Raskausoireista
Tiedän, että niitä on täällä käyty, mutta en jaksanut etsiä niin vanhoja keskusteluja..eli millaisia oireita ollut ennen menkkojen poisjääntiä? alaselkäkipu? Itselläni huomasin eilen, että rinnat aristaa ja "nännien seudulle ilmestynyt nystyröitä. Mahaa on vihlonut aika paljon molemmilta puolilta oikeastaan koko ajan, välillä vihlasee tosi kovasti! Myös alaselkä on kipee koko ajan..Mutta raskaustesti vaan ei näytä mitään (toki kp 29/33-36 menossa :))) mutta jotenkin sitä aattelee, että se herkimmillä näkyis jo. 8 kk yritystä ja nyt ekaa kertaa vahva tunne, että vauva tulisi..lopetin tupakoinninki viime perjantaina, kun luulin, että haamuviiva tuli (se taisi olla vaan viivan paikka..Babyplussan herkät testit)
Kommentit (10)
Minä pyöriskelen täällä kärsimättömänä samanlaisissa oireissa, mutta kun on vasta kp23 / ~ 30, niin plussan näkemisestä tuskin voi vielä haaveillakaan. Pitäisi malttaa vielä ainakin viikko..puuh!
Tein tänään testin, kp 31/33-36 ja haamu tuli, eilen oli kans. Tää on niin turhauttavaa, tulis ny kerralla oikee plussa! No ens viikolla selviää..tyhmä tietysti oon ku testaan niin usein, rahaa siihen menee..
Mulla on nyt kp31/ 28-38. Eli tuo kierron pituuden vaihtelu on melkoista. Testasin jo kp28, mut nega tuli. Oireina ollut (nyt jo viikon verran eli kp 22 alkaen,)
1) kauhea väsymys
2) nipistely molemmin puolin alavatsalla
3) rinnat tuntuivat aroilta pari päivää, mutta meni sitten ohi
4) lieviä flunssan oireita, jotka jo ehtivät helpottaa ja lämpö hiukan koholla
5) närästys, kun vatsa tyhjenee (tästä olen aiemmissa raskauksissa kärsinyt melkoisesti)
6) itkuherkkyys (kuten PMS)
Luulin jo kp 27, että menkat alkaa, kun olo oli ihan sellainen, siksi tein testinkin, kun eivät sitten alkaneetkaan. Nyt ns. PMS-oireet ovat helpottaneet ja jäljellä on lämmön koholla olo ja nipistelyt. Nyt vaan odottelen vielä muutaman päivän. Onkohan raskauden alkuun muilla kuulunut tuollaista, että nuo tietyt "oireet" ikään kuin helpottavat ennen plussaa.
Onkohan nyt merkit kohdallaan?
Kyllä se haamukin on plussa!! Joten paljon onnea:-)
Pidän peukut pystyssä että viiva vaan vahvistuu eli palstakielellä; pitäviä tarrasukkia pikkuruiselle salamatkustajalle;-)
Heräsin lauantai-aamuna siihen et rinnat oli tosi kipeet ja isot!!En rintojen arkuutta ole huomannut aikaisemmin.
Selkä ollut pian jo viikon kipeänä (heti oviksen jälkeen).
Tänään tein raskaustestin (viikko vielä aikaa siihen kun kuukautisten alkaminen ajankohtaista mutta vauvakuume niin korkeella että ostin 2testin pakkauksen ( Predictor) eikä tullut kuin yksi viiva. Ekassa raskaudessani muistelin saaneeni haalean viivan apteekin raskaustestillä jo päiviä jos en viikkoakin aikaisemmin ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa..
Ällöttävää oloa on pitkin päivää, aamulla herään siihen että minulla on nälkä..
Kaikille onnea yrityseen!!<3
Toivottavasti minäkin plussaan viikon päästä.
Kolmas lapsi haaveissa, poika 12/04, tyttö 05/06
Miehelläni tytöt -99 ja -01
kp 32/33-36 menossa. Aattelin testata vielä loppuviikosta. Tänään oli niin kauheet kivut, että oli pakko ottaa parasetamoli. Kipu on munasarjojen kohdalla. Nytkin jomottaa, mutta ei niin pahasti. Tähän mennessä en oon mitää lääkkeitä, edes panadolia, ottanut. Jotenki sitä aattelee, ettei toi haamu voi olla paikkansa pitävä..tunteet seilaa, välillä oon onnellinen ja sit hetkessä muutun kiukkuiseksi ja pelkään, ettei tää ookkaan totta. Voi mies parkaa, sille on tullu tänään tiuskittua ("soimaa itseään :((). Mun selkää särkee nytki, rintaja ei niinkään kuin painettaessa, mutta ne tuntuu hyvin muhkuraisilta (jos olisin jo vanhempi, pelkäisin rintasyöpää!!) ja suurilta, niinkuin utareet :)))
En tiedä, sitten kun saan vahvan plussan, niin se pelko tuskin häviää, että se menee kesken..
se siitä tunteesta, että oon vahvasti raskaana. Kyllä pettymys oli eilen kova! Enää en testailen ennenkuin menkat on myöhäs vähintään 3 pvää. Nytkin kierto oli 32 pvää, lyhin tähän mennessä..siksi ovistestit on taas täskin kierros käytös ku kierto vaihtelee 32-36 pvää..yritänpä unohtaa koko asian nyt
tuli mieleeni tuosta sinun tekstistäsi jos sinulla tuli haamu ja kivut olivat kauheat niin olisiko se voinut olla varhainen keskenmeno. Itselläni oli juuri elokuussa ja raskausoireet oli ensin vahvat ja muutama päivä ennenkuin menkat olisi pitänyt alkaa alkoi hirveät alaselkä ja alavatsa kivut. ja sitten alkoi myös kirkas verinen vuoto. kävin hakemassa apteekista testin ja se näytti hailakkaa plussaa. Otin neuvolaan soiton ja kehoitti testaamaan vielä viikon päästä. Vuodon alkupäivinä hävisi myös oireet.
Jostain kirjasesti luin että tällaisia varhaisia keskenmenoja on n. 50% naisista, mutta kaikki eivät vaan sitä huomaa.
Ei muutakuin uudella onnella yrittämään. :)
ei selkä oo kipee eikä rinnat oo kipeet. Se voi olla, että se oli varhainen km, mutta sitäpä ei tiedä. Menkat on nyt joka tapauksessa hyvin runsaat ollu pari päivää..
Mulla oli samanlaisia oireita eli rinnat oli arat ja munasarjojen seudulla vihlaisi välillä, varsinkin kun käänsi kylkeä sängyssä. Plussasin vasta kp39, tosin en testaillutkaan aiemmin koska olin varma negasta...