaisia asioita pidit yllättävinä? Olen naispuolinen alanvaihtaja. Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia?

Vierailija
4/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, pystytkö yhtään avaamaan, että millaisia asioita pidit yllättävinä? Olen naispuolinen alanvaihtaja. Onkohan minulla mitään mahdollisuuksia?

En ole edellinen mutta tuskin.

Vierailija
5/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ominaisuuksia: Ei provosoidu, hyvä huumorintaju, rauhallisuus, jämäkkyys, Joustavuus. Hyvät ryhmätyötaidot. 

Kiinnostaa, että millaisia ovat oudot tilanteet?

Vierailija
6/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhri etsii suontaan. Ei löydä. Väärä paikka. Veri roiskuu. Uhri parkuu. Lippu on. Viime vuodelta. Mitä teet?

Vierailija
7/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele vielä, että miksi. Eikö keski-ikäinen nainen pärjää hommassa vai onko siellä joku syrjintäkaava nähtävissä?

Vierailija
8/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät työvuorot ainakin ja vuorotyötä. 

Vierailija
9/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhri etsii suontaan. Ei löydä. Väärä paikka. Veri roiskuu. Uhri parkuu. Lippu on. Viime vuodelta. Mitä teet?

Kutsun poliisin ja mahdollisen kollegan huomaamatta. Rauhoittelen uhria ja laitan siteen vuotavaan suoneen, mikäli antaa tehdä niin. Jos on joku vapaa tyhjä tila, yritän houkutella sinne, ettei muiden matkustajien tarvitse pelätä.

Vierailija
10/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät työvuorot ainakin ja vuorotyötä. 

Se ei haittaa. Nykyisessä työssäni kovin usein 24/7 töitä. Pystyn myös nukkumaan ihan koska vaan on aikaa.

Vierailija
11/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en pysty avaamaan, koska se rekrytointiprosessi on jotenkin käsittämätön henkilöprofiloinnin osalta eli on hyvin vaikea tietää mitä he hakevat ja keneen valinnat kohdistuvat.

En tiedä hakevatko he jotain monimuotoisutta tällä toiminnallaan, mutta selkeästi se eroaa monesta muusta rekrytoinnista joihin on selkeät vaaatimukset.

Hae kuitenkin ihmeessä, voihan hyvin olla että he hakevat tällä kertaa juuri kaltaistasi ihmistä. Älä siis jätä hakematta.

Vierailija
12/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ne kyseliöitä etti!

Vierailija
13/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en pysty avaamaan, koska se rekrytointiprosessi on jotenkin käsittämätön henkilöprofiloinnin osalta eli on hyvin vaikea tietää mitä he hakevat ja keneen valinnat kohdistuvat.

En tiedä hakevatko he jotain monimuotoisutta tällä toiminnallaan, mutta selkeästi se eroaa monesta muusta rekrytoinnista joihin on selkeät vaaatimukset.

Hae kuitenkin ihmeessä, voihan hyvin olla että he hakevat tällä kertaa juuri kaltaistasi ihmistä. Älä siis jätä hakematta.

&n

Psykotesti, eli testaavat, kestääkö työnhakijan pää tuota työtä, ei sen kummoisempaa. Tietysti näön pitää olla kunnossa myös ilman silmälaseja.

Vierailija
14/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sä konduktöörin mieheksesi sait

valtion rautatiet sä myöskin nait

on siellä sellaiset työaikain lait..." 🎶

Vierailija
15/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sä konduktöörin mieheksesi sait

valtion rautatiet sä myöskin nait

on siellä sellaiset työaikain lait..." 🎶

Mulla tulo heti avauksesta ne kaikki Lapinlahden Lintujen sketsit aiheesta mieleen. ;)

Vierailija
16/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele vielä, että miksi. Eikö keski-ikäinen nainen pärjää hommassa vai onko siellä joku syrjintäkaava nähtävissä?

Voi pärjätä ja pärjää. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta kysellä lippuja tai toimia poliisina junassa henkesi kaupalla, hyvä maalaisjärki auttaa paljon. Kuten varmaan arvaatkin pääkaupunkiseudulla on enemmän tapahtumia ja syrjäkylien lähijunissa vähemmän tapahtumia. Varmaan ihan kiva duuni, jos pääsee mieleiselle reitille hommiin.

- työmatkalainen

Vierailija
18/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

###psykotesti, eli testaavat, kestääkö työnhakijan pää tuota työtä, ei sen kummoisempaa. Tietysti näön pitää olla kunnossa myös ilman silmälaseja.###

Jos on näkövaatimus, niin sitten voipi olla etten kelpaa. Miten kummassa silmälasit voisivat olla haitta?

Vierailija
19/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ne kyseliöitä etti!

Ai että jos haluaa tietää jotain työstä niin sitten ei palkata 😂. No onneksi kysyin täältä, enkä niiltä rekrytoijilta.

Vierailija
20/28 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

###psykotesti, eli testaavat, kestääkö työnhakijan pää tuota työtä, ei sen kummoisempaa. Tietysti näön pitää olla kunnossa myös ilman silmälaseja.###

Jos on näkövaatimus, niin sitten voipi olla etten kelpaa. Miten kummassa silmälasit voisivat olla haitta?

Joskus ne voivat jopa särkyä kesken työnteon ja pitäisi silti nähdä hyvin, ollaanhan liikenteessä. Likinäköleikkauskaan ei anna pätevyyttä näköä vaativiin töihin, ainakin jokunen vuosi sitten tilanne oli näin. Katso toki koulutukseen pääsyn vaatimukset, voihan olla, että tuosta aataminaikuisesta vaatimuksesta olisi jo älytty joustaa. Aikoinaan huononäköiset pääsivät tuolla firmalla vain toimistotöihin. Sillä ei ollut väliä, jos hyvänäköisenä töihin päässyt sai myöhemmin silmälasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme