Jihuu! Mitä pitää pakata etelänlomamatkalle? Lähtö parin päivän päästä
Olen kohteessa kuukauden ja lämmintä luvattu +30 astetta tai ylikin. En ole ikinä käynyt noin lämpimässä joten mitä pakkaan matkalaukkuun? Neuvoja ja apuja pyydän.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kohteessa on lämpimämpää kuin ennusteet sanoo. Suussa sulava Imodium, oksennus/ripulitaudissa paras, se sulaa kielellä niin nopeasti että et ehdi oksentaa eli varmasti auttaa. Osta muutama paketti ja aurinkorasvaa, htdrokortisonivoidetta itikanpuremiin.
Sain 4 * hotellissa ruokamyrkytyksen, kuumemittari ja Imodium heti käsillä olivat pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Mä pakkaisin mukaan vaatteita näin:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
tennarit matkakengiksi, menee myös kohteessa niinä päivinä kun kävelee enemmän
matkavaatteiksi mukavat kangashousut, joustava pitkähihainen paita, ohut neuleponcho
lentosukat jalkaan, laukkuun yhdet normisukat
Ja jo lähtiessä mukaan se sopivaksi todettu ja luotettava aurinkovoide. Ei kannata pilata matkaa käräyttämällä iho jo heti ensimmäisenä päivänä. Hydrokortisonivoidetta ottaisin mukaan siksi, että se on monessa maassa reseptilääke.
Vierailija kirjoitti:
Kaksipyöräinen matkalaukku. Nelipyöräisestä tunnistaa amatöörit. Nelipyöräisen odotettu kestoikä on noin 1500 metriä, sen jälkeen yksi irtoaa ja laukkusi raahaa maata.
Ostaisit sinäkin laatua. Meillä on kaksi nelipyöräistä isoa matkalaukkua ja kaksi kabiinilaukkua, kaikki lähemmäs 10 v. vanhoja ja edelleen täysin kunnossa.
Vaatteita otan 2 eri asukokonaisuutta + ne mitä on lähtöpäivänä päällä. Likaiset voi pestä käsin nestesaippualla. Sen lisäksi yhdet lenkkarit (jalassa lähtöpäivänä), sandaalit ja lierihattu. Kosmetiikasta näytepakkaukset. Mulla riitti 3ml meikkivoidenäytetuubi viikonreissuun. Jos et osta tuliaisia, kaiken pitäisi mahtua isoon käsimatkatavaraan.
Mulla on tuollainen matkatyyny vaatteille. Toimii samalla kompressiopakkauskuutiona. Siihen mahtuu 4 asukokonaisuutta. Netistä voi myös tilata kertakäyttöisiä kahden euron kokoisia kompressiosukkia ja alushousuja, jotka heitetään pois käytön jälkeen. Mulla oli noita käytössä, kun piti ottaa pieneen käsimatkatavaraan 2 viikon kamppeet.
https://www.amazon.com/NK-HealthCare-Stuffable-Stuffed-Clothes/dp/B0CPH…
Hyvä ohjeitahan täällä on tullutkin. Ottaisin mukaan myös jotkut varvastossut tai puutarhacrocsit, joilla voi mennä uima-allasalueelle ja jotka voi jättää huoletta altaan reunalle. Muutenkin suosittelen ottamaan ainakin yhdet sellaiset vaihtokengät, jotka on helppo riisua ja sujauttaa jalkaan ilman nauhojen näpertelyä. Muista myös aurinkorasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollismman vähän, passi, lompakko, luottokortit, käteistä, aurinkovoiteet, parit alushousut, pari ilmavaa mekkoa, sortsit, pari toppia, useat uikkarit, ja kenkäpari. Noin kuumassa ei tarvita paljon, jää käyttämättä, ja on vain turhaa painoa laukussa. Sitäpaitsi noissa lämpimissä maissa löytyy paikallisista kaupoista kivaa vaatetta halvalla, ei sinne täältä asti niitä raahata. Samoin shampoot ja meikit, yms löytyy paikanpäältä.
ihme tyyppejä, yksi uimapuku riittää
No riittäähän se jos ei ui ja ota aurinkoa. Olin viime vuonna 3 kertaa Kreikassa, yhtenä päivänä taisi olla bikinit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kohteessa on lämpimämpää kuin ennusteet sanoo. Suussa sulava Imodium, oksennus/ripulitaudissa paras, se sulaa kielellä niin nopeasti että et ehdi oksentaa eli varmasti auttaa. Osta muutama paketti ja aurinkorasvaa, htdrokortisonivoidetta itikanpuremiin.
