Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa jos päälle 30v ei osaa käyttää tamponia?

Vierailija
24.04.2025 |

Olin kylässä ja alkoi menkat. Kysyin olisko siteitä niin oli vain tamponeja. En osaa niitä käyttää kun en ole koskaan kokeillut.. onko noloa lähteä ostamaan kauppaan omat siteet 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun kauppaan vaan.

Vierailija
22/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa mielestäni. 

Itse kyllä tamponien käyttäjänä pidän myös pientä sidevarastoa varmuuden vuoksi. Tamponejahan ei pitäisi käyttää, jos vuoto on hyvin niukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Minäkin osaan. 

t: 35 persumies.

Vierailija
24/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys kuuluu: miten aikuisen ihmisen menkat voi alkaa yllärinä? Eikö sulla ole mitään oireita ja tuntemuksia ennen menkkojen alkua? Niin epäsäännöllinen kierto, ettet pysty arvioimaan ajankohtaa? Alkaako sulla heti lorottaa valtoimenaan, että tarvitset siteen, eikä vessapaperitollo riitä hätätapsuksesss alkutuhruun? Ihan hyvä vinkki myös laittaa vähän joka laukun, kassin, repun taskuun pari sidettä. Mulla on auton hanskalokerossakin. Menkat kyllä tulee lähes kellontarkasti, mutta olen varautunut silti. 

Vierailija
25/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis mitä vaikeaa siinä on?

Jos osaat painaa ruiskun mäntää, osaat sen itse asettaa.

Tuskin siinä mitään vaikeeta onkaan, mutten mä haluaisi vieläkään aloittaa tamppoonin käyttöä, kun pidän sitä todella epähygienisenä.

Muttasissijuutsoisen kikkelin käyttäminen on hygieenistä?

Miksi ihmeessä semmoistakaan käyttäisin? Mies osaa kyllä peseytyä, jos on vaihtoehtona ilman jääminen.

Vierailija
26/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siinä mitään vaikeeta onkaan, mutten mä haluaisi vieläkään aloittaa tamppoonin käyttöä, kun pidän sitä todella epähygienisenä.

No aloituksessasi nimenomaan kysyt verbillä "osata"

Olet väärässä.

Vierailija
27/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kysymys kuuluu: miten aikuisen ihmisen menkat voi alkaa yllärinä? Eikö sulla ole mitään oireita ja tuntemuksia ennen menkkojen alkua? Niin epäsäännöllinen kierto, ettet pysty arvioimaan ajankohtaa? Alkaako sulla heti lorottaa valtoimenaan, että tarvitset siteen, eikä vessapaperitollo riitä hätätapsuksesss alkutuhruun? Ihan hyvä vinkki myös laittaa vähän joka laukun, kassin, repun taskuun pari sidettä. Mulla on auton hanskalokerossakin. Menkat kyllä tulee lähes kellontarkasti, mutta olen varautunut silti. 

Tää alkoi kun aloin käyttään minipillereitä. Joudun käyttään endon takia

Menkat voi alkaa yyllättäe. Mutta oletin että kylässä olisi siteitä aina (kun nainen!)

Vierailija
28/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käyttämään tamponeja vasta aikuisiällä ja oli kyllä toki totuttelua aluksi. Että en nyt näkisi nolona mitään tuommoista, jos ei vaan ole tamponeja tottunut käyttämään. Ja täytyy muistaa, että ollaan anatomialtamme erilaisia. Onhan niitä tamponejakin eri kokoisia, että täytyy vaan löytää se sopiva, jos niitä haluaa käyttää. 

Nykyään taas siteen käyttäminen tuntuu epämiellyttävältä pahimman vuodon aikaan, kun yhtäkkiä lurahtaa. Anteeksi ilmaisu. 

Vierailija
29/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

64v enkä ole tamponeita koskaan käyttänyt

Öööö en siis ehkä koskaan käytäkään

Vierailija
30/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillain ihmisillä on epäsäännölliset kuukautiset. Mulla on esimerkiksi ehkäisyimplantti, joskus ei tule menkkoja ollenkaan välillä taas tulee ja ei missään säännöllisessä rytmissä. 

Vierailija
31/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin myös miettimään, että miksei aikuisella naisella ole itsellään varusvälineitä mukana? Semmoinen pieni pussukka lähes kaikissa käsilaukuissa yms, johon mahtuu muutama käyttämäsi kuukautissuoja, pieni käsidesi, (pari särkylääkettä), savetteja ja minigrip pussi, johon voi sujauttaa käytetyn tuotteen.

Joku tuommoinen on aina mukana, vaikkei oliskaan menkat. Tyttärillekin opetin alusta saakka, että ommellaan kivasta kankaasta pussi (niitä saa ostettuakin vaikka myyjäisistä halvalla).. semmoinen menee vaikka takin povarissa, tiukan paikan tullen housun taskussakin, jos ei kehtaa reppua joka paikkaan viedä. Nuori ihminen siis kavereillaan tms. Ei paljon tilaa vie, kun napakan tekee.

Olen saanut myös kiitosta tuosta miniäkokelailta ja kavereilta. Töihin mä perustin semmoisen laatikon, missä oli aika kattava määrä tuotteita. Pikku hiljaa se muodostui käyttäjilleen sopivammaksi. Kiitosta tuli.

Mä olen tuolleen ärsyttävä. :)

Vierailija
32/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oppinut käyttämään niitä asettimia, vaikka jokusen kerran olen kokeillut. Eihän se sinänsä ydinfysiikalta vaikuta, mutta ei vain suju. Pakko ottaa tampooni siitä ensin pois ja laittaa sellaisenaan. Mutta niin sen tosiaan luulisi osaavan laittaa kuka tahansa, eri juttu tykkääkö käyttää.