Valtion työpaikkani on uhattuna!
Teen työtä valtion isossa laitoksessa eli virastossa.Kuulimme eilen,että säästöt vaikuttavat niin että meillä varmaan alkaa taas yt-keskustelut.Olen todella peloissani,koska en haluisi luopua näin kivasta työpaikasta jossa on paljon vapautta ja myös huokoisaa aikaa.Voi olla etätyö koko ajan.Palkka on lähes 5000 brutto ja ei ole suoranaisia vastuita.En halua joutua hakemaan hyvinvointialueen raskaita töitä ja ei sinne pääse.
Kommentit (53)
Osassa paikkoja on tutkimusprofessoreja, joilla ei ole mitään tekemistä professuurin tai tutkimuksen kanssa. Osalla on niukin naukin väitös takanaan. Oikeaan professuuriin tarvittaisiin roimasti enemmän tietoa ja taitoa. Nämä ovat pitkälti ikääntyviä miehiä, jotka tuottavat hyvin vähän mitään relevanttia. T. Yliopistolainen
Virkaköpeille sama vaade kuin Jenkkilässäkin. Viikkoraportti tehdyistä töistä esimiehelle, ja laiskimmille monoa persiiseen!
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö! Olen ollut parissa eri valtion virastossa töissä ja ap:n puheet on täyttä puppua. Etätöitä saa tehdä aika vapaasti, mutta siinäpä se. Kiire ja vastuu on suurempi kuin yksityisillä, millä olen työskennellyt. Valtion virassa on sellainen kuin virkavastuu. Ei ole mikään kepoinen asia se. Kun yrität hirveässä kiireessä alimiehityksellä tehdä päätöksiä, niin pelko virheistä pitää öisin hereillä. Onneksi en ole enää valtiolla. Stressi väheni kerta rysäyksestä yksityiselle siirtyessäni.
Ja kun on määräaikaisena valtiolla joutuu murehtimaan leikattua ansiosidonnaista. Se määräaikainen työ kun päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Virkaköpeille sama vaade kuin Jenkkilässäkin. Viikkoraportti tehdyistä töistä esimiehelle, ja laiskimmille monoa persiiseen!
Ja mikä saa sut ajattelemaan, että valtiolla ei tätä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole vaikutusta, sillä poliittisesti valitut pomot ovat usein aika ulalla mitä olisi tarkoitus tehdä Se auttaa karttelemaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö! Olen ollut parissa eri valtion virastossa töissä ja ap:n puheet on täyttä puppua. Etätöitä saa tehdä aika vapaasti, mutta siinäpä se. Kiire ja vastuu on suurempi kuin yksityisillä, millä olen työskennellyt. Valtion virassa on sellainen kuin virkavastuu. Ei ole mikään kepoinen asia se. Kun yrität hirveässä kiireessä alimiehityksellä tehdä päätöksiä, niin pelko virheistä pitää öisin hereillä. Onneksi en ole enää valtiolla. Stressi väheni kerta rysäyksestä yksityiselle siirtyessäni.
Ja kun on määräaikaisena valtiolla joutuu murehtimaan leikattua ansiosidonnaista. Se määräaikainen työ kun päättyy.
Tämä on surkeata. Kenenkään nuoremman ei kannata lähteä valtion töihin, jos saa muualta työtä. Aina se ei onnistu.
Tiedän useampia jotka laskeskelevat paljonko saavat liksaa tekemätyä mitään.Itse teen säälliset 7 tuntia töitä mutta pidän kunnon paussit joka ikinen päivä.Olen ahkerimmasta päästä.
Totta se on, että varsinnii laitoksissa on tehostamisen varaa. Pitää kysyä, että mitä ne tuottaa muuta kuin paksuhkoja mari-tunikassa haahuilevia täti-ihmisiä, jotka tilaavat kahvipullia kokoukseen. Dynaamisuuden vastakohta?
Elämä on.
Kuulostaa muuten siltä, että juurikin sinä ap saat potkut.
En tiedä onko se oikeudenmukaista. Mutta niin siinä nyt käy.
Oikiksessa harva tähtää valtiolle. Sinne joutuu, jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Joukossa voi olla joku poikkeus, joka etenee jo nuorella iällä vastuullisiin tehtäviin. Oikis on naisvaltainen ja ulkonäkökin ratkaisee kuka pääsee minnekin. Valtiolle menevät ne, joilla ei ole ollut onnea geenilotossa. Raadollista?
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, että olet löytänyt tuollaisen harvinaisen työpaikan😊 Nauti vapaudesta ym. vielä, kun voit, varsinkin jos sinulla on lapsia.
Olin valtiolla kun lapset tarvitsivat aikaa, nyt kunnon töissä🤩
Nykyään saa olla onnellinen jos onnistuu mitä tahansa työtä saamaan.
ei kannata nyt etukäteen murehtia jäätkö työttömäksi. Voihan se työpaikaikkasi säilyäkin. Eikä siellä yksityisellä loppujen lopuksi niin kamalaa ole kuin ehkä kuvittelet.