Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on nyt 326 000 työtöntä. Eli täällä on työvoimapula.

Vierailija
27.04.2025 |

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä (10h/vko) Mikkeli Stella, Ristiina ja Mäntyharju myymäläryhmään!

Hyppää mukaan Alkon matkaan!

Haluaisitko olla juuri se henkilö, joka tekee asiakkaan päivästä hitusen paremman? Alkolaiset tunnetaan maailmanluokan asiakaspalvelusta ja yhteisöllisyydestä ja nyt etsimme tiimiimme uutta, energistä myyjää toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen Mikkeli Stella, Ristiina ja Mäntyharju myymäläryhmäämme.

Tehtävä on osa-aikainen ja tarjoamme keskimäärin 10 työtuntia viikossa ja halutessasi voit ottaa lisätyövuoroja vastaan lähialueen myymälöistä. Työsuhteen toivottu aloitusaika on 2.6.2025 tai sopimuksen mukaisesti.

Miksi Alko voisi olla juuri sinulle se täydellinen työpaikka?

Kehity ammattilaiseksi: Työskentelemällä meillä tulet oppimaan laadukkaiden koulutustemme kautta ruoan ja juoman yhdistämisestä sekä miten tuottaa asiakkaalle unohtumaton palvelukokemus. Tarjoamme kattavan perehdytyksen ja tiimin, joka tukee sinua matkallasi.

Monipuolisuus pitää työn mielenkiintoisena: Meillä yksikään päivä ei ole samanlainen. Asiakkaiden kohtaamisten lisäksi työpäiviisi voi kuulua myymälän ylläpitotehtäviä, kuten tuotteiden hyllyttämistä, kassatyötä, kuorman purkua ja verkkokauppatilausten hoitamista. Toimimme yhdessä ja autamme toisiamme.

Tiivis yhteisö: Meillä on välittävä ja yhteisöllinen ilmapiiri. Työskentelet pääasiassa Mikkeli kauppakeskus Stella -myymälässä, mutta saat mahdollisuuden tutustua myös lähialueen myymälöihin ja uusiin työkavereihin. Meidän tiimissämme vallitsee avoin ja rehellinen keskustelukulttuuri, ja pidämme huolen siitä, ettei kukaan jää yksin. 

Mitä me toivomme sinulta?

Innostusta ja asennetta: Pidät aidosti ihmisten kohtaamisista ja haluat tarjota kanssamme asiakkaillemme unohtumattoman palvelukokemuksen.

Valmiutta joustavuuteen: Toivomme että sinulla on valmius työskennellä joustavasti kaikissa myymäläryhmän myymälöissä, myös iltaisin ja lauantaisin.

Tiimityöskentelytaitoja: Olet loistava tiimipelaaja, jonka kassa yhteistyö on sujuvaa hyvien vuorovaikutustaitojesi ansiosta.

Halua oppia ja kehittyä: Olet innokas oppimaan uutta ja kehittämään itseäsi.

18 vuoden ikää ja arvomaailman kohtaamista: Olet täysi-ikäinen ja jaat Alkon vastuullisuusarvot.

Aikaisempi tausta: Meille tärkeintä on aito halu työskennellä asiakaspalvelun ja tuotteidemme parissa. Haussa katsomme eduksi aikaisemman kokemuksen asiakaspalvelusta, kassatyöstä sekä tuotepuolemme tuntemisesta.

Tarjoamme sinulle:

Palkkaus: Tehtävän vaativuustason mukainen palkkaus, vaativuustaso 2 (11,40 -13,33€/h) (11,89-13,91 €/h). Palkan tarkempi määrä määritetään tehtävään valitessa perustuen henkilön kokemukseen sekä käytettävyyteen.. 

Jatkuva osaamisen kehittäminen: tuemme osaamistasi laadukkailla asiakaspalvelu- ja tuotekoulutuksilla.

Monipuoliset henkilöstöedut: Saat mm. kattavan työterveyden, liikunta-/kulttuuriedun sekä mahdollisuuden hyödyntää Alkon loma-asuntoja.

Ateriakorvaus ja lisät: Maksamme jokaisesta työvuorosta 8,56 € ateriakorvauksen sekä mahdolliset vuorokohtaiset lisät.

Vierailija
22/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kyllä kaikkien tarvii peiliin katsoa..itse olen asiakashankkijana ollut 8 vuotta, työtä olisi meidänkin toimistossa tarjolla ..MUTTA ei vaan  kiinnosta, ei juma lauta kiinnosta, mielummin ollaan työttömänä..kun tehdään 12€ tuntipalkalla töitä.

