Paljonko on eläke, jos ei ole käynyt töissä?
Kommentit (97)
986,30 ja päälle mahdollisesti asumistukea ja tarvittaessa vielä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
986,30 ja päälle mahdollisesti asumistukea ja tarvittaessa vielä toimeentulotukea.
Ei tuohon kyllä toimeentulotukea saa, asumistukeakin vain tiettyyn rajaan.
Vierailija kirjoitti:
3500€ nettona käteen
0/5
Elätettäviä on 3 per työikäinen vuonna 2060 kun olen itse lähemmäs 70 eli pitäisi jotain eläkettä saada. En varmaan tule saamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan menoista saako toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan menoista saako toimeentulotukea
Harvat menot huomioidaan toimeentulotuessa. Moni joutuu jättämään tarvittavat lääkkeetkin ostamatta, koska niitä edes ei huomioida.
Ennenvanhaan oli erilaista.
Jotain vähän vajaa 1000 euroa ja siihen lisäksi takuueläke jota pitää erikseen hakea mutta se myönnetään aina jos peruseläke on noin pieni. Kelan sivuilta ne näkee.
Sen verran, että kun siihen vielä lisätään vielä asumistuki, niin keskituloinen saa painaa tötä joku 23 vuotta ennen kuin hänellä on eläkettä kasassa sen verran minkä saisi tekemättä mitään. Ja tuo siis keskituloisella.
Liikaa joka sentti jota työllä ei ole ansaittu.... Miten kehtaatkin kysellä eläkkeestä vaikka et ole tyotä edes tehnyt. Mistä niinkuin luulet eläkkeen kertyvän?!?!
Vierailija kirjoitti:
Liikaa joka sentti jota työllä ei ole ansaittu.... Miten kehtaatkin kysellä eläkkeestä vaikka et ole tyotä edes tehnyt. Mistä niinkuin luulet eläkkeen kertyvän?!?!
Taikaseinästähän se tulee.
Yhtä suuri kuin olisit tehnyt 40v uran töitä alle tän päivän ajankuluun suhteutetulla 2300 bruttopalkalla. Eli molemmat tarvii eläkepäivillään muita yhteiskunnan tukia "eläkkeensä" päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran, että kun siihen vielä lisätään vielä asumistuki, niin keskituloinen saa painaa tötä joku 23 vuotta ennen kuin hänellä on eläkettä kasassa sen verran minkä saisi tekemättä mitään. Ja tuo siis keskituloisella.
Tuo on niin totta. Pienituloinen tekee 30v töitä saadakseen tuon määrän eläkettä. Itse 7v töissä alle 23 vuotiaana ilman ekäkekertymää joten 47v työuran aikana noin kymmenen vuotta kerrytin sitä ns omaa eläkettä. Onko reilua töissä käynyttä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työelämässä, mutta en tiedä miten heillä jotka eivät. Siksi kysyin.Syitä on monia, en syytä ketään ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko 1200e?
ÄLÄ kuvittele, mulla jää toi käteen ja olen ollu töissä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu kyllä kieltämättä vähän epäreilulta.
Vierailija kirjoitti:
Saunan taakse harvennukseen.
Tota pajukkoakos meinaat?
Jaa.. saattashan tuon surauttaa nurinkin.
Ap
Oisko 1200e?