Jihuu! Mitä pitää pakata etelänlomamatkalle? Lähtö parin päivän päästä
Olen kohteessa kuukauden ja lämmintä luvattu +30 astetta tai ylikin. En ole ikinä käynyt noin lämpimässä joten mitä pakkaan matkalaukkuun? Neuvoja ja apuja pyydän.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Mä pakkaisin mukaan vaatteita näin:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
tennarit matkakengiksi, menee myös kohteessa niinä päivinä kun kävelee enemmän
matkavaatteiksi mukavat kangashousut, joustava pitkähihainen paita, ohut neuleponcho
lentosukat jalkaan, laukkuun yhdet normisukat
Ai miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
matkavaatteiksi mukavat kangashousut, joustava pitkähihainen paita, ohut neuleponcho
Ai miehelle?
Kyllä käy miehellekin, jos tarvitsee täällä tällaisia kysellä!
Tosi myöhään alat pakata. Miten ehdit pestä vaatteita? Entä kaikki muu, mikä pitää ottaa huomioon?
Mahdollismman vähän, passi, lompakko, luottokortit, käteistä, aurinkovoiteet, parit alushousut, pari ilmavaa mekkoa, sortsit, pari toppia, useat uikkarit, ja kenkäpari. Noin kuumassa ei tarvita paljon, jää käyttämättä, ja on vain turhaa painoa laukussa. Sitäpaitsi noissa lämpimissä maissa löytyy paikallisista kaupoista kivaa vaatetta halvalla, ei sinne täältä asti niitä raahata. Samoin shampoot ja meikit, yms löytyy paikanpäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no alkkarit on helppo pestä käsipyykissä lavuaarissa, jos ei viikossa tuota ehdi tekemään niin sitten on kai tosi kiireinen. Itse olen aina ehtinyt ja todennut että toi määrä on sopiva ettei tartte joka päivä olla pesemässä. Ja useimmiten onkin viety pesulaan tai on ollut pesukone saatavilla. Sukkia ei tule ikinä käytettyä kuumaan ilmanalaan suuntautuvissa reissuissa joten niitä en tarvitsisi enempää. Itse en henk.koht edes omista urheiluleggareita niin ei sellaisia tulisi luonnollisesti laitettua jalkaankaan ja viihdyn muuten aina hameissa tai mekoissa.
Kuka haluaa viikon lomalla pestä käsipyykkiä, kun muutenkin aikaa on niin vähän? Ja tuohonhan pitäisi sitten erikseen ostaa pyykinpesuaineet ynnämuut. Säästää aikaa ja rahaa vaan ottaa tuplaten niitä pikkuhousuja mukaan, kun ne alushousut varsinkin kuumalla säällä kannattaa vaihtaa vähintään kahdesti päiväs
Viikon? Olen matkalla kuukauden ellei jopa ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no alkkarit on helppo pestä käsipyykissä lavuaarissa, jos ei viikossa tuota ehdi tekemään niin sitten on kai tosi kiireinen. Itse olen aina ehtinyt ja todennut että toi määrä on sopiva ettei tartte joka päivä olla pesemässä. Ja useimmiten onkin viety pesulaan tai on ollut pesukone saatavilla. Sukkia ei tule ikinä käytettyä kuumaan ilmanalaan suuntautuvissa reissuissa joten niitä en tarvitsisi enempää. Itse en henk.koht edes omista urheiluleggareita niin ei sellaisia tulisi luonnollisesti laitettua jalkaankaan ja viihdyn muuten aina hameissa tai mekoissa.
Kuka haluaa viikon lomalla pestä käsipyykkiä, kun muutenkin aikaa on niin vähän? Ja tuohonhan pitäisi sitten erikseen ostaa pyykinpesuaineet ynnämuut. Säästää aikaa ja rahaa vaan ottaa tuplaten niitä pikkuhousuja mukaan, kun ne alushousut varsinkin kuumalla säällä kannattaa vaihtaa vähintään kahdesti päiväs
Mitään pesuaineita tarvitse ostaa jos aina käytön jälkeen huuhtoo kunnolla, ellei sitten ole joku ihan paskaperse. Aikaa menee ehkä puoli minuuttia, ei lomalla kai niin kiire ole ettei siihen riitä aika? Mieluummin pesaisen kuin kannan kauheeta arsenaalia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aapeella kuukauden reissu, kolmetkymmenet kalsarit vie jo tilaakin.
Vierailija kirjoitti:
Koulurepulla pärjäät. Esim reisitaskuhousut tai vyölaukkuun luottokortti, passi, lääkkeet ja käteistä. Alushousut voi pesaista samalla kun peset kädet. Se ei ole mitenkään vaikeaa. Voi myös käyttää pikkuhousunsuojia. Pitkä mekko jota voit käyttää rannalla, kaupungissa, yöasunakin. Matka-asuna t-paita ja yksi pitkähihainen harteille. Reppuun mekon ja laturin lisäksi t-paita ja vaihtokalsarit. Voit ottaa vähän sampoota, pesuainetta ja hammasharjan mukaan mutta jos kuukauden olet ne voi ostaa sieltäkin. Jos olet vaaleaihoinen et todella tarvi muutakuin aurinkosuojavoidetta suojakerroin 50.
