Voisiko vankilatuomiota muuttaa sellaiseksi, että pitäisi itse maksaa ruokansa ja muut ylläpitokustannukset
Kommentit (161)
Ei voisi muuttaa. Mä en ainakaan haluaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa. Haluan että vankeja pyritään kuntouttamaan yhteiskuntakelpoisiksi.
Monella on rikkinäinen tausta, eikä kukaan parane tai ala noudattamaan sääntöjä sillä että ihmisarvo viedään kokonaan. Jotkut eivät parane koskaan, mutta on hyvä yrittää. Se tulee halvemmaksi yhteiskunnalle.
Asun lähiössä ja tänne sijoitetaan välillä vankeja asumaan tuomion jälkeen. Pelkään joitain riittävästi ilman että heitä vielä katkeroitettaisiin lisää vankilassa.
Vangeilla on myös omaisia, myös lapsia jotka ovat syyttömiä läheisen vankeusrangaistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaolot tulisi muuttaa siten ettei kovin herkästi sinne kaipaisi takaisin, että olo siellä olisi rangaistus eikä joutilaana oloa täysihoidossa.
Nuorille rikollisille tekisi hyvää kun kännykät ja netti poistettaisiin, tuntuisi tosirangaistukselta. Järkevää tekemistä, opiskelua, lukemista, päivittäiset "sessiot" terapeutilla ......,
Luuleeko joku vatipäinen idioottivajakki nyt ihan tosissaan, että siellä suljetulla kiven sisällä saa käyttää kännyköitä ja nettiä?
" Ei millään mäkkärillä ole mitään väliä. Väkivalta on se asia millä yhteiskunnassa on väliä ja se onnistuu vangeilta paremmin kuin koululaisilta. "
Me puhuttiin ruoasta valittamisesta. Älä sitten ala puhumaan siitä jos sillä ei ole väliä.
Mä en oikein ymmärrä että mikä sun pointti edes on.
Nykyinen Hotelli Hilton on parempi ratkaisu, ap.
Vierailija kirjoitti:
" Ei millään mäkkärillä ole mitään väliä. Väkivalta on se asia millä yhteiskunnassa on väliä ja se onnistuu vangeilta paremmin kuin koululaisilta. "
Me puhuttiin ruoasta valittamisesta. Älä sitten ala puhumaan siitä jos sillä ei ole väliä.
Mä en oikein ymmärrä että mikä sun pointti edes on.
Valittamisella ei ole juuri mitään väliä. Se millä on väliä on se, että vangeista iso osa käyttää väkivaltaa saadakseen tahtonsa läpi. Se miksi näin käy harvoin Suomen vankiloissa on, että heitä kohdellaan silkkihansikkain. Kannattaa lukea viestit itse ajatuksella, eikä tunkea kaikkea tekoälylle niin ymmärrät jotain.
" Vankila on paljon huokuttelevampi idea kuin työttömyys. Täysylläpito, ruoka muutaman kerran päivässä, ei tarvitse lähettää yhtään työhakemusta, frendejä on ympärillä ja katto pään päällä. "
Vangeilla on osallistumispakko vankilan toimintaan kuten työntekoon, koulutukseen, opiskeluun tai muuhun kuntouttavaan toimintaan.
Ainoastaan terveydentilan tai iän takia noista voi saada vapautuksen.
En tiedä mutta voisin veikata että kun vapautuminen lähestyy niin täytyy alkaa niitä työhakemuksiakin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
" Vankila on paljon huokuttelevampi idea kuin työttömyys. Täysylläpito, ruoka muutaman kerran päivässä, ei tarvitse lähettää yhtään työhakemusta, frendejä on ympärillä ja katto pään päällä. "
Vangeilla on osallistumispakko vankilan toimintaan kuten työntekoon, koulutukseen, opiskeluun tai muuhun kuntouttavaan toimintaan.
Ainoastaan terveydentilan tai iän takia noista voi saada vapautuksen.
En tiedä mutta voisin veikata että kun vapautuminen lähestyy niin täytyy alkaa niitä työhakemuksiakin tekemään.
Suurin osa vangeista saa vapatuksen mt-ongelmien takia.
" Valittamisella ei ole juuri mitään väliä. Se millä on väliä on se, että vangeista iso osa käyttää väkivaltaa saadakseen tahtonsa läpi. Se miksi näin käy harvoin Suomen vankiloissa on, että heitä kohdellaan silkkihansikkain. Kannattaa lukea viestit itse ajatuksella, eikä tunkea kaikkea tekoälylle niin ymmärrät jotain. "
En mä täällä ottanut mitään valittamista esille. Mä vain kommentoin sitä.
Mun tiedot asiasta perustuu muuhunkin kuin tekoälyyn, joka on lähinnä kätevä hakemaan tietoa nopeasti eri lähteistä ja tiivistämään faktat teksteihin.
Kaikkein viimeisimmäksi mä mun tietoja perustan tän palstan kommentteihin.
Ne kommentit joihin olen vastannut on olleet täyttä sontaa.
Mun mielestä vankilan henkilökunnan työturvallisuus pitää ottaa huomioon. Mene itse sinne pakottamaan väkivaltaisia vankeja oman hengen ja terveyden uhalla huonolla palkalla jos kerran kuvittelet että siitä mitään hyötyä on kenellekään.
Yhteiskunnassa mikään ei ole ikinä muutenkaan täydellistä vaan kompromisseja on pakko tehdä aina.
