Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko etikettivirhe jos pukeutuu hautajaisia varten tummansinisiin?

Vierailija
23.04.2025 |

Eli siis kaapista löytyy vain yksi puku joka on tummansininen. Huomaa heti ettei ole musta mutta ei ole mitenkään räikeä väriltään. Sen kanssa löytyy ruskea vyö ja kengät

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti käy. Monilla olen nähnyt sinisiä asuja hautajaisissa. 

Vierailija
2/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko mies vai nainen? Ja kuinka läheinen?

Ex-appeni hautajaisissa olen ollut hyvin tummansinisessä leningissä ja mustassa jakussa, jalassa mustat sukkahousut ja tummansiniset kengät. Tilaisuus oli keskikesällä.

Aikuisella miehellä mielestäni pitäisi olla musta puku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-appeni hautajaisissa olen ollut hyvin tummansinisessä leningissä ja mustassa jakussa, jalassa mustat sukkahousut ja tummansiniset kengät. Tilaisuus oli keskikesällä.

Olen aikuinen mies ja kyseessä on isäpuolen isovanhempi

Vierailija
4/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä mielessä etikettivirhe että hautajaisvaatteille on vain yksi sääntö: niiden pitäisi olla mustat.

Toki palstalla on kerrottu että joku on mennyt verkkareissa ja t-paidassakin, kun tärkeintä kuulemma ei ole vaatteet. Joten kukin tavallaan.

Vierailija
5/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu on sopiva hautajaisiin. Ei ole tyylivirhe.

Vierailija
6/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ei edes oma lähisukulaisesi? Aikuisella miehellä on kuitenkin hyvä olla musta puku.

Vierailija
7/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet kuitenkin aika nuori aikuinen? Jos ei mustia kenkiäkään löydy edes lainaksi, niin kaipa tuo yhdistelmä sitten käy. Puvun kanssa kuitenkin valkoinen paita ja miehellä aina hautajaisissa musta solmio.

Vierailija
8/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä mielessä etikettivirhe että hautajaisvaatteille on vain yksi sääntö: niiden pitäisi olla mustat.

Toki palstalla on kerrottu että joku on mennyt verkkareissa ja t-paidassakin, kun tärkeintä kuulemma ei ole vaatteet. Joten kukin tavallaan.

Ei ole etikettivirhe, missään ei lue että asun kuuluu olla musta. Kirjavat värikkäät asut on etikettivirhe. 

Vierailija
9/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolen isoisän hautajaisiin ei tarvitse mennä ollenkaan, jos ei edes mustaa pukua viitsi hankkia.

Vierailija
10/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummansininen puku miehellä on ihan ok, ei tarvi joka tilaisuuteen uutta ostaa.

Vierailija
11/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla mustaa. Voi olla muitakin värejä, jos vaatteet ovat kuitenkin tummat. Ei saa olla kirkasta, kirjavaa, arkista ja paljstavaa.

Vierailija
12/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole etikettivirhe, missään ei lue että asun kuuluu olla musta. Kirjavat värikkäät asut on etikettivirhe. 

Lukee se aika monessakin paikassa.

Vierailija
13/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useissa hautajaisissa ja kaikissa niissä on ollut osallistujilla musta puku. En laittaisi muun väristä asua hautajaisiin kuin mustan.

Vierailija
14/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä että siisti vaatetus.Tumma asu on tavanomaisin.Onko sininen vai musta on vain väri

Vierailija
15/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäpuolen isoisän hautajaisiin ei tarvitse mennä ollenkaan, jos ei edes mustaa pukua viitsi hankkia.

Mutta kun sille ei ole käyttöä muuten koska tummansininen menee kaikkiin muihin tilaisuuksiin

Vierailija
16/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt hautajaisissa otettuja kuvia, joissa muutamalla haudalla seisovilla omaisilla on tummasävyiset vaatteet ja joillakin enemmän kirjavat.

Vierailija
17/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vainaja siitä pahastu.

Vierailija
18/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas niitä typeriä sääntöjä jotka ei perustu mihinkään. Jos joku seisoo penkillä ja huutaa kuin Tarzan silloin kun omaiset pitää muistopuheita arkun vieressä, niin sen voi jo laittaa etikettivirheeksi, mutta naurettavia nuo pukukoodit.

Vierailija
19/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen on talvella ja kylmään aikaan.

Kesällä saa näyttää väriä esim. punainen mekko. Olkapäät paljaana, jos tarkenee.

Vierailija
20/134 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on tumma niin ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi