Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten välttää kuntouttava työtoiminta?

Vierailija
25.04.2025 |

Työkkärin täti on laittamassa mut kuntouttavaan vaikka olen täysin työkykyinen, ei mitään terveysongelmia tai muita esteitä vastaanottaa työtä, en käytä päihteitä, arki sujuu hyvin ja korkeakoulututkintokin löytyy. Tuntuisi täysin naurettavalta mennä puuhastelemaan syrjäytyneiden kanssa jonnekin askartelupajaan. Miten vältän tämän? Töitä haen aktiivisesti. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työssäkäyviä sotketaan jo hoidettaviin nämä muumaalaiset !  Ne näpyttelee mitä huvittaa terveystietoihin.  On ne raittiita syytellyt narkomaaniksi kuin juopoksi uskontolahkoissakin. Se on selvä että kun he on entisiä narkkeja myös sinä olet.  Kun ne käy tyrkyttämässä uskontoja työpaikoilla kodeissa ne samalla varastelee syytteiden tuomitsee väärin. Henna ovilla tunkee lehtisiä kaikkialle. Nämä sitten kirjoittelee sinusta . No tekeydy masentuneeksi sano ettet nyt jaksa liikkua saat sairaslomaa heti vuoden.  Sekaisin kuin seinäkellot myös muuten. Mukaisilla keikoilla pistetään otetaan labranäytteitä koska ovat itsekin narkkeja. Hoitoaloilla on. Uskonnoissa on. Älä välitä monelle on käynyt kiusaajat työssä kiusaa . Et sä ole sä ei sulla ole koulutusta et sä ole suomalainen et sä ole kristitty et sä ole mitään ei sulla ole ajokorttia ei sulla ole työssä tapahtuu että sut sun selän takana panetellaan sua. Jotta lähtisit pois. Esimerkki yksi hellari nainen rukoili lahkoissa ettei joku toinen saa sitä työpaikkaa kuin hän. Tähän tyyliin. Kuin ulkomaalaiset joilla kielitaito ei vielä toimi käsittää täysin väärin nimiä sanoja asioita meidän kulttuuria koulutuksia ohjeita . Et yritä kestää. Meillä oli töissä ulkomaalaisia ne häiritsi meidän työntekoa !!! Tahallaan. Ilkeitä. Sitten alkoi olla rikkomuksia kuin muuta häirintää. Vaikka mistä hakisi apua törmää tähän että muumaalaiset on inhottavia ! Tee se itse tyyli on myös työkkärissä kuin muualla. Ei sun tarvi mennä mihinkään kuntoutusjuttuihin . On niin väärin pitää kaikkia vuosia työtä tehneitä vammaisina ! 

Vierailija
22/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haastoin työkkärin virkailijan oikeuteen kun se väitti että käytän paljon päihteitä ja sanoi että minun pitää sen takia mennä kuntouttavaan. En käyttänyt alkoholia juuri ollenkaan ja olin muun muassa käynyt salilla vuosia ja pelannut salibandya. Lain mukaan sinua ei voi laittaa kuntouttavaan jos olet työkykyinen ja terve tekemään normaalia työtä. Niin oikeus totesi minun kohdalla oikeudenkäynnissä. Työkkrärin virkailija ja sosiaaltyöntekijä oli kirjoittanut sinne oma asiointi palveluun tietoihini että minulla ei ole elämänhallintaa ja käytän alkoholia ja päihteitä ja olen sen takia työtön. Se sai minut tekemään rikosilmoituksen ja oikeus totesi sen kunnianloukkaukseksi ja virkavirheeksi työkkärin virkailija osalta. Sen jälkeen ei ole työkkäristä otettu yhteyttä minuun ja siitä on jo vuosia. Sinun pitäää pyytää perustelut miksi se haluaa sinun menevän kuntouttavaan työhön koska lain muaan pitkään työttömänä oleminen ei ole syy että voidaan pakottaa kuntouttavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan jos et mene niin tuet laskee ja tulee 40 % vähennys tukiin. Eivät ne voi sinua pakottaa, sano että tunnet lait ja jos ne alkaa kiristämään niin pyydä avustaja kunnalta. Terve ja työkuntoinen ei kuulu mihinkään juoppojen kuntouttavaan kokeiluun

Vierailija
24/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan jos et mene niin tuet laskee ja tulee 40 % vähennys tukiin. Eivät ne voi sinua pakottaa, sano että tunnet lait ja jos ne alkaa kiristämään niin pyydä avustaja kunnalta. Terve ja työkuntoinen ei kuulu mihinkään juoppojen kuntouttavaan kokeiluun

Kuinka joku minimituilla elävä pitkäaikaistyötön pitkään minimituilla voi muka pysyä terveenä ja työkuntoisena. Ihminenhän syrjäytyy aika nopeasti erakoksi alle toimeentulotuen määrällä.

