Onko tämä normaalia käytöstä anopilta?
Miten suhtautuisitte,jos anoppi laittaa joka ilta viestiä pojalleen päivän kuulumisista? Siis joka ikinen ilta. Onko muillakin näin ja mitä tästä pitää ajatella? Onko napanuora katkaisematta? On toki iäkäs ja pitkäaikaissairas ja kertoilee päivittäin sairauden tilan ja kuulumiset.Mutta hänellä on myös laaja ystäväpiiri,joten pojan numero ei ole ainut.
Kommentit (33)
Onneksi miestäni ei ärsytä, että joka päivä viestittelen tai soittelen äidilleni monta kertaa. Meillä on aina ollut läheiset välit ja jutellaan kaikesta, päivän tapahtumista yms.
Kyllä minulla on äitini omasta toivomuksesta sellainen tapa kehkeytynyt, että kerran päivässä otetaan yhteyttä, kumpi sitten ensin ennättääkin. Ihan vain siksi, että äiti yksin eläjänä kokee turvattomuutta ja yksinäisyyttäkin varmasti. Ja samalla varmistetaan, että kaikki on äidillä hyvin, on elossa ja hyvin voivana omassa kodissaan, eikä tuupertuneena mihinkään nurkkaan.
Vaikka minullakin on puoliso ja lapsia niin äiti on silti edelleen minulle perheenjäsen. Kuten ovat puolisonkin vanhemmat.
Onneksi puolisokin pitää itsestään selvyytenä sitä, että iäkkäistä perheenjäsenistä pidetään huolta. Ei siinä ole mistään napanuoran katkaisemattomuudesta kyse.
Vaikea käsittää, että tämmöinen itsestäänselvyys saattaa mitenkään ärsyttää.
Jaa no, ehkä narsistia, joka haluaa puolisonsa jakamattoman huomion keskittyvän vain itseensä.
Se on äidin kulta poikkeli aina.
Molemmat tietää toisten syvimmät asiat =) näinpä täällä jotku elää. Parhaat kaverit.
Yleensä linnut lähtee pesästään, luonnon laki.
Tuutulullaa tulee olemaan vaikeat ajat luopua.
Ei se poika lakkaa olemasta anopillesi rakas lapsi, vaikka pojalla on perhe.
Omituista aiheetonta mustasukkaisuutta ja ärsyyntymistä. Keksipä jotain puuhaa itsellesi niiksi ajoiksi kun äiti ja poika toisilleen viestittelee.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat tietää toisten syvimmät asiat =) näinpä täällä jotku elää. Parhaat kaverit.
Eihän kyse ole välttämättä siitä, että äiti hoitaa pientä poikkeliaan. Vaan vanha, sairas, ehä yksinäinen äiti haluaa laittaa viestillä tietoa olevansa elossa. Äiti tuntee mahdollisesti olevansa turvaton. Saakeli teitä lässyttäjiä ja vääntäjiä.
Mä laitan mun opiskelijapojalle 22v joka ilta viestin, että rakastan häntä. Ei ole miniää, mutta en aio lopettaa viestimistä vaikka olisi. Omasta sairaudestani en puhu.
Mun mies tervehtii joka päivä naapuria, joka on suunnilleen 80v nainen. Olen moneen kertaan sanonut, että lopeta tuollainen läheisriippuvuus, muita ei tarvitse moikata, mutta idioottimies vain jatkaa eikä ymmärrä, että on mieleltään aivan sairas. Kuvottavaa seurata, miten ihan joka päivä, siis ihan aina, kun näkee naapurin sinä päivänä ekaa kertaa, niin pitää nostaa kättä ja moikata, vaikka kaikki se on pois minulta!
Hyvä jos vain viestiä eikä soita tai vaadi käymään. Ehkä ovat sopineet että laittaa viestin että tietää kaiken olevan kunnossa. Antaisin asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaikea arvata, että sun äiti vähät välitti susta.
Aloittajalle kysymys:
Miten itse suhtaudut asiaan?
Jos se viestittely ärsyttää niin miksi?
Ihana ketju. Täällä välitetään yksin asuvasta vanhemmasta! 👍
Voisitko ap hieman avata tätä avaustasi? Miltä tuo viestittely sinusta tuntuu?
En ole muistisairas mutta vanha. Kyllä enemmän olen tyttären kanssa yhteyksissä kuin poikien.