Mutta et tarvi mitään tavaroita sen enempää. Käteisrahalle voi olla pikkukukkaro, jossa pieniä rahoja, niin ei tarvi kaivella korttia kaikkialla.
Käsittääkseni kysymys ei ollut kuinka pärjätä mahd vähillä kamoilla. Tai mahd halvalla.
"Viikon? Olen matkalla kuukauden ellei jopa ylikin."
Kato ei täällä niin tarkkaan lueta mitä kysytään ja vastataankin ihan mitä sattuu. Kas kun ei ehdotettu kumisaappaita ja porakonetta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollismman vähän, passi, lompakko, luottokortit, käteistä, aurinkovoiteet, parit alushousut, pari ilmavaa mekkoa, sortsit, pari toppia, useat uikkarit, ja kenkäpari. Noin kuumassa ei tarvita paljon, jää käyttämättä, ja on vain turhaa painoa laukussa. Sitäpaitsi noissa lämpimissä maissa löytyy paikallisista kaupoista kivaa vaatetta halvalla, ei sinne täältä asti niitä raahata. Samoin shampoot ja meikit, yms löytyy paikanpäältä.
Ja jotkut taas ei millään viitsi katsella mitään vaatteita, pesuaineita ja varsinkaan meikkejä hellelomalla.
Juu ja hotellihuoneissa kylppäreissä on usein nestemäiset suihku-ja käsisaippuat, niillä pesee hyvin pikkupyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi myöhään alat pakata. Miten ehdit pestä vaatteita? Entä kaikki muu, mikä pitää ottaa huomioon?
Hellevaatteet varmaan on tähän aikaan vuodesta puhtaana kaapissa. Itsekin lähdössä ens viikolla "etelään", ja syksyn reissun jälkeen reissuvaatteet on pinossa/henkareissa kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
Mä ottaisin aikalailla samat, mutta lisäksi ainakin yhdet shortsit, aurinkolasit, aurinkosuojavoide ja aftersun, hygieniatuotteet (paikanpäältä varmasti saa, mutta iho on herkkä ja tiedän mitkä tuotteet mulle sopii), kirjoja, kynsisakset, laastaria ja särkylääkkeitä, tilava kassi johon pakata tavarat kun lähtee rannalle, rantapyyhe ja hattu joka suojaa auringolta (tai voi ostaa perillä), puhelimen laturi on tärkeä muistaa. Vaatteita kannattaa ottaa yleensä vähemmän kuin mitä alunperin on ajatellut. Mulle ainakin käy aina niin, että lopulta kuitenkin käytän vain niitä tiettyjä, joista eniten pidän. Kannattaa valita mukaan ylä- ja alaosia jotka sopivat ristiin käytettäväksi. Yleensä tulee myös osteltua kaikenlaista, mutta kun ei etukäteen voi tietää mitä löytyy, niin en viitsi laskea sen varaan.
Itse olen talvella lomalla Teneriffalla neljä tai viisi viikkoa. Matkustan käsimatkatavaroilla. Ostan paikanpäältä shampoot, aurinkorasvat , pesuaineet. Niihin menee yhteensä 10 - 20 €.
Pikkupyykin eli alusvaatteet ja uikkarit pesen huoneistohotellin kylppärissä, kolikkopesulassa tarvittaessa muut kuten t-paidat ja yöpuvun.
Vierailija kirjoitti:
Kaksipyöräinen matkalaukku. Nelipyöräisestä tunnistaa amatöörit. Nelipyöräisen odotettu kestoikä on noin 1500 metriä, sen jälkeen yksi irtoaa ja laukkusi raahaa maata.
Oma nelipyöräinen laukku on matkoilla noin 2 - 3 kk vuodesta ja yli 10 vuoden jälkeen hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 mekkoa
2 hametta
4 toppia/yläosaa
seitsemät alkkarit
neljät rintsikat
uimapuvun+pareon
sandaalit
Voi jessus, puoliakaan tosta määrästä en ottais, voi pestä käsin ja jotain voi ostaa paikankin päältä, aina mahdollisimman vähän kamaa, luultavasti pärjäisin ton viikon käsimatkatavaroilla jopa. Ja jos ei paikanpäältäkin vois ostaa jonkun laukun.
Miks mahdollisimman vähän kamaa? Kukin ottaa sen minkä tarvii. Mun kaveri (mies) lähtee viikon reissuun puolityhjällä repulla. Repussa yhdet sortsit ja uikkarit, pari paitaa, lipinlapit, parit kalsarit ja beatyboxi. Se pärjää niillä.
Itse otan mukaan pienen palasaippuan ja pesen sillä. Sekä myös! Nyt tulee tämä kauhea juttu, mitä täällä jo aiemminkin puitiin!! Herkkähipiäisten ei kannata lukea pidemmälle.
Otan mukaani sellaisia alushousuja, jotka mielestäni ovat tiensä päässä. Ei tarvi pestä, eikä kuljetella kotiin, kun voi nakata roskiin. Ja ei, ne eivät ole mitään riekaleisia eikä huonosti istuvia vaan niitä, joita en enää useinkaan käytä.
Jos ei mene viidakkoon niin kaikkea voi myös ostaa paikan päältä. Että ihan miljoonaa alkkaria ei tarvitse pakata. Matkalääkkeet on hyvä olla jo käsimatkatavaroissa.