Vierailija
25/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku minimituilla elävä pitkäaikaistyötön pitkään minimituilla voi muka pysyä terveenä ja työkuntoisena. Ihminenhän syrjäytyy aika nopeasti erakoksi alle toimeentulotuen määrällä.

Kaikki eivät syrjäydy ja ala ryyppäämään vaikkei olisikaan töitä.

Vierailija
26/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään työtön. Toki olen tehnyt pimeitä töitä välillä. Urheilen ja kävin salillakin 7 vuotta ja olen hyvässä kunnossa Nyt kalastelen ajankuluksi 200 päivää vuodessa eli keväästä syksyyn. Saan kalaa ja syön sitä ja kala on terveellistä. En ole koskaan polttanut tupakkia ja harvoin juon alkoholia. Kunto on hyvä vaikka täytän pian 50 vuotta. Koko ikäni olen liikkunut ja urheillut joukkuelajeissa. Silti ne työkkärissä väitti että olen työkyvytön. 100 kg nostin penkiltä ja sanoin työkkärin virkailijalle että lähetääs salille katsoo minun työkunto mutta ei se paskiainen suostunut.

Vierailija
27/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille ettet ole sairas etkä tarvi kuntoutusta.

Kokoaikaisen palkkatyön voit vastaanottaa vaikka iltapäivästä.

Vierailija
28/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ollut vuorotyössä, vaan aina päivätöissä ja päivärytmini pidin työttömyyden alkaessa samana, herätyskello herättämässä joka arkiaamu. Vähän tuossa on välillä ollut syrjäytynyt olo, mutta muuten täysin terve ja työkuntoinen.

Kuntouttavaan hain vähän niinkuin näyttääkseni itselleni ja miksei työnantajallekin olevani työkykyinen huolimatta 2010 alkaneesta työttömyydestä, jota olen muutamalla työpätkällä sentään päässyt paikkaamaan.

Vierailija
29/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät syrjäydy ja ala ryyppäämään vaikkei olisikaan töitä.

Mitenkä ne sitten elävät syrjätymättä jollain minimi työttömyyskorvauksella. En ole kyllä ketään sytjäytymätöntä nähnyt noila tuilla.

Vierailija
30/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lausunto pitäisi saada kalastettua kirjallisesti virkamiehen kertomana.

Onko jollain?

Laittaisin tästä mielellään valitusta eteenpäin ja loppuun saakka eli EIT:hen. Suomi tarvitsee ihmisoikeushuomautuksia, tuomioita ja oikeusvaltiomenettelyä, jotta täällä saadaan asioita korjattua.

Ts. valtio tarvitsee EU:n järjestämää korruptiosta ja mädännäisyydestä kuntouttavaa toimintaa.

Vierailija
31/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tämä kiinnostaa minuakin. Voisitteko, asiasta jotain tietävät, vastata jotakin tähän kysymykseen? 

Kuntouttava ja muut tempputyöt eivät enää poista kunnan sakkomaksua, joten luulisi, ettei löytyisi kunnon syytä laittaa ihminen niihin. Kuntouttavaa ei ole ennenkään saanut käyttää sakkomaksun välttämiseen, mutta niin on kuitenkin tehty.

Vai halutaanko kuntouttavan nimissä ryhtyä teettämään oikeaa työtä, mistä ei kuitenkaan haluta maksaa palkkaa?

En haluaisi 63-vuotiaana joutua istumaan kahvilla alkoholistien kanssa, saati joutua tekemään jotakin oikeaa työtä, josta vain palkka ja työsuhde puuttuvat.

