Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa viikossa kokkaat?

Vierailija
23.04.2025 |

Ja kuinka iso perhe sulla on? 

Asutaan miehen kanssa kahdestaan ja hänen mielestään joku 3krt viikossa kokkaaminen on liikaa, että olisi mieluummin kuulemma syömättä että ruokaa riittäisi pidemmäksi aikaa, kuin että kokkaisi ruokaa. Kumpikin siis osallistutaan kokkaukseen, välillä toinen kokkaa itsekseen ja välillä toinen. Välillä kokataan ruoka yhdessä. Ehdotin miehelle mealpreppausta, mutta ei kuulemma halua haaskata aikaa siihen. Oon itse ymmärtänyt, että aikaa vapautuisi kun tekisi vaikka ne viikon ruoat kerralla ja laittaisi pakkaseen, eikä tarvisi miettiä sitä kokkaamista. Mulla on räätälöity ruokavalio, ja mun pitää syödä 3-4 krt päivässä isot annokset jotta jaksan ja paranen uupumuksesta.

Mietin että mikä tässä ois paras ja fiksuin ratkaisu? Alanko mealpreppaan yksin itselleni ruoat ja mies tekee sit viikoittain omansa vai onko jotain muita ideoita mielessä? Tuntuis sekin jotenkin hassulta vaihtoehdolta että asutaan saman katon alla mutta molemmat tekisi omat ruokansa..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset asuivat kotona niin kokkasin joka päivä. Nykyisin kokkaan itselleni 2-3 kertaa viikossa eli vapaapäivinä syyön itse tehtyä. Töissä syön muuten. 

Vierailija
22/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 kertaa viikossa. Meillä on iso perhe. Joskus jää ruokaa seuraavallekin päivälle, ettei tarvitse tehdä mitään uutta.. Viikonloppuisin kokkaan päivällä ja illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokkasin lounaan, koska minulla oli vapaapäivä, puolisoni oli etätöissä ja tyttö oli kotona, koska on kipeä. Kuopus tuli koulusta ja söi loput meidän lounasruoasta. Nyt iso poika ilmoitti, että alkaa kokkaamaan ruokaa. 

Mitä pahaa siinä kokkaamisessa on, kun joka tapauksessa pitää jotain syödä. Woltit yms. ei kuskaa meille ja ravintoloihin on matkaa. Sitä paitsi tulee edullisemmaksi kokata itse kuin ostaa valmista.

Kun perheessä on 6 ihmistä, joista 3 on teinejä, ei kovinkaan usein tule tehneeksi niin paljon ruokaa, että siitä riittäisi seuraavaksi päiväksi koko porukalle.

Vierailija
24/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan aika laittaa mies maata kiertävälle radalle, jos häntä ei kiinnosta sinun hyvinvointisi edes sen vertaa, että kannustaisi sinua syömään säännöllisesti?

Vierailija
25/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun meillä oli vielä lapsia kotona niin tein päivällisen joka päivä. Nyt kun asun sinkkutaloudessa, niin en osaa jotenkin tehdä sinkkuannoksia ja tuntuu jokseenkin tyhmältä itselleen joka päivä kokata. Teen sitten edelleen perhekokoisia ruokia, mutta harvemmin ja syön samaa monena päivänä ja osan pakastan. Sitten on kiva kun pakastin on täynnä annoksia ja voi sieltä syödä vaikka koko viikon. Suosin ruokia, jotka kestävät pakastamisen ja uudelleenlämmityksen. Joskus toki kaipaa tuoreempaa niin teen sitten sen sinkkuannoksen vaikka munakasta tai pestopastaa.

Vierailija
26/26 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku. Käytännössä joka päivä. Joskus teen pariksi päiväksi, kun on yövuoroputki. Kaikki ruoka uunissa tai kattiloin/pannuin tehtyä. En edes omista mikroa, enkä osta yhtäkään kaupan valmispaskaa. Pakastepitsan joskus, pitsankin teen kyllä mieluummin itse.

M47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi