Miten voimme estää leskeä saamasta isämme kuoltua avioliiton mukaista tasinkoa?
Emme halua, että leski pääsee isän rahoihin käsiksi.
Kommentit (43)
Ette mitenkään, jos ei isällänne ja hänen leskellään ei ole ollut avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ette mitenkään, jos ei isällänne ja hänen leskellään ei ole ollut avioehtoa.
Avioehdon olemassaolokaan ei vielä takaa mitään. Se voi koskea vain erotilannetta tai suvun hopealusikoita. Ihan mitä tahansa on sovittu.
Älkää menkö provoon (*voihan olla, että joku vastauksista on ap:n kun se on mikä on...)!
Ei oo mitään leskeä, eikä yhtään mitään...
Ai, nyt ei tarvitakaan palliatiivista? Mites nyt noin😳
No, eiköhän sekin sieltä taas tule kunhan odotellaan!
Vierailija kirjoitti:
Tuleva leski on jo siirrättänyt kaiken omaisuuden omiin nimiinsä. Te saatte kyllä halutessanne vanhat valokuvat, kunhan palautatte kansiot.
Leski maksaa mellevän lahjaveron.
ette varmaan. hyväksy tosiasiat . tämä pätee joskus sunkin kohdalla. ahneella on loppunsa. ikävä kuulla moista pohdintaa. näemmäei isin rahoihin eli---meidän meidän ja erityisesti ne on mun mun mun mun. mee lakimiehen pakeille, vie fairypullokin
Mitäs se sun rikas miehes sanoo asiasta, ap?
Vai joko sait tarpeeksi satuiltua tälle illalle?
Ymmärrän AP:tä. Meillä parikymppinen leski uhkaa saada isän rahat. Taistelemme oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän AP:tä. Meillä parikymppinen leski uhkaa saada isän rahat. Taistelemme oikeudessa.
Minusta tuntuu, että sinä uhkailet häntä.
Vierailija kirjoitti:
Lesken olisi pitänyt ilmaiseksi piikoa kaikki ne vuodet? Kyllä ne rahat enemmän leskelle kuuluu kuin lapsille, jotka eivät mitään ole tehneetkään.
Ai sinäkö olit näkemässä?
Rahat lapsile !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton mies kuoli, sukulaiset haaskalla, leski sai kaiken olivat tehneet keskinäisen testamentin. Arvaa harmittiko sukua kun olivat jo keskenään jakaneet omaisuuden
Olisihan leski saanut kaiken ilman testamenttiakin, jos mies oli naimisissa. Tosin ilman testamenttia lesken kuollessa osa perinnöstä olisi mennyt miehen sukulaisille.
Siis mitä? leski olisi saanut kaiken mutta ei olisikaan saanut yhtään mitään?
Isäni kuoltua tehtiin pankissa perukirjat ja perinnönjako. Lakimies oli hämmästynyt kun äitini halusi tasingon: yleensä leski antaa sen lapsille koska tulee saamaan leskeneläkettä loppuelämänsä ja saa jatkaa asumista kodissaan. Tämä leski siis oli äitini jota olin kohdellut aina ystävällisesti ja oli ollut aina äidin puolella. Kyllä loksahti! Myöhemmin yritimme saada äidin muuttamaan pienempään asuntoon, mutta ei käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö provoon (*voihan olla, että joku vastauksista on ap:n kun se on mikä on...)!
Ei oo mitään leskeä, eikä yhtään mitään...
Oikea oivallus. Sama tyyppi on postannut toisenkin , eli sen miten voi jättää lapset perinnöttämiksi.
Ette voi estää. Aviovaimo on täysin oikeutettu tasinkoon, vaikka isänne olisi perittävän omaisuuden omistaja. Se mitä on avioliiton aikana yhteisesti hankittu, niin siitä omaisuudesta puolet omistaa vaimo ja puolet lapset.
Vierailija kirjoitti:
Isäni kuoltua tehtiin pankissa perukirjat ja perinnönjako. Lakimies oli hämmästynyt kun äitini halusi tasingon: yleensä leski antaa sen lapsille koska tulee saamaan leskeneläkettä loppuelämänsä ja saa jatkaa asumista kodissaan. Tämä leski siis oli äitini jota olin kohdellut aina ystävällisesti ja oli ollut aina äidin puolella. Kyllä loksahti! Myöhemmin yritimme saada äidin muuttamaan pienempään asuntoon, mutta ei käynyt.
Riippumatta siitä, kuinka paljon mustamaalaat leskeä, sinulla ei silti ole oikeutta ahnehtia sellaista, mikä ei kuulu sinulle. Eikö äitisi opettanut sinulle tätä?
Tulipa mieleen edesmennyt serkkuni, joka oli rikas. Olin suvusta ainoa johon piti yhteyttä, eli hoidin hänen asioitaan täällä Suomessa (asui ulkomailla) Ei tiennyt suku (eli vanhemmat ja veli) että oli ollut vuosikausia naimisissa ja lapsiakin siunaantunut muutama. Serkku kun kuoli, alkoivat hihkumaan, että nyt tulee pätäkkää, niin yllätys olikin melkoinen, kun sitä rahaa ei tullutkaan. Nyt täällä katkerana mouruavat, kun heiltä "meni" perintö sivun suun. Ahneus, tuo ihmisen perisynti.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesken olisi pitänyt ilmaiseksi piikoa kaikki ne vuodet? Kyllä ne rahat enemmän leskelle kuuluu kuin lapsille, jotka eivät mitään ole tehneetkään.
Ai sinäkö olit näkemässä?
Rahat lapsile !
Huutaminen ei auta mitään. Isän lapset eivät ole samanlaisia: mitä ahneempi ja äänekkäämpi lapsi on, sitä vähemmän hän tulee saamaan.
Olisihan leski saanut kaiken ilman testamenttiakin, jos mies oli naimisissa. Tosin ilman testamenttia lesken kuollessa osa perinnöstä olisi mennyt miehen sukulaisille.