Pohjoismaalainen vankeinhoito tekee hyvää tulosta verrattuna niihin maihin joissa vangeilla on mahdollisimman hirveät olot. Tärkeintä on rikosten uusimisprosentin pitäminen mahdollisimman pienenä, ei jonkun sadistin rankaisemishalujen tyydyttäminen.
Kyse on yhteiskunnan turvallisuudesta ja järjestyksestä.
" Suurin osa vangeista saa vapatuksen mt-ongelmien takia. "
Ja sä luulet että työkyvyttömän ihmisen voi laittaa töihin?
Ootko kateellinen mielenterveysongelmaisille vangeille?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni vangeista saa siviilissä toimeentulotukea. Vankilassa sitä ei tietenkään saa, eli millä maksaisi ylläpidosta. Työvelvollisuus pitäisi kyllä olla.
Työvelvollisuus takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhäkin joutuu olemaan nälässä jos ei rahat riitä. Ihmettelen että vangillakin on paremmat oltavat. Varmaankin vankilasta saa myös helpommin työtä kuin ulkopuolella.
T.Työtön joka miettii pärjäisikö paremmin jos hankkiutuisi vankilaan.
Köyhä saa toimeentulotukea ja ruoka-apua. Vanki saa suljerussa vankilassa käyttörahaa 1,60 euroa päivässä, mikä tekee noin 48 euroa kuukaudessa. Jos vanki ei osallistu toimintaan, hänelle maksetaan käyttörahaa 0,30 euroa tunnilta, eli noin 2347 euroa kuukaudessa.
Toimintaraha maksetaan, jos vanki osallistuu työhön, koulutukseen tai muuhun hyväksyttyyn toimintaan. Sen määrä vaihtelee toiminnan vaativuuden ja vangin suoriutumisen mukaan:
Luokka 1: 3,01 €/päivä
Luokka 2: 4,62 €/päivä
Luokka 3: 7,35 €/päivä
Ilmeisesti tuo on katkerikol
Menikös vähän numerot sekas? Vangeille tuskin maksetaan 2347 euroa kuukaudessa. Vai maksetaanko?
" Luuleeko joku vatipäinen idioottivajakki nyt ihan tosissaan, että siellä suljetulla kiven sisällä saa käyttää kännyköitä ja nettiä? "
Luulee ne. Ne luulee myös että joku persoonallisuushäiriöinen väkivaltainen vanki muuttuu yhteiskuntakelpoiseksi pakkotyöllä.
Ja että siellä heitellään ruokaa kapinointimielessä päivästä toiseen.
Ovat katsoneet liikaa amerikkalaisia vankilasarjoja.
Tämähän johtaisi ennen pitkää vain siihen, ettei mitään vankiloita enää tarvita. Jatkossa mahdolliset rikolliset kulkisivat vapaana kaduilla tehden rikoksia ja aiheuttaen yhteiskuntarauhan rikkoutumisen. Järjellä kannattaa asioita joskus miettiä...
Vankilavuosi maksaa noin 85000 €. Mistä vanki saa vankilassa ollessaan nämä rahat, että hän voi sen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vankilavuosi maksaa noin 85000 €. Mistä vanki saa vankilassa ollessaan nämä rahat, että hän voi sen maksaa?
Ei tarvitsekaan pystyä maksamaan, sitten saa kuolla sellissä nälkään, ja sen jälkeen ruumis hävitetään minimikuluilla (esim. teollisessa silppurissa)
Vierailija kirjoitti:
Ois yksityisiä hienoja vankiloita joihin rikkaat vangit sais mennä rahalla
Muslimiraiskaajatkin pääsisi niihin kunhan vihervasemmistolaiset naiset maksavat kulut.
Vierailija kirjoitti:
" Luuleeko joku vatipäinen idioottivajakki nyt ihan tosissaan, että siellä suljetulla kiven sisällä saa käyttää kännyköitä ja nettiä? "
Luulee ne. Ne luulee myös että joku persoonallisuushäiriöinen väkivaltainen vanki muuttuu yhteiskuntakelpoiseksi pakkotyöllä.
Ja että siellä heitellään ruokaa kapinointimielessä päivästä toiseen.
Ovat katsoneet liikaa amerikkalaisia vankilasarjoja.
Vielä hölmömmät luulee että hyysäämällä siitä psykopaatista tulee yhteiskuntakelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vankila on paljon huokuttelevampi idea kuin työttömyys. Täysylläpito, ruoka muutaman kerran päivässä, ei tarvitse lähettää yhtään työhakemusta, frendejä on ympärillä ja katto pään päällä.
No ei ainakaan minulla olisi frendejä ympärillä, jos olisin vankilassa, koska kukaan frendeistäni ei ole siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo toisi upeat säästöt, kun vagit kustantaisivat edes ruuan itselleen. Veden saisi ilmaiseksi ja vaikka aamuisen kaurapuurolautasellisen.
Menee perustuslaki uusiksi. Jos vangeilta viedään mahdollisuus käydä normaalisti töissä ja kaupassa, niin olisi se vähän erikoista laittaa ne maksamaan.
Pääpointti, kukaan ei pakota tekemään rikoksia.
Suurin säästö olisi jos kaikki vangit vain "poistettaisiin"
Nämä paskat kun tuppaavat pyrkimään sisälle aina vain uudestaan ja uudestaan.
Miksi enää edes tuomita rikoksista, jos toiminnan ei ole edes tarkoitus olla logista?
Ei millään mäkkärillä ole mitään väliä. Väkivalta on se asia millä yhteiskunnassa on väliä ja se onnistuu vangeilta paremmin kuin koululaisilta.