Onko etikettivirhe jos pukeutuu hautajaisia varten tummansinisiin?
Eli siis kaapista löytyy vain yksi puku joka on tummansininen. Huomaa heti ettei ole musta mutta ei ole mitenkään räikeä väriltään. Sen kanssa löytyy ruskea vyö ja kengät
Kommentit (134)
Siis oletko mies vai nainen? Ja kuinka läheinen?
Ex-appeni hautajaisissa olen ollut hyvin tummansinisessä leningissä ja mustassa jakussa, jalassa mustat sukkahousut ja tummansiniset kengät. Tilaisuus oli keskikesällä.
Aikuisella miehellä mielestäni pitäisi olla musta puku.
Vierailija kirjoitti:
Ex-appeni hautajaisissa olen ollut hyvin tummansinisessä leningissä ja mustassa jakussa, jalassa mustat sukkahousut ja tummansiniset kengät. Tilaisuus oli keskikesällä.
Olen aikuinen mies ja kyseessä on isäpuolen isovanhempi
On siinä mielessä etikettivirhe että hautajaisvaatteille on vain yksi sääntö: niiden pitäisi olla mustat.
Toki palstalla on kerrottu että joku on mennyt verkkareissa ja t-paidassakin, kun tärkeintä kuulemma ei ole vaatteet. Joten kukin tavallaan.
Asu on sopiva hautajaisiin. Ei ole tyylivirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ei edes oma lähisukulaisesi? Aikuisella miehellä on kuitenkin hyvä olla musta puku.
Ehkä olet kuitenkin aika nuori aikuinen? Jos ei mustia kenkiäkään löydy edes lainaksi, niin kaipa tuo yhdistelmä sitten käy. Puvun kanssa kuitenkin valkoinen paita ja miehellä aina hautajaisissa musta solmio.
Vierailija kirjoitti:
On siinä mielessä etikettivirhe että hautajaisvaatteille on vain yksi sääntö: niiden pitäisi olla mustat.
Toki palstalla on kerrottu että joku on mennyt verkkareissa ja t-paidassakin, kun tärkeintä kuulemma ei ole vaatteet. Joten kukin tavallaan.
Ei ole etikettivirhe, missään ei lue että asun kuuluu olla musta. Kirjavat värikkäät asut on etikettivirhe.
Isäpuolen isoisän hautajaisiin ei tarvitse mennä ollenkaan, jos ei edes mustaa pukua viitsi hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Tummansininen puku miehellä on ihan ok, ei tarvi joka tilaisuuteen uutta ostaa.
Ei ole pakko olla mustaa. Voi olla muitakin värejä, jos vaatteet ovat kuitenkin tummat. Ei saa olla kirkasta, kirjavaa, arkista ja paljstavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole etikettivirhe, missään ei lue että asun kuuluu olla musta. Kirjavat värikkäät asut on etikettivirhe.
Lukee se aika monessakin paikassa.
Olen ollut useissa hautajaisissa ja kaikissa niissä on ollut osallistujilla musta puku. En laittaisi muun väristä asua hautajaisiin kuin mustan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä että siisti vaatetus.Tumma asu on tavanomaisin.Onko sininen vai musta on vain väri
Vierailija kirjoitti:
Isäpuolen isoisän hautajaisiin ei tarvitse mennä ollenkaan, jos ei edes mustaa pukua viitsi hankkia.
Mutta kun sille ei ole käyttöä muuten koska tummansininen menee kaikkiin muihin tilaisuuksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt hautajaisissa otettuja kuvia, joissa muutamalla haudalla seisovilla omaisilla on tummasävyiset vaatteet ja joillakin enemmän kirjavat.
Nämä on taas niitä typeriä sääntöjä jotka ei perustu mihinkään. Jos joku seisoo penkillä ja huutaa kuin Tarzan silloin kun omaiset pitää muistopuheita arkun vieressä, niin sen voi jo laittaa etikettivirheeksi, mutta naurettavia nuo pukukoodit.
Tummansininen on talvella ja kylmään aikaan.
Kesällä saa näyttää väriä esim. punainen mekko. Olkapäät paljaana, jos tarkenee.
No ihan varmasti käy. Monilla olen nähnyt sinisiä asuja hautajaisissa.