Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta 5 perussairautta, joihin kaikkiin on lääkitys paljon/vähän 50-vuotiaalla?

Vierailija
23.04.2025 |

Vai onko tuossa iässä jo normaalia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on paljon. Olen 61 ja minulla on ikänäköä, sekä siitepölyallergiaa, jota varten syön keväällä antihistamiinia. En syö särkylääkkeitäkään muuten kun silloin, kun lääkäri on määrännyt tulehduskipulääkkeitä.

Vierailija
42/50 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, siitepölyallergia, pcos, onnettomuudesta krooninen hermokipu käteen, kai jonkinnäköinen migreeni, kaikki tulleet alle kolmekymppisenä, nyt ikää 48. Sas nähdä kuinka käy jos vanhaksi elää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sairaudet on olleet varmaan vuosikymmeniä mutta diagnosoitiin vasta 50+v. Esim uniapnea (kun sairastuin painoin 52kg, nyt vähän enemmän eli ei lihavuudesta johtuva ), 3-hermosäryn sain hammaslääkäristä kun olin 52v. Pari kipusairautta lisäksi.

Noihin oli lääkitykset mutta nyt 60+v lopettanut, c-pap käytössä. Nyt vain kipulääke tarvittaessa

Vierailija
44/50 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma,migreeni,reuma,allergiat alle 20vuotiaasta.

Kortisoni teki diabetes kakkosen ja silmät leikattu sen takia monta kertaa myös. Joten niihinkin jatkuv lääkitys.

En ole vielä 50v joten hyvin ehtisi tulla vielä lisää.

Vierailija
45/50 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/50 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/50 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on paljon. Olen 61 ja minulla on ikänäköä, sekä siitepölyallergiaa, jota varten syön keväällä antihistamiinia. En syö särkylääkkeitäkään muuten kun silloin, kun lääkäri on määrännyt tulehduskipulääkkeitä.

Ikänäkö tuskin on sairaus.

Vierailija
48/50 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme, jotka vaikuttavat elämääni, mutta ne eivät rajoita mitenkään sitä. Elän normaalisti kuten muutkin enkä pidä meteliä sairauksistani.

T:Keski-ikäinen mies

Vierailija
49/50 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen geenilotossa voittanu. Samat sairaudet kuin äidillä oli, migreeni, osteoporoosi, divertikuloosi, verenpaine. Kaikkiin on lääke, mutta mikään noista ei elämääni haittaa kuin joskus satunnaisesti. Tunnen olevani kuitenkin terve ja hyvissä voimissa. Mummo 79v.

Vierailija
50/50 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu sairauksista ja siitä, mistä saakka mikäkin on ollut. Sinänsä on yleistä, että tuossa iässä niitä alkaa yhdellä sun toisella olla (diagnosoituna). Ja usein taitaa käydä niin, että yhden tutkimuksissa löytyy pari muuta samalla. Ja toki esim. autoimmuunisairaudet usein esiintyvät yhdessä. Tietysti myös elintasosairaudet, jos sellaisista on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi