Mitä mieltä olette lauseesta "ihminen kestää mitä vain"
Kommentit (35)
Yllättävän paljon ihminen kestää, mutta ei kestä mitä vain. Jokaisella on murtumispisteensä.
Faith kirjoitti:
No ei se ihminen nyt ihan mitä vain kestä, koska olemme kuolevaisia.
Mutta ajattelen että paljon enemmän kestämme kuin luulemme kestävämme.
On joitain todella tärkeitä asioita joiden puolesta olen itse valmis kestämään paljon.
Voit ajatella noin, ennen kuin joudut tositilanteeseen. Vasta siinä nähdään, kestitkö.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon ihminen kestää, mutta ei kestä mitä vain. Jokaisella on murtumispisteensä.
Mitä sä tarkoitat tällä? Mikä on sun määritelmä
No ei kestä. Ihmisestä tulee helposti ymmärtämätön, kyyninen ja katkera jos hänellä ei ole resilienssiä tukevia tekijöitä tai hän ei saa apua tai asioita käsiteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuttavalle sattuu jotain pahaa, esim menettää lapsensa, joku saattaa sanoa hänelle: minä en kestäisi tuota.
Eihän kukaan kestäkään tuollaista, oppii tai ei opi elämään tuollaisen asian kanssa.
Isäni menetti lapsensa ja hänelle on joskus sanottu noin. On myös kysytty että miten siitä voi selvitä, yleensä hän on vastannut, että mikä olisi se vaihtoehto?
Olen oman mittapuuni mukaan kestänyt melkein mitä vain. Nyt en tahdo kestää läheisen sairautta, josta hän ei tule parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kestää?
Hyvät jatkot jos omat ei riitä...
No kuka tahansa voi 10 sekunnin miettimisellä todeta että tuo ei pidä paikkaansa. Jokainen kuolee joskus, jokainen kohtaa jossain vaiheessa sen mitä ei enää kestä, viimeistään vanhuuden.
Sitäkin ennen voi psyykkinen kestokyky olla jo mennyt ajat sitten
Tarkoittaa sitä että jos jää moottoritiellä auton alle, ei käy mitenkään.
Tyypillinen hyvää tarkoittava latteus, jolla ei juuri ole totuuspohjaa. Kukaan meistä ei kestä ihan mitä tahansa. Jokaisella tulee murtumispiste jossain kohtaa vastaan.
Ei kestä. Mielisairaaloissa, huumemaailmassa ja hautausmailla on ihmisiä, jotka eivät ole kestäneet.
Monesti se on asennekysymys. Joillakin vaan hermot pitää vaikeissakin tilanteissa eikä ala panikoimaan.