Voiko työhakemus olla liian hyvä?
Eli jos hakemuksesta tulee mielikuva, että olen kamalan monipuolinen superosaaja, minua ei uskalleta palkata, koska työnantajalla ei ole tarjolla minulle työtä, jossa minun "superosaamistani" voitaisi hyödyntää täysimääräisesti?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei ja haastatteluhan sen sitte kertoo enemmän. Mulla oli taannoin työnhakijana mies, joka ei löytänyt itsestään mitään vikoja, oli kaikessa niin hyvä. Ei jatkoon
Miksi ei sitten kutsuta haastatteluun? Minulle on annettu ymmärtää, että haastatteluun ei mennä, ellei sinne kutsuta.
Ainoa hyvä hakemus on se sukulaisen hakemus. Muut hakemukset vain ällöttää ja on turhaa työtä.
Suomalaiset työnantajat on ihme kranttuja. Sen takia työttömyyttä ja nimenomaan pitkäaikaistyttömyyttä niin paljon. Kaikessa pitäisi olla guru jo valmistuessaan, ja ilman koulutusta et kelpaa edes kaupan kassalle.
Onx täällä muka jotain työpaikkoja auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ja haastatteluhan sen sitte kertoo enemmän. Mulla oli taannoin työnhakijana mies, joka ei löytänyt itsestään mitään vikoja, oli kaikessa niin hyvä. Ei jatkoon
Miksi ei sitten kutsuta haastatteluun? Minulle on annettu ymmärtää, että haastatteluun ei mennä, ellei sinne kutsuta.
Näkemättä CV:täsi ja hakemustasi ja haettavia paikkoja tietämättä vaikea sanoa
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset työnantajat on ihme kranttuja. Sen takia työttömyyttä ja nimenomaan pitkäaikaistyttömyyttä niin paljon. Kaikessa pitäisi olla guru jo valmistuessaan, ja ilman koulutusta et kelpaa edes kaupan kassalle.
Firmat haluaa tehdä voittoa tai tulosta. Rekrytointi on kallista ja aikaa vievää, joten he haluavat saada mahdollisimman optimaalisen tekijän heti kerralla. Lisäksi irtisanominen on vaikeaa ja kallista, jos myöhemmin tekijä osoittautuukin vääräksi valinnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen palkannut ihan junioreita oppimaan, alanvaihtajia nollalla työkokemuksella ja 50v täyttäneitä. Vain 1 hutirekry, hän itse lopetti koeajalla ja hyvä niin, muuten mennyt nappiin.
Ei kannata. Siellä on monesti kaikenlaisia skeptikkoja päättämässä ja he sulkevat pois hakijoita milloin mistäkin syystä. Jos joku näyttää liian hyvältä ollakseen totta, skeptikko yleensä päättää, että ei jatkoon.