Oot oikeassa mutta luvatut työtunnit ratkaisee,  jos sopparissa on  katsos vain 10-15 tuntia viikko, niin eihän 12 euron tuntipalkalla olekaan mitään  järkeä tulla töihin. Mutta tod.näk sinä nyt teet täyttä 8h päivää, 5 pv viikko. Eli 40 tuntia ( tai 37,5). Niin silloinhan kuukausipalkka on tosiaan se 2000€. 12 egen tuntipalkalla, ilman mitään lisiäkin.  Eli onhan se nyt paljon parempi kuin joku kelan päiväraha 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten päättäjien ratkaisu tähän on: Ottaa lisää työttömiä muista maista.

EU sanelee nykyisin Suomen politiikan. Ja kun lisää velkaa otetaan niin ne on kansainväliset sijoittajat. Jotka määrää Suomen jokaisen liikkeen. 

lisää kuluttajia eurooppaan ostamaan monikansallisten yritysten tuotteita velkarahalla

Vierailija
24/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kyllä kaikkien tarvii peiliin katsoa..itse olen asiakashankkijana ollut 8 vuotta, työtä olisi meidänkin toimistossa tarjolla ..MUTTA ei vaan  kiinnosta, ei juma lauta kiinnosta, mielummin ollaan työttömänä..kun tehdään 12€ tuntipalkalla töitä.

Mulla sama kokemus jo noin reilu 10 vuotta sitten. Ei saatu toimistoon millään sijaista, vuoden mittaiseen sijaisuuteen  js kuntapuolen työnantaja. Kolme saatiin työkkäristä raavittua haastatteluun. jonka yksi perui heti. Yksi oli pienen lapsen äiti joka ilmoitti heti haastattelussa, että älkää valitko häntä, hän on mieluummin kotona. En muista enää mikä sillä yhdellä oli syynä miksei hän tullut, taisi saada kaupan kassan homman lähempää kotia, hän asui muistaakseni n. 30-40 km päästä. 

Vierailija
25/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lager157  hakee Porissa kesätyöntekijöitä. Ikäraja väh 18v.  Ja 10-20h viikko. Siis kesäTyö!  Kuka hel vetti tonnekin hakee

Yksi esimerkiksi siitä että tämä  koko  järjestelmä on Suomessa nyt rikki.. monet isohkotkin kaupat EIVÄT  ota kesätyöntekijöitä juuri lainkaan. omilla nykyisillä työntekijöillä mennään siis taas tämäkin kesä.

Vierailija
26/63 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on kuukausipalkka?

8 h päivää teen. Eli noin 2000€ kuussa.

Vierailija
27/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanmittauslaitoksella oli paikka auki, 3000 hakijaa! Työvoimapula karjuu!

https://yle.fi/a/91-20160123

Vierailija
28/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen työttömien määrä on melkein kaksinkertainen AP:n lukemaan verrattuna. 200 000 saa ainakin lätkäistä helposti lukeman päälle.

Tuntikin töitä viikossa= työllinen. Kun osa-aikaisia velvoitetaan hakemaan kokoaikaista työtä, työnantajia pitää velvoittaa tarjoamaan kokoaikaisia työsuhteita. Eräs ruotsalaisomistuksessa oleva kauppaketju työllistää isommissakin pisteissään niin, että esim.viidentoista työntekijän joukossa 2 on kokoaikaista, useimmat lopuista 8-16 tuntia viikossa. 

Missään tilastossa tuo ei ole työllinen.

Vierailija
29/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen määrä työhaluttomia! Töitä olisi, mutta ei kelpaa äitiyslomasijaisuus, Kun se on määräaikainen, niin ei kannata tulla töihin.

Vierailija
30/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen työttömien määrä on melkein kaksinkertainen AP:n lukemaan verrattuna. 200 000 saa ainakin lätkäistä helposti lukeman päälle.

Se todellinen lukema oli yhdessä keskustelussa noin 550 000 työtöntä. 

Vierailija
31/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Minä voin mennä siihen ainoaan avoimeen työpaikkaan töihin.

t. työtön

Vierailija
32/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää kaikkien EU maiden tuhoajat Saksan Merkel ja Ursula Von Der Leyen lähettävät mielellään lisää islam-muslimi kerhostaan osaajia Suomeen kuten ovat jo lähettäneetkin.