Sain 4 * hotellissa ruokamyrkytyksen, kuumemittari ja Imodium heti käsillä olivat pelastus.
Mitä se kuumemittari auttoi, ja mitä väliä hotellin tähdillä? All inc?
Aselupa ja käsiase. Näitä saa kantaa mukana esim. Espanjassa, jonne olet lomalle menossa. Siellä kannattaa aina olla ase mukana ryöstäjien varalta. Loma sujuu paljon huolettomammin.
Suomalaiset tunnistaa hammasharjaripsistä ja perseleggareista, silmiinpistävää muusta katunäkymästä
Vierailija kirjoitti:
En lähde.
Etkö osaa lukea vai missä vika? Ap kysyi neuvoja pakkaamiseen lomamatkalle eikä kuka lähtee mukaan. Miksi aloitus on saanut noinkin monta alapeukkua?
Simmariksi sellainen pipo jossa kaksi tupsua langanpäässä.
Minä olen menossa kaakonlomamatkalle. Mitä sinne pitää ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pakkaisin mukaan vaatteita näin:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
tennarit matkakengiksi, menee myös kohteessa niinä päivinä kun kävelee enemmän
matkavaatteiksi mukavat kangashousut, joustava pitkähihainen paita, ohut neuleponcho
lentosukat jalkaan, laukkuun yhdet normisukat
Mä ottaisin aikalailla samat, mutta lisäksi ainakin yhdet shortsit, aurinkolasit, aurinkosuojavoide ja aftersun, hygieniatuotteet (paikanpäältä varmasti saa, mutta iho on herkkä ja tiedän mitkä tuotteet mulle sopii), kirjoja, kynsisakset, laastaria ja särkylääkkeitä, tilava kassi johon pakata tavarat kun lähtee rannalle, rantapyyhe ja hattu joka suojaa auringolta (tai voi ostaa perillä), puhelimen laturi on tärkeä muistaa.
Juuri kenenkään listassa en ole nähnyt tärkeintä eli erikokoisia kondomeita. Suomessa niitä saa erikoisliikkeistä ja netistä. Vieraassa maassa voi olla hankalampaa. Mitäs sitten tehdään, jos tavalliset ei mahdu. Painellaan paljaalla ja saadaan kaikenlaisia tuliaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollismman vähän, passi, lompakko, luottokortit, käteistä, aurinkovoiteet, parit alushousut, pari ilmavaa mekkoa, sortsit, pari toppia, useat uikkarit, ja kenkäpari. Noin kuumassa ei tarvita paljon, jää käyttämättä, ja on vain turhaa painoa laukussa. Sitäpaitsi noissa lämpimissä maissa löytyy paikallisista kaupoista kivaa vaatetta halvalla, ei sinne täältä asti niitä raahata. Samoin shampoot ja meikit, yms löytyy paikanpäältä.
Miksi raahaat aurinkovoiteita? Kaikista turrekohteista löytyy kaikkea. Toki Thaikuissa myytiin joskus 20 vuotta sitten feikki aurinkovoidetta, jossa ei ollutkaan suojakerrointa, mutta siitä tuli onneksi loppu. Mutta olitkin menossa etelään, et itään.
ihan sama koska matkalaukut voi vaihtaa kohdetta kesken.
Muuten, onko missään muussa kielessä käsitettä etelänlomamatka? Southernvacation? Jos suomalainen menee USA:han meneekö se silloinkin etelään? Entä Islannin matka? Kertooko Jamppa menevänsä pohjoisenlomamatkalle, vai mitä kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Muuten, onko missään muussa kielessä käsitettä etelänlomamatka? Southernvacation? Jos suomalainen menee USA:han meneekö se silloinkin etelään? Entä Islannin matka? Kertooko Jamppa menevänsä pohjoisenlomamatkalle, vai mitä kertoo?
Mikä sinua pännii?
Mitä sitä yleensä käytetään nojn kuumilla keleillä. Oletko housuihmisiä,vai hame vai shortsit? Kaupunki loma vai maasto? Korkkarit vai rantadandaalit vai vaelluskengät? Kas siinä kysymyksiä.
Itse pessyt reissuissa nestesaippualla. Se toimii pikkupyykkiin.