Rahaa ei pitänyt, olla mutta nyt tuleekin iso veroale hyvätuloisille.
Kaksi vuotta on jo Orpo ja Purra selitellyt, että rahaa ei ole. Ja kas kummaa kun tehdään veronalenuksia jo ennestään rikkaille, niin sitä rahaa löytyykin jostain kiven kolosta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Järkevä päätös. Nyt veroale tulee pienipalkkaisille. Ja on myös hyvä että verokatto on jatkossa 52%. On järjetöntä verottaa palkasta lähes 60%.
Ei tule. Mutta persua on helppo kusettaa kun se ei tajua edes, mikä on prosentti.
Alle 24000 vuodessa tienaaville valtionveron kevennys ei tuo senttiäkään lisää. Näitä on suurin osa nollasoppari- ja pätkätyöläisistä.
Kun ay-jäsenmaksun verovähennys poistuu, työntekijän kokonaisveroaste nousee useita satoja euroja vuodessa.
Persuthan ei liittoihin edes kuulu, mutta kaikki fiksut kuuluvat.
"Kaksi vuotta on jo Orpo ja Purra selitellyt, että rahaa ei ole. Ja kas kummaa kun tehdään veronalenuksia jo ennestään rikkaille, niin sitä rahaa löytyykin jostain kiven kolosta."
Mitä rahaa siihen tarvitaan, jos verotetaan vähemmän? Vai onko sinusta lähtökohta se, että kaikki rahat joita ansaitset, kuuluu valtiolle? No älä huoli, et ole ainut kun kuunteli eilen yleä ja eduskuntaa.Se periytyy tsaarin ajalta. Hallinto päättää paljonko sinulle jää työstäsi.
Itse ajattelen niin, että jos menen Sepolle töihin ja hän maksaa minulle 3240,- kk niin se raha on minun kokonaan. Ikävä kyllä, valtio sitten päättää ottaa minulta 420 veroa tästä summasta, käyttääksen sen politiikkojen mielestä paremmin kuin minä. No, sitten valtio päättääkin ottaa minulta veroa ensi vuonna 380,-. Niin onko se 40,- sinun mielestä kaivettu jostain kiven kolosta vai onko se minun ansaitsemaani rahaa, jota viedään nyt vain vähemmän.
Miksei tehdä gallupia ministerien kansansuosiosta?
Mua kiinnostaa, miten yleisiä ovat vihan tunteet.
Vierailija kirjoitti:
"Kaksi vuotta on jo Orpo ja Purra selitellyt, että rahaa ei ole. Ja kas kummaa kun tehdään veronalenuksia jo ennestään rikkaille, niin sitä rahaa löytyykin jostain kiven kolosta."
Mitä rahaa siihen tarvitaan, jos verotetaan vähemmän? Vai onko sinusta lähtökohta se, että kaikki rahat joita ansaitset, kuuluu valtiolle? No älä huoli, et ole ainut kun kuunteli eilen yleä ja eduskuntaa.Se periytyy tsaarin ajalta. Hallinto päättää paljonko sinulle jää työstäsi.
Itse ajattelen niin, että jos menen Sepolle töihin ja hän maksaa minulle 3240,- kk niin se raha on minun kokonaan. Ikävä kyllä, valtio sitten päättää ottaa minulta 420 veroa tästä summasta, käyttääksen sen politiikkojen mielestä paremmin kuin minä. No, sitten valtio päättääkin ottaa minulta veroa ensi vuonna 380,-. Niin onko se 40,- sinun mielestä kaivettu jostain kiven kolosta vai onko se minun ansaitsemaani rahaa, jota viedään nyt vain vähemmän. &nbs
Persu. Persu on ahne, tyhmä ja itsekäs. Persu ei halua maksaa veroja, mutta vaatii sileitä moottoriteitä, ilmaista bensaa, vapaata raiskaamisoikeutta ja mökkitonttia Saimaalta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin, että jos menen Sepolle töihin ja hän maksaa minulle 3240,- kk niin se raha on minun kokonaan. Ikävä kyllä, valtio sitten päättää ottaa minulta 420 veroa tästä summasta, käyttääksen sen politiikkojen mielestä paremmin kuin minä. No, sitten valtio päättääkin ottaa minulta veroa ensi vuonna 380,-. Niin onko se 40,- sinun mielestä kaivettu jostain kiven kolosta vai onko se minun ansaitsemaani rahaa, jota viedään nyt vain vähemmän. &nbs
Sinä olet kuluttanut veroilla tuotettuja palveluja jo ennen syntymääsi ja kulutat joka päivä enemmän. Koulusi meni näköjään lorvaillessa, joten ole hyvä ja palauta sen hinta, koin 100 000 euroa valtiokonttorille.
Miten persut ja kokoomuslaiset voivat olla näin kateellisia pienituloisille ihmisille, että aina ollaan niiden kimpussa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten älykääpiöiden vuoksi meillä on tällainen Suomen tuhoava hallitus! Leikataan äänestys oikeudesta ja asetetaan siihen alaraja äo:lle, niin tämä maa voi tästä suosta vielä jonain päivänä nousta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin paljon vaan alkaa olla noita jotka sitten tee määräänsä enempää töitä kun jo verottaja vie jo yli puolet.Olisi kyllä kova piristysruiske taloudelle jos heidän verotus sitten 30 prosenttiin ja tulisi huomattava yritteliäisyys.
Onko rikkaat siis laiskoja? Miksi muuten rikkaiden työntekoon kannustetaan vain porkkanalla? Eikö samaa voisi soveltaa matalapalkka aloille: nostetaan heidän palkkatasoa niin, että työnteolla elää hyvin ja näin ollen verokertymä nousee ja työntekijää kiinnostaa työnteko.
Jos taas haluaisi kannustaa suurituloisia kepillä kuten muillekin on tehty, niin heille voisi laittaa esimerkiksi karenssin sairauspäivärahaan, vanhempainrahaan ja lapsilisiin ja muihin tulonsiirtoihin siinä tapauksessa, että ko. henkilö kieltäytyyy parempipalkkaisen tai kokoaiktuön tekemisestä.
Oletteko muuten huomanneet sen asia, että nyt mediasta ovat kadonneet lähes kaikki ne ihmiset, jotka vielä ennen Orpopurran hallitusta olivat kovasti huolissaan suomen velkaantumisesta?
Luottaako joku tavallinen palkansaaja vielä tähän hallitukseen? Tuhoaa Suomen ja talouden näillä hirveillä toimillaan. Menkää esim. katsomasn Triplaan, kuinka kodittomat makaa käytävillä. Ei ennen ollut tällaista!