Kuntouttavan nimissä on teetetty oikeaa työtä palkatta jo vuosikausia. Sama koskee työkokeilua. Räikeä epäkohta ja suorastaan ihmisoikeusrikos!

Vierailija
32/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkykyinen ei kuulu kuntouttavaan toimintaan

Kuntouttavaa työtoimintaa käytetään myös täysin työkykyisten ihmisten ilmaistyövoimana.

https://www.ku.fi/artikkeli/3999722-tyokykyinen-ei-kuulu-kuntouttavaan-…

Vierailija
33/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitkään työtön. Toki olen tehnyt pimeitä töitä välillä. Urheilen ja kävin salillakin 7 vuotta ja olen hyvässä kunnossa Nyt kalastelen ajankuluksi 200 päivää vuodessa eli keväästä syksyyn. Saan kalaa ja syön sitä ja kala on terveellistä. En ole koskaan polttanut tupakkia ja harvoin juon alkoholia. Kunto on hyvä vaikka täytän pian 50 vuotta. Koko ikäni olen liikkunut ja urheillut joukkuelajeissa. Silti ne työkkärissä väitti että olen työkyvytön. 100 kg nostin penkiltä ja sanoin työkkärin virkailijalle että lähetääs salille katsoo minun työkunto mutta ei se paskiainen suostunut.

Kiva juttu mutta kuinka tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
34/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei onnistu työllistymään, niin laittavat kuntouttavaan. Kai heillä on joku sääntö tähän.

Asiana ja ideana se liittyy ihmisen aktivointiin ja työkyvyn ylläpitoon, ettei vain maata kotona ja kattella töllöstä uusintoja!

Vierailija
35/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä sinne. Et vain mene. Älä jaa tietoja. Silloin et voi olla ehkä työkkärin tai typ listoilla. Karenssia on, mutta jos haluaa muutosta ikävään systeemiin ei kannata sitä. On karhunpalvelus kannattaa tällaisia palveluja, jos muutkaan ei sitä väkisin halua.

Vierailija
36/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on mentävä heti, kun käsketään. Opit uusia hyödyllisiä taitoja ja saat sitä jalkaa sinne oven väliin.

Vierailija
37/68 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella hän olisi laittamassa? Eihän noihin kai edes saisi laittaa työkykyistä. 

Ihan sama onko työkykyinen kun ei kerran ole pitkään aikaan enää työllistynyt.

Vierailija
38/68 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä päin ainakaan kuntouttavaan työtoimintaan edes pääse työkkärin kautta. Kysyin helmikuussa. Sinne mennään sosiaalitoimen kautta.

Työkokeiluun pääsee/joutuu työkkärin kautta. 

Vierailija
39/68 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen kuntouttavan perusteluteksti on. Ite menin aikoinaan mm. Ammattitaitoa hankkiakseni. Ei ollut ainoa syy saatetekstissä. Mut hommakin oli oikeaa remppaamista, eikä pajatoimintaa.

Ennen kuntouttavia kannattaa pyytää se työttömän ilmainen terveystarkastus. Siitä saa lapun onko työkykyinen vai kyvytön. Joten älä allekirjoita ilman sitä. Koska se ns. Kyvyttömyys määrää sen kuntouttavan viikkopäivien määrän. 

Vierailija
40/68 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vapaaehtoista,ei sinne voi pakottaa.

Painostus on kyllä niin kovaa että voisi sitä jo pakottamiseksi sanoa.

Painostaa takaisin kuten minä tein. Sanoin että jos laittaa minut tuonne ja tuonne ns. "kuntouttavaan" työpaikkaan tai pajalle niin haen heti sairauslomaa vähintään kuukauden kerrallaan yksityiseltä ja tuon sen sairauslomapaperin teille heti kun olen "kuntoutunut" riittävästi ja tämän jälkeen haen sitä sairauslomaa uudestaan vähintään kuukaudeksi. Nyt olen kyllä töissä ja eivät edes palkkatukea aikoinaan hakeneet vaan päättivät kahden viikon jälkeen alkaa maksamaan minulle oikeaa palkkaa. Tiedä sitten oliko sillä merkitystä että olen toisen asteen opettaja tällä hetkellä eli rahaa olisi siirtynyt oikeasta vasempaan taskuun.