Onko sinusta 5 perussairautta, joihin kaikkiin on lääkitys paljon/vähän 50-vuotiaalla?
Kommentit (50)
On normaalia geenejään ei voi valita. Jos noi apeen perussairaudet kulkee suvussa rasitteena. On se vieläkin normaalimpaa.
Vähän noita sukurasitteita odottanut. Mut ei sieltä vaivasenluuta kummempaa ole tipahtanut. Sisaruksella sit on vähän useampi.
Jos osuu geenilotossa huono rivi, kaikilta sairauksilta ei vaan voi välttyä vaikka olisi miten hyvät elintavat.
Aika paljolta tuntuu. Itse 50v. Kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sairastuin jo 25v, ei muuta. Vanhempani ovat 75v. Kummallakaan ei ole viittä perussairautta.
Eihän kohta yhdeksänkymppisillä vanhemmillanikaan ole noin monta sairautta.
Mulla oli tuossa iässä yksi. Se on perinnöllinen. Nyt olen 60 ja on kaksi. Onneksi lääkkeet puree hienosti.
Käykää lääkärissä ja hoitakaa itsenne. Ainut elämä.
Neljäkin povaa hankalaa vanhuutta, eli ei näytä hyvältä.
Sopivasti, urheilijalle epänormaalin vähän. Mutta poikkeuksena on Persuilla vähintään viisi ( 5 ) lääkitystä vaativaa mielitautia viimeistään murrosiästä alkaen. Kyseessä ilmeisesti jokin mutaatio, evoluutiovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkitystä. 😄
54v.
Ei tarkoita mitään, jos ei ole tutkittu. Esim verenpainetauti on oireeton ja tekee tuhojaan.
Minulla on yksi perussairaus ja pidän sitä paljona. 5 olisi ihan hirveästi.
N50v
No on se paljon. Mä oon 45 eikä mulla ole yhtään perussairautta tai lääkitystä, ei myöskään 48-vuotiaalla miehelläni.
Kohta 50 ja yksi lääke käytössä. Määrätty noin 20 vuotta sitten paniikkihäiriöön/ocd:hen.
Mä olen 60 eikä ole mitään lääkitystä vaativaa. Tai no satunnainen nukahtamislääke käytössä, ja melatoniinia otan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on melko paljon. Itsekin oon vähän yli 50 v. ja on 2 perussairautta ja muutamia muita kroonisia sairauksia. Mä tunnen olevani melko sairas, koska ne vaikuttavat arkeen päivittäin.
Mikä on perussairauden ja kroonisen sairauden ero? Mä olen aina ajatellut, että ne on yksi ja sama asia, krooninen sairaus on aina myös perussairaus ja päinvastoin.
Mulla on koivuallergia. Ollut reilu 40v. Syön siihen antihistamiinia keväisin. Muuta ei ole. N54v
Minulla yksi perussairaus ja siihen amfetamiinilääkitys. Viisi kuulostaa paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkitystä. 😄
54v.
Ei tarkoita mitään, jos ei ole tutkittu. Esim verenpainetauti on oireeton ja tekee tuhojaan.
On tutkittu sännöllisesti. Mitä sä oikein kuvittelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkitystä. 😄
54v.
Onko noin vaikea uskoa että 50+ on terve?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo aika paljon.
Toisaalta, moni jeesustelee sillä että "ei ole sairauksia/lääkityksiä". Monesti se vaan meinaa, että MITÄÄN EI OLE TUTKITTU.
Onhan se, että on lääkitykset tasapainossa, merkki siitä että on sairaanhoidon piirissä, esim kattava työterveys.
Ihailtavaa uskollisuutta. Kyllähän se niin on että kaikille pitää antaa lääkkeitä vaikka pakolla, jossei itse ymmärrä olevansa sairas.
Sponsored by Pfizer
Jos tulee yksi, se aiheuttaa niitä lisää.
Elimistössä kaikki vaikuttaa kaikkeen ja psyyke fysiikkaan, fysiikka mieleen.
Moni tosiaan kuvittelee, että glaukooma, diabetes tai verenpainetauti katoaa, kun niitä ei hoida. Eipä katoa vaan hakee kaveritkin juhlimaan.
Syy miesten alhaisempaan elinikään on hoitamattomat sairaudet, myös ja ennenkaikkea psyykkiset.