Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen INTJ-mies. Kaikki seurustelusuhteeni ovat olleet kevytmielisten, jopa kevytkenkäisten,

Vierailija
25.04.2025 |

vähintäänkin puolivillien naisten kanssa, vaikka todellisuudessa olen raskashenkinen, hyvin analyyttinen, kriittinen ja äärimmäisen asiakeskeinen ihminen.

En ymmärrä, miksi kohdallani näin on käynyt, mutta näin on päässyt käymään jostain kumman syystä johtuen.

Elämä on suuri mysteeri. Ehkä en ymmärrä itseäni riittävän hyvin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INTJ-mies, tuo palstan alkoholisoitunein provoaja. Vaihtaisit vaikka vihreään teehen!

Olisi kiva tietää, miten tuollainen mukamas arkkitehti mastermind on joutunut tuollaiseen jamaan. Jotain mennyt pahasti pieleen, jos ei noilla eväillä ole missään onnistunut. 

Siksi en usko hänen edes olevan INTJ. Itse "mastermindasin" puolisovalintani siinä kuin kaiken muunkin. Se on yksi elämän tärkeimmistä aspekteista, eikä ansaitse puolivillaista käsittelyä. Miksi INTJ menisi tuossa asiassa "lastu laineilla"-taktiikalla? Parisuhteen voi toki solmia muutenkin ja onnistua siinä mutta jos on logiikkaa rakastava INTJ niin ei kyllä ole "mysteeristä" kyse.

-se yli 20 vuotta avioliitossa tähän mennessä ollut INTJ nainen 

Vierailija
22/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INTJ-mies, tuo palstan alkoholisoitunein provoaja. Vaihtaisit vaikka vihreään teehen!

Olisi kiva tietää, miten tuollainen mukamas arkkitehti mastermind on joutunut tuollaiseen jamaan. Jotain mennyt pahasti pieleen, jos ei noilla eväillä ole missään onnistunut. 

Siksi en usko hänen edes olevan INTJ. Itse "mastermindasin" puolisovalintani siinä kuin kaiken muunkin. Se on yksi elämän tärkeimmistä aspekteista, eikä ansaitse puolivillaista käsittelyä. Miksi INTJ menisi tuossa asiassa "lastu laineilla"-taktiikalla? Parisuhteen voi toki solmia muutenkin ja onnistua siinä mutta jos on logiikkaa rakastava INTJ niin ei kyllä ole "mysteeristä" kyse.

No hän tuolla jo aiemmin tunnustikin, ettei edes saanut testistä INTJ:tä tulokseksi. Millaista pohjasakkaa pitää ihmisen olla, että saa ajatuksen huijata jopa persoonallisuustestissä.

T. Toinen INTJ-nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivusta, mutta minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota pantavuuden väheksymistä parinvalintakriteerinä. Minä tapaan paljon mielenkiintoisia ihmisiä joka päivä, mutta en edes joka vuosi ihmistä jolta haluan repiä vaatteet päältä. Ne, joiden kanssa on antoisia keskusteluja ilman seksuaalista vetoa ovat hyviä ystäviä. Pitää olla molemmat, mutta jos olisi aivan pakko valita, niin tietysti sitoudun seksuaaliseen monogamiaan vaan ihmisen kanssa, joka saa ne seksuaaliset tarpeet täytettyä."

---

Kritisoin sitä, että valinnat on luultavasti tehty vain "pantavuuden" perusteella. Se on puhtaasti typerää jos tavoitteena on loppuelämän kestävä parisuhde. Kirjoitin itsekin valinneeni puolisoni _sekä_ tunteella _että_ järjellä. Toinen ilman toista johtaa huonoon parisuhteeseen, joka ei kestä. Aloittajan suhteet eivät ole kestäneet. Siitä voi päätellä, että valinnat eivät ole olleet onnistuneita ja siitä taas voi päätellä mikä voisi olla syynä varsinkin kun hän itse kuvaa itse valitsemiaan kumppaneita sanalla kevytkenkäinen.

Vierailija
24/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsetuntemista haluaa parantaa niin kannattanee ainakin hylätä kyökkipsykologia.

