Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijöiden lomarahat pitäisi poistaa.

Vierailija
24.04.2025 |

Onko missään muualla tällaista systeemiä? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lopetettaisiin palkanmaksu kokonaan ja työnantaja antaisi ne rahat työnvieroksujille niinkuin nyt tapahtuu?

Vierailija
22/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa töissä ollessani toukokuussa ilmoitettiin että kesäkuukausina perjantain työpäivä loppuu aina klo 12. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopassa töissä ollessani toukokuussa ilmoitettiin että kesäkuukausina perjantain työpäivä loppuu aina klo 12. 

Tuo on Suomessa on ollut tapana kysymättä aina. Erityisesti julkisella puolella. 

Vierailija
24/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla alkaa työt kello 13 niin ei tarvitsisi edes mennä töihin

Vierailija
25/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi? Se lomaltapaluurahahan on verotettavaa tuloa, ja se ei edes kuulu kaikkiin työehtosopimuksiin.

Mikä ihmeen lomaltapaluuraha? Ei kai nykyään missään enää sellaista makseta?! Lomaraha on ihan eri asia. Palkallista lomaa on muuten todella monessa maassa huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Muistaakseni Suomi on vasta sijalla 84 tai jotain sinnepäin palkallisen loman määrässä. Joissain maissa maksetaan kesällä ja jouluna vielä ylimääräinen palkka koko kuukaudelta, eli paljon enemmän kuin meidän puolen kuukauden palkkaa vastaava lomaraha. 

Vierailija
26/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla. Minustakin tuo lomaltapaluuraha on todella outo, mutta ei sitä voida poistaa, kun sen saamiseen on totuttu. Sunnuntain tuplapalkka on samalla tavalla jäänne menneisyydestä, mutta siihen koskemisesta nousisi hirveä meteli.

Jos pyhälisät poistetaan niin kuka suostuu silloin olemaan töissä?

Vierailija
27/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkipyhiä pitäisi poistaa, vappu, 2. pääsiäispäivä, 2 joulupäivä,juhannus,helatorstai, helluntai

Mitä luulet EU siihen sanovan?

Vierailija
28/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan kyllä mun puolesta poistaa, jos vuositulot nousee saman verran.

Vierailija
29/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kakarat tekee aloituksia asioista joista ei tiedä yhtään mitään. On se sitten kiva, kun täällä typeränä anonyyminä huutelee tyhmiä. Ota asioista ensin selvää.

Vierailija
30/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Toki ihmisen on elettävä myös lomalla. Siksi lomapalkka olisi se vero%-suuruinen osuus normaalista kuukausipalkasta. Eli jos tienaat 300€ brutto ja veroprosentti on 20%, saat lomakuukaudelta bruttona 600€ lomarahaa. Ei mitään muuta.

Vierailija
31/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäynti mutta lonaraha on outo. Siitä maksetaan enemmän että ei tuota mitään. Sehän oli alunperin houkutin siihen että ihmiset eivät vaihda loman aikana työpaikkaa. 

Vierailija
32/32 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahahan ei muuten edes perustu lakiin. Se on työehtosopimuskohtainen etuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä