Pääseekö 20 vuotta kotiäitinä ollut päiväkoteihin/iltapäiväkerhoihin keikkasijaiseksi?
Vai pitääkö olla alan koulutus? Tai mihin muualle vuosikymmeniä kotiäitinä ollut voisi päästä?
Asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae niin siitähän se selviää, itse päiväkodissa työssä olevana sanoisin että mahdollisuudet päästä keikkalistalle on varsin hyvät.
Tämän palstan kaikille vastauksille ei kannata liikaa painoa laittaa. Täällä pyörii niin paljon porukkaa, joiden tarkoitus on vain ilkeillä.
Pitää varmaan olla kuitenkin kohtalainen fyysinen kunto?
Ja kotiäidilläkö on sitten automaattisesti huono kunto? En ihan ymmärrä, miten tämä kommentti liittyy asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos tällä kotiäidillä on ennen lasten syntymää suoritettu alan tutkinto, pääseekö sitten, vai onko nyt niin että 20 vuotta kotonaoloa tuomitsee ihmisen ikuiseen kelpaamattomuuteen mihinkään?
Rekrytoijat ei pidä ainakaan selittämättömistä aukoista CV:ssä.
Ei ole selittämätön aukko jos cv:ssä lukee kotiäitinä vuosina xxxx-xxxx.
No ei ole saatana normaalia edelleenkään olla 20 vuotta kotona.mä olin yhteensä 5v kun mulla 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos tällä kotiäidillä on ennen lasten syntymää suoritettu alan tutkinto, pääseekö sitten, vai onko nyt niin että 20 vuotta kotonaoloa tuomitsee ihmisen ikuiseen kelpaamattomuuteen mihinkään?
No ei ole saatana normaalia edelleenkään olla 20 vuotta kotona.mä olin yhteensä 5v kun mulla 2 lasta.
Ja kaikki mikä poikkeaa sinun elämäsi valinnoista on sitten ilmeisesti epänormaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki mikä poikkeaa sinun elämäsi valinnoista on sitten ilmeisesti epänormaalia.
EN ole sanonut mikä minusta poikkeaa. mutta ei ole edelleenkään normaalia että on kotona loisinut kaksikymmentävuotta. vaikka kuinka puolustelet niin 20v kotona putkeen ei ole normaalia.
Itselläni on juuri tämä tilanne, on tutkinto vuodelta nakki ja menin nyt 20-vuoden jälkeen työkkäriin. Eka ehdotettiin CV-kurssia..sanoin et niin mä oon ollu sen 20-vuotta kotona niin mitä laitan siihen😅Haluaisin uudelleen koulutusta, mutta tuntuu olevan vaikeaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN ole sanonut mikä minusta poikkeaa.
Mikä siitä tekee epänormaalia? Esim. jos perheessä vaikka 4-5 lasta ja heidät hoidettu kouluikään asti kotona, siitä tulee helposti 20 vuotta tai ylikin. Niin mikä siinä on epänormaalia?
Vierailija kirjoitti:
Eikös noissa ole sijaisista huutava pula, että luulisi pääsevän.
Ei sijaisia saa ottaa! Omilla mennään!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on juuri tämä tilanne, on tutkinto vuodelta nakki ja menin nyt 20-vuoden jälkeen työkkäriin. Eka ehdotettiin CV-kurssia..sanoin et niin mä oon ollu sen 20-vuotta kotona niin mitä laitan siihen😅Haluaisin uudelleen koulutusta, mutta tuntuu olevan vaikeaa saada.
Millä perustelevat etteivät suostu uudelleen koulutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka huutelevat ettei pääse, eivät takuulla ole nähneet millaista väkeä päiväkodeissa keikkailemassa pyörii. Voin vakuuttaa että 20v kotiäitinä ollut olisi siinä porukassa kyllä taatusti parhaimmasta ja tolkuimmasta päästä.
Kyllä tuo on totta ihan kokemuksen kertomana. Se iäkkäämpi ja yleensä omat lapset kasvattanut tietää mitä pikkuihmiset ovat eivätkä vähästä hätkähdä. Pahimmillaan meillä se 18v täysin kokematon hyppi karkuun kun olisi pitänyt koskea lapsiin ja hoitaa. Tai nuohoaa pitkin seiniä eikä osallistu vaikka miten pyytää ja ohjaa. Sijaiseksi meillä on päässyt menemällä reippaasti johtajan juttusille.
https://www.seure.fi/avoimet-tyopaikat/palvelutyontekija-keikkatoihin-p…
Onhan sinulla:
Tehtävään soveltuva koulutus, kuten puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, tai työkokemusta ylläpitosiivouksesta.
Osaamista nykyaikaisista ylläpitosiivouksen menetelmistä. Eduksi on, mikäli i-mop on sinulle entuudestaan tuttu työväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai esim 10 lasta niin on loisinu muitten rahoilla 40 vuotta siitä sitten elääkkeelle.sinusta ihan normaalia.
Sellaisiin työpaikkoihin voit päästä, joihin ei vaadita koulutusta eikä työkokemusta. Sinullahan ei ole kumpaakaan, koska 20 vuoden takaisen tutkinnot tai työtodistukset eivät käytännössä merkitse mitään.
Tosin ne paikat ovat jotain syrjäytyneiden nuorten aikuisten suojatöitä. Sinä olet syrjäytynyt keski-ikäinen, eli avun saaminen voi olla hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvi osata montaakaan sanaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka huutelevat ettei pääse, eivät takuulla ole nähneet millaista väkeä päiväkodeissa keikkailemassa pyörii. Voin vakuuttaa että 20v kotiäitinä ollut olisi siinä porukassa kyllä taatusti parhaimmasta ja tolkuimmasta päästä.
Kyllä tuo on totta ihan kokemuksen kertomana. Se iäkkäämpi ja yleensä omat lapset kasvattanut tietää mitä pikkuihmiset ovat eivätkä vähästä hätkähdä. Pahimmillaan meillä se 18v täysin kokematon hyppi karkuun kun olisi pitänyt koskea lapsiin ja hoitaa. Tai nuohoaa pitkin seiniä eikä osallistu vaikka miten pyytää ja ohjaa. Sijaiseksi meillä on päässyt menemällä reippaasti johtajan juttusille.
Onko teillä paljon väkivaltaisesti käyttäytyviä lapsia, miten sijaiset heidän kanssaan pärjäävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole normaalia vaikka kuinka jankutat minulle että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sijaisia saa ottaa! Omilla mennään!
Ja sitten kun vihdoin lupa heltiää, voi ovesta tulla mitä tahansa loistavista aivan onnettomiin.
"Hakijoilta toivotaan koulunkäyntiavustajan tutkintoa, aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan tai lähihoitajan tutkintoa tai muuta soveltuvaa koulutusta. Arvostamme alan työkokemusta, oma-aloitteisuutta, yhteistyö- ja tiimityötaitoja sekä hyvää organisointikykyä. Mikäli koulutuksen omaavia henkilöitä ei ole saatavissa, voidaan tehtävään ottaa myös muu tehtävään sopiva henkilö. Tunnit 20 h/vko."
Vierailija kirjoitti:
Et sitten miettinyt asiaa ennen kuin päätit jättäytyä työelämän ulkopuolelle?
Kotiäitikin voi tehdä keikkaa, kesätöitä yms. Ei tarvitse antaa osaamisen vanhentua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvi osata montaakaan sanaa suomea.
Eikä sanaakaan. Ilman englantiakin pärjää...monesti ollaan oltu pulassa tällaisten kanssa.