Vierailija
25/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen INTJ-nainen (sikäli kun sillä on väliä ja en laittaisi tuollaisille puolihuuhaatesteille paljon painoarvoa) ja ainoa seurustelusuhteeni ja siitä seurannut avioliittoni on jatkunut jo yli 20 vuotta. Puolisoni on älykäs ja hyvä ihminen, jonka kanssa voin uskoa olevani onnellinen lopun ikääni. Valitsin hänet sekä tunteella että järjellä juuri pitkää aikaväliä ajatellen koska minua ei kiinnosta muu. Mielestäni on aivotonta ryhtyä suhteeseen, jossa ei ole lähes mitään yhteistä eikä toista voi todella arvostaa. Oletko varma, että olet INTJ koska järki ja analyyttisyys ei näytä ohjaavan toimintaasi ja lisäksi vaikutat uskovan "mysteereihin"? Itsetutkiskelu ei hirveästi auta jos se pohjautuu itsepetokseen. Itsensä lisäksi kannattaa katsoa maailmaa vähän tarkemmin (kukaan, edes tyhjäpäisimmät, ei jaksa kuunnella mitään loputonta paasausta ja analysointia itsestäsi) ja muita ihmisiä muutenkin k

Siis sinä itsediagnosoit itsesi INTJ:ksi siitä huolimatta, ettei se ollut tuloksesi, sillä perusteella, että tunnevammaisuutesi väistyy vain humalassa?

Vierailija
26/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja, mikäli uskot mbti-teoriaan ja punnitset prisuhde-elämääsi tämän teorian linssien kautta voin antaa neuvoja. Sinun täytyy etsiä kumppaniksesi ihmistä, joka on sekä intellektuelli että kevytmielinen. Mbti teorian pohjalta enfp voi olla hyvä match. Hänellä on analyyttinen mieli (itselläni ainakin on) ja hän pääsee ylös sieltä suonpohjalta mihin te intj:t jäätte jumittaan. Mutta muista, jos löydät enfp:n älä sit kritisoi tätä tai tämän ajatuksia kovasti. Siitä enfp ei pidä. Ekstroverttina hänellä riittää energiat etsiä vaihtoehtoisia reittejä toimia ja hän sietää sinun ajoittain tökeröä käytöstäsi. Häntä voi myös ilahduttaa kivoilla lahjoilla, sen verran pinnallisia me enfp:t olemme. Introvertimmat sisaremme infp ja infj eivät välttämättä pärjää kanssasi ja olette äkkiä kommunikaatio katkoksessa ja seinä tulee vastaan. Kovaäänistä sisartani enfj:ta sinä todennäköisesti et jaksa. Nämä olen oppinut vuosien suhteestani intj:n kanssa.

Vierailija
27/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta olen henkilö jota joku voisi kuvailla kevytkenkäiseksi ja puolivilliksi, enkä minä koe sitä automaattisesti arvostuksen puutteeksi vaan suhteellisen neutraaliksi kuvaukseksi. Toki ihmiselle, joka pitää rauhallisuutta, siveyttä ja vakautta ihmisen arvon mittarina tuo voi siltä kuulostaa. Itse lähtisin siitä, että jos joku minua jaksaa katsella hän ei ole sieltä tiukkapipoisimmasta laidasta."

---

Kyllä, mutta koska aloittaja on (tai pikemminkin luulee olevansa) INTJ hän arvostaa logiikkaa ja analyyttisyyttä ja on juurikin "sieltä tiukkapipoisemmasta laidasta". Tällainen henkilö kun käyttää sanoja kevytkenkäinen ja puolivilli, hän ei ole silloin osoittamassa arvostusta. Ne voivat olla neutraaleita tai negatiivisia ilmaisuja mutta arvostusta ne eivät osoita ja muuta hän ei näissä entisistä kumppaneistaan sano.

Vierailija
28/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän tuolla jo aiemmin tunnustikin, ettei edes saanut testistä INTJ:tä tulokseksi. Millaista pohjasakkaa pitää ihmisen olla, että saa ajatuksen huijata jopa persoonallisuustestissä.

T. Toinen INTJ-nainen

Niinpä tietysti. En voi sanoa olevani yllättynyt.

Aloittajalle suosittelen rehellisyyttä edes itseä kohtaan. Muuten ei tule mistään mitään.

-se, jolle vastasit

Vierailija
29/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myers-Briggsin tyyppi-indikaattori perustuu vanhentuneisiin teorioihin. Sitä ei käytetä lainkaan tieteellisessä psykologiassa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggsin_tyyppi-indikaattori

Ei ole koskaan tarkoitettukaan käyttöön kliinisessä psykologiassa, vaan kansantajuistamaan Carl Jungin persoonallisuustypologiaa. Joka sekään ei ole millään tavalla "vanhentunut" kuten muutkaan psykologiset kuvailevat mallit ja teoriat. Psykologiatiede on kumuloiva kuten muutkin tieteet, ja sisältää erilaisia rinnakkaisia selitysmalleja. 

Vierailija
30/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen INTJ-nainen (sikäli kun sillä on väliä ja en laittaisi tuollaisille puolihuuhaatesteille paljon painoarvoa) ja ainoa seurustelusuhteeni ja siitä seurannut avioliittoni on jatkunut jo yli 20 vuotta. Puolisoni on älykäs ja hyvä ihminen, jonka kanssa voin uskoa olevani onnellinen lopun ikääni. Valitsin hänet sekä tunteella että järjellä juuri pitkää aikaväliä ajatellen koska minua ei kiinnosta muu. Mielestäni on aivotonta ryhtyä suhteeseen, jossa ei ole lähes mitään yhteistä eikä toista voi todella arvostaa. Oletko varma, että olet INTJ koska järki ja analyyttisyys ei näytä ohjaavan toimintaasi ja lisäksi vaikutat uskovan "mysteereihin"? Itsetutkiskelu ei hirveästi auta jos se pohjautuu itsepetokseen. Itsensä lisäksi kannattaa katsoa maailmaa vähän tarkemmin (kukaan, edes tyhjäpäisimmät, ei jaksa kuunnella mitään loputonta paasausta ja analysointia itsestäsi) ja muita ihmisiä muutenkin k

Olen toki INTJ-mies, vaikka virallinen testitulos antaa jotain muuta. Psykologiset testit eivät ole luotettavia kertomaan persoonallisuustyyppiä. 

Syy, miksi olen ollut tekemisissä hyvin erityyppisten naisten kanssa kuin mitä itse olen, johtuu varmaankin siitä, että olen tavannut naiset livenä pubi/baari ympäristöstä alkoholin vaikutuksen alaisena. Alkoholi on minulle ilolientä, joka keventää mieltä, jolloin suvaitsevaisuus ja lämpö toisia ihmisiä kohtaan herää eloon, mitä ei minulla ole juuri havaittavissa selvinpäin. Selvinpäin aivoni ovat täysin analyyttisessa tilassa.

Vastasit tässä itse kysymykseesi. Eli et ole INTJ ja olet tehnyt kumppanivalinnat kännissä.

Vierailija
31/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aiemminhan sanoit, ettet INTJ-miehenä ole saanut naista lainkaan?

https://www.vauva.fi/keskustelu/6031901/voiko-intj-mies-saada-naista

Vierailija
32/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta aiemminhan sanoit, ettet INTJ-miehenä ole saanut naista lainkaan?

https://www.vauva.fi/keskustelu/6031901/voiko-intj-mies-saada-naista

Ap taitaa olla tekoäly, kun noin hallusinoi asioita. Hallusinoi itselleen naisia ja hallusinoi itselleen testituloksia, joita ei tullut. 

Vierailija
33/33 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myers-Briggsin tyyppi-indikaattori perustuu vanhentuneisiin teorioihin. Sitä ei käytetä lainkaan tieteellisessä psykologiassa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggsin_tyyppi-indikaattori

Ei ole koskaan tarkoitettukaan käyttöön kliinisessä psykologiassa, vaan kansantajuistamaan Carl Jungin persoonallisuustypologiaa. Joka sekään ei ole millään tavalla "vanhentunut" kuten muutkaan psykologiset kuvailevat mallit ja teoriat. Psykologiatiede on kumuloiva kuten muutkin tieteet, ja sisältää erilaisia rinnakkaisia selitysmalleja. 

Tietenkin on kumuloiva ja on rinnakkaisia selitysmalleja. 

Se ei kumoa sitä että tiedon lisääntyessä jotkin vanhat mallit ja hypoteesit osoittautuvat paikkansapitämämättömiksi ja turhiksi. Sehän tieteen perusajatus on. Se korjaa itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä