Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on eläke, jos ei ole käynyt töissä?

Vierailija
23.04.2025 |

Melkein ollenkaan?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko 1200e?

ÄLÄ kuvittele, mulla jää toi käteen ja olen ollu töissä!

Saman saisit vaikka et olisi tehnyt päivääkään töitä. Takuueläke hieman alle tonni, josta ei mene veroa ja päälle asumistuki.

Vierailija
82/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko 1200e?

Joo ihan hullua, 40v työelämässä ja jos nyt jäisin eläkkeelle olisi eläke 1500 (miinus verot).. eikä se tosta nouse nykyisen laskelman mukaan kuin parisataa kun/jos pääsen tavoiteikäisenä eläkkeelle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin eläkkeelle 22-vuotiaana vaikean sairauden ja sen aiheuttaman vammautumisen takia. Saan minimieläkettä 775, 27 euroa ja lisäksi takuueläkkeen. Yhteensä hieman vajaa 1000 euroa. Kyllä sillä juuri pärjää, kun  lisäksi saan eläkkeensaajan asumistuen sekä korotettua hoitotukea.

Vierailija
84/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

986,30 ja päälle mahdollisesti asumistukea ja tarvittaessa vielä toimeentulotukea.

Ei tuohon kyllä toimeentulotukea saa, asumistukeakin vain tiettyyn rajaan. 

Kyllä moni saa tuohon eläkkeensaajan asumistuen.

Vierailija
85/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain vähän vajaa 1000 euroa ja siihen lisäksi takuueläke jota pitää erikseen hakea mutta se myönnetään aina jos peruseläke on noin pieni. Kelan sivuilta ne näkee.

Minimieläke + takuueläke on yhteensä n.980 euroa.

Vierailija
86/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran, että kun siihen vielä lisätään vielä asumistuki, niin keskituloinen saa painaa tötä joku 23 vuotta ennen kuin hänellä on eläkettä kasassa sen verran minkä saisi tekemättä mitään. Ja tuo siis keskituloisella.

Jos kadehdit sairauksien tai vamman vuoksi pientä eläkettä saavaa, voit hakata aina päätäsi tiiliseinään. Tulee kadehtimasi eläke, ehkä saat ihan jopa taksikortinkin. Kivuton ja laadukas elämä on tosin mennyttä, kulut ovat suuret jne, mutta mitäs pienistä.

Vierailija
87/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan täysin ihmisestä itsestään. Eli, jos o vamaminen henkilö, silloin tulee vähemmän tai enemmän......ite saan luultavasti vähiten, ja niitäkin tukia on takuulla taas kerran pienennetty..........olen jo 49-v vammainen nainen, ja saanut eläkettä täytettyäni 15-v. Ja mä oon jonkinlaisessa NS töissä. Pienellä palkalla kuussa. Vähiten varmaan kaikista. Ei vamamisille makseta normaalia palkkaa, ku he saavat kaikenlaisia tukia ! Se ei ole oikein, meidänkin kuuluu saada kunnon palkkaa riippumatta mistään tuista, mitä saamme !!! Miks aina meiltä köyhyysrajan ALAPUOLELLA olevia kiusataan näin, et otetaan meiltä tukia pois ja miljonääreille annetaan aina vaan enemmän ????? Sen pitäisi olla toisin päin !!!!!!! Et kukaan Suomessa asuva ihminen, aikuinen, ei ole köyhyysrajan alapuolella ikinä, vaik asuisi yksin. 

Vierailija
88/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän aina sattuukin niinpäin, että oikeistolainen valehtelee köyhän tulot yläkanttiin, usein reilusti todellisa suuremmiksi?

Vierailija
89/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran, että kun siihen vielä lisätään vielä asumistuki, niin keskituloinen saa painaa tötä joku 23 vuotta ennen kuin hänellä on eläkettä kasassa sen verran minkä saisi tekemättä mitään. Ja tuo siis keskituloisella.

Jos kadehdit sairauksien tai vamman vuoksi pientä eläkettä saavaa, voit hakata aina päätäsi tiiliseinään. Tulee kadehtimasi eläke, ehkä saat ihan jopa taksikortinkin. Kivuton ja laadukas elämä on tosin mennyttä, kulut ovat suuret jne, mutta mitäs pienistä.

Itsekin kävisin paljon mielummin töissä ja eläisin ns. normaalielämää kuin kitkuttelisin eläkkeellä. Työn lisäksi jouduin luopumaan itsenäisestä elämästä, parisuhteesta ja lapsihaaveista.

Vierailija
90/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta sillä keskituloisella on kuitenkin työssä ollessaan ollut ne työtulot käytettävissään vs. tukien varassa elävä. Keskituloinen on saanut todennäköisesti hankittua jonkinlaisen omistusasunnon, on elänyt ihan mukavaa elämää vs. se tukien varassa elävä pienessä vuokraluukussa, jonka elämä on pitkälti ollut vain sitä rahattomana kotona kökkimistä.

Että kyllähän se työnteko ja palkkarahoilla eläminen kuitenkin ihan kannattavaa on. 

Miksi luulet, että kaikki, joilla ei ole ollut palkkatuloja eivätkä saa työeläkettä, olisivat kökkineet kotona

No voi kateus sentään! Hanki mies, joka elättää sutkin kotiin, niin ei tarvitse kadehtia. Eipä kotirouvia mahda hyvin montaa olla nykyajan Suomessa. Itsekin tiedän muutaman, mutta ovat yrittäjien vaimoja. Miehen ollessa käytännössä koko ajan töissä heillä on ollut yksin vastuu lapsista ja kodista. Ei mikään herkkuhomma se. Lisäksi ovat autelleet yrityksessä (ilman palkkaa). En keksi mitään syytä kadehtia sitä, että saavat tonnin eläkettä.

Vierailija
91/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lainkaan työhistoriaa niin saa 986e kansaneläkkeen/takuueläkkkeen. Mutta jos on työhistoriaa ja joutuu työkyvyttömäksi niin eläke lasketaan ns. tulevan ajan eläkkeen mukaan eli keskiansiot 5 vuotta ennen työkyvyttömyyttä ja eläkekertymää lasketaan vanhuuseläkeikään saakka. Lisäksi 5 vuoden kohdalla saa eläkkeeseen kertakorotuksen joka voi olla korkeimmillaan 25%.

Vierailija
92/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 800 euroa. 

Vierailija
93/97 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 800 euroa. 

Ihan hyvä raha tuo on. Saan tuon sitten. Asunto on maksettu.

Vierailija
94/97 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko 1200e?

Joo ihan hullua, 40v työelämässä ja jos nyt jäisin eläkkeelle olisi eläke 1500 (miinus verot).. eikä se tosta nouse nykyisen laskelman mukaan kuin parisataa kun/jos pääsen tavoiteikäisenä eläkkeelle..

Mulla on kanssa muutaman viikon tarkkuudella 40 vuotta työelämää takana. Mulla eläke olis nyt 5400€/kk (miinus aika paljon veroja) ja ehtisi nousta tavoiteikään reiluun kuuteen tonniin, jos sinne asti jatkaisin. Mitä sä oikein oot tehnyt, jos et 40 vuoden työuralla ole tuon enempää eläkettä tienannut?

Vierailija
95/97 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta sillä keskituloisella on kuitenkin työssä ollessaan ollut ne työtulot käytettävissään vs. tukien varassa elävä. Keskituloinen on saanut todennäköisesti hankittua jonkinlaisen omistusasunnon, on elänyt ihan mukavaa elämää vs. se tukien varassa elävä pienessä vuokraluukussa, jonka elämä on pitkälti ollut vain sitä rahattomana kotona kökkimistä.

Että kyllähän se työnteko ja palkkarahoilla eläminen kuitenkin ihan kannattavaa on. 

Eläkkeensaajan ei tarvitse ainakaan tällä hetkellä kökkiä pienessä vuokraluukussa, koska asumistuen maksimivuokra on yksineläjälle jotain 700 euroa ja tukea saa 80 % vuokrasta (miinus joku omavastuu). Tuolla saa jo ihan kivan kämpän vuokrattua.

Vierailija
96/97 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän. Tulossa vanhuuseläke 10 vuoden sisällä jotain 2500 netto. Koko perheen pitäis sillä elää..

Vierailija
97/97 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa mitä sinä olet tehnyt kun olet näköjään saanut työurallasi keskimäärin kymppitonnin liksaa per kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän