Kadutko elämänvalintojasi jonka vuoksi ajat nyt vanhalla paskalla etkä tuliterällä Teslalla?
Todennäköisesti. Olet katkera muille, vaikka oli oma vikasi? Todennäköisesti
Kommentit (134)
En kadu sitä, että ajan jonkun mielestä vanhalla paskalla. Osittain siitä systä, että en ole ikänäni törsännyt rahojani minkään merkkiseen uuteen autoon kuulun nyt Suomen vauraimpaan prosenttiin.
En ole katkera enkö kateellinen muille mistään enkä edes haluaisi ajaa Teslalla eli en kadu valintojani yhtään. Elän juuri sellaista elämää kuin haluankin. Auto on vanha 17v mutta sillä pääsen yhtälailla paikasta toiseen kuin Teslalla pääsee Suomen teillä.
Kyllä varaa on tod.näk enemmän kuin AP:lla. Sähköautoa harkitsin ja testasin kaverin Teslaa. Ei herättänyt ostohaluja eli pysyn diesel mersussa edelleen enkä enään mieti sähköauton ostamista.
En halua mitään teslaa edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En kadu sitä, että ajan jonkun mielestä vanhalla paskalla. Osittain siitä systä, että en ole ikänäni törsännyt rahojani minkään merkkiseen uuteen autoon kuulun nyt Suomen vauraimpaan prosenttiin.
Itse en kuulu vauraimpaan prosenttiin mutta en ole koskaan autoja arvostanut niin paljoa että uutta myöskään ostaisin tai edes panostaisin paljoa autoon.
Kunhan on toimiva ja mun makuun fiksun näköinen ja pitää olla ilmastointi. Mua ei myöskään kiinnosta muiden autot yhtään eikä myöskään se mitä mieltä mun autosta ollaan.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun autoon sen ajan moottorin ohjaus yksikkö parkkipaikalla vaihdettuna 300 markkaa ja nyt jokin sähköauton remontti 10000 euroa.
Montakos sähkkistä olettuolla rahalla rempannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen rikkain mies ajaa Toyotalla. Tesla näyttää ihan 90- luvulta tutulta Chrysler Neon:ilta. En ymmärrä sen auton suosiota.
3,2s 0-100
Ei ole mitään merkitystä. Mun 20v vanhassa autossa on yli 300 hevosvoimaa. Kaikki yli kahdensadan on haaskausta. Se on niin minimaalinen aika, mitä niistä tehoista voi ottaa irti, että ei sillä kiihtyvyydellä ole mitään merkitystä, kestääkö 0-100 3,2sek vai 6,5sek. Kiihdytät sen 3sek ja sitten saatkin jo hypätä jarrulle, kun joku patu ajaa taas kerran 70km/h satkun alueella. V*ttu jee.
Maantiellä rivakkaan ohitukseen 250hv riittää millä tahansa henkilöautolla hyvin.
Katuisin jos olisin hommannut Teslan. Onneksi en ole niin mielenhäiriöinen, että hankkisin ylipäätään mitään sähköhinkutinta. Ajan vain dieselillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen rikkain mies ajaa Toyotalla. Tesla näyttää ihan 90- luvulta tutulta Chrysler Neon:ilta. En ymmärrä sen auton suosiota.
3,2s 0-100
Ei ole mitään merkitystä. Mun 20v vanhassa autossa on yli 300 hevosvoimaa. Kaikki yli kahdensadan on haaskausta. Se on niin minimaalinen aika, mitä niistä tehoista voi ottaa irti, että ei sillä kiihtyvyydellä ole mitään merkitystä, kestääkö 0-100 3,2sek vai 6,5sek. Kiihdytät sen 3sek ja sitten saatkin jo hypätä jarrulle, kun joku patu ajaa taas kerran 70km/h satkun alueella. V*ttu jee.
Maantiellä rivakkaan ohitukseen 250hv riittää millä tahansa henkilöautolla hyvin.
Polttisten hepat tulee kun jaksaa. Sähkisten kun liikautat ukkovarvasta. Siinä on oikeasti iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin kerran Ano Turtiaisen helsinkiläisessä ravintolassa, kun seurueellemme oli epähuomiossa annettu hänen pöytänsä. Ilmeisesti hänellä oli jonkinlainen oma vakiopöytänsä ja ravintolassa oltiin mokattu asian suhteen (luulivat että hän on tulossa tiistaina vaikka tulikin torstaina tai jotain vastaavaa).
Kuitenkin, paikan johtaja, kovin häpeällisenä (kyse oli siis vähän hienomman pään paikasta) saapui paikalle pahoitellen parhaansa mukaan ja kertoi, että haluaisi jostain syystä siirtää meidät toiseen pöytään. Tietenkin he korvaisivat ruokamme jos vain viitsisimme vaihtaa pöytää. Siskoni ja serkkuni suostuivat tietysti innoissaan heti, mutta itse päätin vähän leikkiä kusipäätä.
Kerroin, kuinka en kykene millään ymmärtämään tällaista ja kysyin miksi ihmeessä emme voisi syödä rauhassa loppuun, kun kerta saavuimme paikalla vasta vartti sitten ja saimme juuri tilattuakin.
Sitten täysin tyhjästä johtajan v
Vau!!
Vierailija kirjoitti:
Onpa nolo aloitus. Joku märkäkorva saanut kokeilla isukin autoa. Hävettäisi tällä maailmantilanteella edes ajella jollain teslalla...
Me ostettiin pari vuotta sitten Tesla puhtaasti sillä perusteella, että sillä on 10 vuoden tekninen etumatka sähköautomaailmassa. Ajoa tulee sen verran paljon, että pienet ajokustannukset merkitsee.
Tottakai kaduttaa jotkut valintani, silloin aikanaan olisi ollut helpompi saada sijoitusasuntoja kuin nyt, mutta kun en tajunnut tarpeeksi ollessani nuori.
Sensijaan tuliterän auton hankkiminen ei ole milloinkaan ollut minulle prioriteetti. Auto on käyttöesine, ei mikään brassailulelu.
Jos vaihtoehtoina on ajaa vanhalla romulla tai teslalla niin valitsen romun. Hävettäisi ajaa teslalla.
Vierailija kirjoitti:
Tesla on vispilä.
Auto on auto.
Disappointed to you. I will sell my @Tesla . Really bad judgement as most of your public opinions that are out of your own expertise. Please shut up @elonmusk
Mika Ihamuotila (@MikaIhamuotila) 4. lokakuuta 2022
Leasing on tätä päivää, esim mersun saa vuokrattua noin 500€/kk mihin sisältyy huollot, renkaan vaihdot. Oman uuden auton hinta laskee noin 10%/v eli leasing on jopa edullisempi vaihtoehto kuin ostaa oma auto.
Kyllä yritystoiminnassa johdon arvoilla on merkitystä. Olin yksi Suomen ensimmäisistä Teslan omistajista. Tuntui hyvältä ajaa puhtaasti sähköllä. Oheinen Elon Muskin tweetti oli liikaa. Myin Teslani tänään. Vieressäni on nyt ystäväni, joka teki juuri samoin. Good buy Elon!
En kehtaisi ajaa höyrypään Koslalla
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaduttaa jotkut valintani, silloin aikanaan olisi ollut helpompi saada sijoitusasuntoja kuin nyt, mutta kun en tajunnut tarpeeksi ollessani nuori.
Sensijaan tuliterän auton hankkiminen ei ole milloinkaan ollut minulle prioriteetti. Auto on käyttöesine, ei mikään brassailulelu.
Jollekin Tesla = Munan jatke
Kuka kehtaa ajaa Teslalla?