Jaksatko lajitella kaikki roskat?
Itse en jaksa laittaa biojätteeseen mitään. Kauhean sotkuista puuhaa. Ja todella harvoin tulee mitään, kun perunat ja porkkanat syön kuorineen noin esimerkkinä.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Minun taloyhtiön roskakatokseen voi viedä kaikki "perusjätteet", eli bio-, kartonki-, paperi-, muovi-, lasi-, metalli ja sekajätteen. Nuo eivät siis tuota mitään ongelmia minulle eikä pitäisi tuottaa kellekään muullekaan täällä asuvalle. Kaikki muu pitäisi kuitenkin viedä jätteenlajitteluasemalle ja lähin sellainen sijaitsee noin 10 kilometrin päässä. Minulla ei ole autoa saati ajokorttia. Siksi kaikki muu on aina lentänyt sekajätteeseen. Viime keväänä hajotin yhden vanhan ja kulahtaneen nojatuolin, pistin osat jätesäkkiin ja heitin sekajätteeseen. Muutama viikko sitten hankin uuden kahvinkeittimen ja vanhan heitin sekajätteeseen. Molemmat olisi pitänyt viedä jätteenlajitteluasemalle.
Myös sähkö- ja elektroniikkalaitteita myyvät kaupat vastaanottavat veloituksetta käytöstä poistettuja laitteita. Voit palauttaa pieniä sähkölaitteita ilman uuden laitteen ostovelvoitetta suurimpaan osaan marketteja ja myymälöitä.
https://serkierratys.fi/ser-kierratys/mihin-vanhan-laitteen-voi-palautt…
Vierailija kirjoitti:
En lajittele tai kierrätä mitään. Ei kiinnosta. Mulle ihan sama kuinka nopeasti tää planeetta tuhoutuu.
Miksi se on ihan sama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lajittele tai kierrätä mitään. Ei kiinnosta. Mulle ihan sama kuinka nopeasti tää planeetta tuhoutuu.
Miksi se on ihan sama?
Miksi kyselet tyhmiä, oletko tyhmä?
Ostakaa vähemmän niin ei tarvitse viedä niin usein roskia, minä en osta mitään mitä minä en tarvitse.45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän auliisti etten lajittele yhtään mitään. Ei jaksa, ei kiinnosta. Kaikki lentää samaan pyssiin ja pussi ekasta luukusta sisään. En voi sille yhtään mitään että mulle nyt vaan on aivan yksi lysti jos ja kun tämä pallo hukkuu paskaan ja tuhoutuu. Ei ole pienintäkään mielenkiintoa "pelastaa maailmaa".
Minä voisin heittää sinut jätekonttiin ja sen jälkeen painan vihreää namiskuukkelia, iloisesti kuuluu kauhunhuuto ja itku kun luut rutisevat ja veri roiskahtaa, kun puristin tekee sinusta pihvin muhhaaa.Hyvä idea saadaan miljoonalle koiralle ruokaa.
Niin. Tämähän se teidän viherpiipertäjien perusongelma on, että roskat ja maapallo on tärkeämpi kuin ihminen. Kukapa sitä ei jo olisi ilman t
Metsän kaataminen on bisnestä, olisi moni metsänomistaja vaikeuksissa jos ei metsää kukaan ostaisi.
Lajittelen ja kierrätän (lähes)kaiken. Sekojätettä tulee 1-2 HeVi -pussillista vuodessa, Yhden henkilön kerrostalo-talous
Vierailija kirjoitti:
Lajittelen ihan kaiken ja se on sellainen kunnia-asia itselle: se vaan on tehtävä että voi itseään peilistä katsoa. Käytän myös Boweria. Eihän sieltä nyt suuren suuria summia lajittelun palkaksi saa, mutta jotain. Enemmän se ehkä on sellainen peli, missä itsekseen hihkuu omista saavutuksistaan. :) Mutta ihan kiva, tykkään.
Bower meni kesän uudistuksen myötä ihan höpöksi, ei palkitse enää. Onneksi kierrättää voi ilman sovelluksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Lajittelen mm. jätepaperin, kartongin, lasin, metallin, paristot, vanhentuneet lääkkeet, muovin, sekajätteen ja biojätteen ja vien ne asiaankuuluviin paikkoihin.
Tiedätkö mitä muovia muovinkeräykseen saa kipata?
Eipä nyt aleta pilkkuja nuss.kun meri on muovia täynnä idioottien takia.
Onko se muovia? Onko se pakkaus? Jos kyllä ja Kyllä se kuuluu muovinkeräykseen (pois lukien PVC, mitä pakkaukset harvoin on)
Siellä ne palaa kaikki jätteenpolttolaitoksella.
Niissä autoissa on tosiasiassa kolme eri aukko mihin astiat tyhjennetään. Nämä säiliöt on erotettu toisistaan.