Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko lajitella kaikki roskat?

Vierailija
26.04.2025 |

Itse en jaksa laittaa biojätteeseen mitään. Kauhean sotkuista puuhaa. Ja todella harvoin tulee mitään, kun perunat ja porkkanat syön kuorineen noin esimerkkinä.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin jätteiden lajittelun siihen hetkeen kun näin pakkariauton kuljettajan tyhjentävän sekajätteen, muovijätteen, pahvijätteen ja biojätteen samaan aukkoon. Onhan se aivan naurettavaa edes yrittää mitään lajittelua kun kaikki roska menee loppujen lopuksi samaan paikkaan eli kaatopaikalle. 

Niissä autoissa on tosiasiassa kolme eri aukko mihin astiat tyhjennetään. Nämä säiliöt on erotettu toisistaan.

Vierailija
182/185 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun taloyhtiön roskakatokseen voi viedä kaikki "perusjätteet", eli bio-, kartonki-, paperi-, muovi-, lasi-, metalli ja sekajätteen. Nuo eivät siis tuota mitään ongelmia minulle eikä pitäisi tuottaa kellekään muullekaan täällä asuvalle. Kaikki muu pitäisi kuitenkin viedä jätteenlajitteluasemalle ja lähin sellainen sijaitsee noin 10 kilometrin päässä. Minulla ei ole autoa saati ajokorttia. Siksi kaikki muu on aina lentänyt sekajätteeseen. Viime keväänä hajotin yhden vanhan ja kulahtaneen nojatuolin, pistin osat jätesäkkiin ja heitin sekajätteeseen. Muutama viikko sitten hankin uuden kahvinkeittimen ja vanhan heitin sekajätteeseen. Molemmat olisi pitänyt viedä jätteenlajitteluasemalle.

Myös sähkö- ja elektroniikkalaitteita myyvät kaupat vastaanottavat veloituksetta käytöstä poistettuja laitteita. Voit palauttaa pieniä sähkölaitteita ilman uuden laitteen ostovelvoitetta suurimpaan osaan marketteja ja myymälöitä. 

https://serkierratys.fi/ser-kierratys/mihin-vanhan-laitteen-voi-palautt…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lajittele tai kierrätä mitään. Ei kiinnosta. Mulle ihan sama kuinka nopeasti tää planeetta tuhoutuu. 

Miksi se on ihan sama?

Vierailija
184/185 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lajittele tai kierrätä mitään. Ei kiinnosta. Mulle ihan sama kuinka nopeasti tää planeetta tuhoutuu. 

Miksi se on ihan sama?

Miksi kyselet tyhmiä, oletko tyhmä?

Vierailija
185/185 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vähemmän niin ei tarvitse viedä niin usein roskia, minä en osta mitään mitä minä en tarvitse.45