Vierailija
33/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole työvoimapulaa. Meillä on EK:n mielestä orjatyövoimapula. Stä laitonta päämäärää kohti typeryksistä koostuva valtioneuvostomme työskentelee uupumatta, paitsi milloin ratkeaa ryyppäämään ja pillittämään lauteiden alla.

Vierailija
34/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulasta höpöttäminen liittyy kahteen asiaan:

- halpa työvoiman tuontiin. Tyyppejä, jotka alkuvaiheessa tyytyy tekemään sitä työtä, jota tehdään ma-pe 04-5:30 jossain periferiassa 10 Euroa/h. Suomeen haluava nöyrtyy ja kitkuttaa tuolla, mutta kun oleskelulupa on saatu, niin ei kai sekään niin idiootti ole, että tuossa jatkaisi. no, lisää samanlaisia tilalle ja veronmaksajat elättäköön nämä tyypit sitten jatkossa. Tämä löytyy kokkareiden taustalta. 

- äänestäjien saaminen. Vasemmistossa taas nähdään, että pitää tuoda porukkaa, joita voidaan paapoa ja saada äänestäjiä itselleen samalla. Valtaa, valtaa. Tulkoon vaikka vedenpaisumus meidän jälkeen, mutta pääasia, että itse pääsen valta-asemaan nyt.

Vierailija
35/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä (10h/vko) Mikkeli Stella, Ristiina ja Mäntyharju myymäläryhmään!

Hyppää mukaan Alkon matkaan!

Haluaisitko olla juuri se henkilö, joka tekee asiakkaan päivästä hitusen paremman? Alkolaiset tunnetaan maailmanluokan asiakaspalvelusta ja yhteisöllisyydestä ja nyt etsimme tiimiimme uutta, energistä myyjää toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen Mikkeli Stella, Ristiina ja Mäntyharju myymäläryhmäämme.

Tehtävä on osa-aikainen ja tarjoamme keskimäärin 10 työtuntia viikossa ja halutessasi voit ottaa lisätyövuoroja vastaan lähialueen myymälöistä. Työsuhteen toivottu aloitusaika on 2.6.2025 tai sopimuksen mukaisesti.

Miksi Alko voisi olla juuri sinulle se täydellinen työpaikka?

Kehity ammattilaiseksi: Työskentelemällä meillä tulet oppimaan laadukkaiden

Niin, elätkö sinä satasella viikossa miinus työmatkakulut ja verot? Veikkaan että Petteri ja Riikkuli eivät ainakaan eläisi. Heidät pitäisi panna kokeilemaan tuota.

Vierailija
36/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joissa on työvoimapulaa on sitten piilotyöpaikkoja. Ei ne esillä olevat työpaikat missään pulassa ole, kun ei kelpaa hakijat.

Vierailija
37/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit työministeri niin mitä tekisit?

Vierailija
38/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen määrä työhaluttomia! Töitä olisi, mutta ei kelpaa äitiyslomasijaisuus, Kun se on määräaikainen, niin ei kannata tulla töihin.

Miksi muka määräaikainen ei kannata? Mä olin vuoden työttömänä ja nyt kiljun riemusta kun sain 5 kk määräaikaisen duunin. Mulle ois passannu noi 10-20 tunnin osa-aikatyötkin kun on noita pääomatulojakin, mutta ei niihin pääse edes haastatteluun. Hakenut kyllä olen, varmaan kaikkiin kaupungin firmoihin ja niitä nyt kuitenkin on aika paljon keskisuuressa kaupungissa. 

Vierailija
39/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot oikeassa mutta luvatut työtunnit ratkaisee,  jos sopparissa on  katsos vain 10-15 tuntia viikko, niin eihän 12 euron tuntipalkalla olekaan mitään  järkeä tulla töihin. Mutta tod.näk sinä nyt teet täyttä 8h päivää, 5 pv viikko. Eli 40 tuntia ( tai 37,5). Niin silloinhan kuukausipalkka on tosiaan se 2000€. 12 egen tuntipalkalla, ilman mitään lisiäkin.  Eli onhan se nyt paljon parempi kuin joku kelan päiväraha 

Älä sössötä. Nollasoppari on nollasoppari ja se tarkoittaa, että voi olla viikkoja ilman ainoaakaan työtuntia ja soviteltu päiväraha ja asumistuki meni katkolle koska suojaosaa ei ole.

Vierailija
40/63 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisit työministeri niin mitä tekisit?

Luikkisin jonnekin sillan alle häpeämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi