Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö ulkomaanlomaa suunnitellessa pöytävaraukset ravintoloihin, joissa haluat syödä?

Vierailija
23.04.2025 |

Vai menetkö vaan randomisti johonkin ravintolaan, missä on tilaa? Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta näin ensikertalaiselle tuli mieleen, että missähän sitä söisi ulkomailla. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Valitsen paikan päällä ravintolan Google-Mapsin pisteiden perusteella.

Vierailija
2/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan olet menossa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä varaa, jollei sitten joku tuttava ole sattunut kehumaan jotain ravintolaa kyseisessä kohteessa. Viihdyn arkisissa paikoissa, joten tulee mentyä fiiliksen mukaan.

Vierailija
4/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty varaukset suosittuihin ravintoloihin 2-3 päivän kaupunkilomilla, kun ollaan haluttu päästä haluamaamme paikkaan.

Vierailija
5/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päällä olen kysynyt matkaoppaalta minne ja mihin aikaan kannattaisi mennä syömään.

Vierailija
6/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalista pitää nähdä ennen kuin tekee päätöksen mennäkö vai eikö mennä. 

Vierailija
7/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nimenomaan halua johonkin ko. kohteen suositeltuun vaikkapa michelin-ravintolaan niin ei kannata varata. Riippuu vähän mistä paikasta kyse, mutta perus ranta- tai kaupunkilomalla löytyy yleensä joka paikasta valinnanvaraa ja tilaa. 

Vierailija
8/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikan päällä olen kysynyt matkaoppaalta minne ja mihin aikaan kannattaisi mennä syömään.

Vieläkö näitä ryhmämatkoja tehdään ja kohteissa on tosiaan oppaat? Valitset varmaankin sellaisen ravintolan, jossa on suomenkielinen ruokalistakin.

Vierailija
9/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan kohteestakin, mutta esim. kaupunkilomalla ei varmaan kannata etukäteen ravintoloita varata ellei sitten ole jotain tiettyä ravintolaa jossa ehdottomasti haluaa käydä. 

Sitten taas jos lomakohde on joku pikkupaikka jossa on vain yksi ravintola, silloin toki voi varaukset tehdä etukäteenkin. Siinäkin on tosin se huono puoli että ruokapaikan lisäksi on samalla aikataulu sidottu.

Ja nämä pätee toki myös kotimaan matkoihin, kyllä Suomessakin lomaillessa pitää jossain syödä :)

Vierailija
10/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi jos koko matkan tarkoituksena on päästä syömään jossakin tietyssä suositussa ravintolassa.

Vierailija
11/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa mihin paikalliset menee.  Oppaat suosittelee niitä, jotka maksaa heìlle lahjuksia. 

Vierailija
12/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Inhoan sitä, että pitäisi lomat aikatauluttaa etukäteen. Minulle sopii enemmän se, että fiiliksen ja tilanteen mukaan valitsen ravintolan - en mitään randomia kuitenkaan, vaan netistä voi kyllä etsiä itselleen sopivia. En muutenkaan elä'ä tiukasti kalenterin ja jonkin tietyn päiväjärjestyksen mukaan, joten ei tuollainen kaiken sopiminen, varaaminen ja päättäminen etukäteen olisi mun juttu.

Vierailija
13/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ihan perus turistikohteissa missä olen käynyt, en koskaan varaa etukäteen pöytää mistään. Mielestäni on osa rentoutumista ja lomailua, kun ei tartte hyppiä tietyn aikataulun mukaan vaan voi mennä sinne minne nenä näyttää.

Vierailija
14/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monella paikalla on netissä ruokalista. Näin pienenä vinkkinä, ennen kuin käyttää tuntitolkulla aikaa kierrellessä kaupungin ravintolat. 

Vierailija
15/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö näitä ryhmämatkoja tehdään ja kohteissa on tosiaan oppaat? Valitset varmaankin sellaisen ravintolan, jossa on suomenkielinen ruokalistakin.

Ja ainakin silloin aikoinaan, viime vuosituhannella oppaat suositteli niitä huonoja ravintoloita joista he sai alennusta. 

Pakettimatkojahan järjestetään koko ajan ja kai niitä oppaitakin on. Ryhmämatka on taas ihan eri asia, ja niissä on oppaat ja yleensä etukäteen varatut ruokailut. 

Vierailija
16/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan, jos haluan syödä fine dining -ravintolassa. Olen foodie ja rakastan erikoisia ravintoloita. Olen matkustanutkin monesti ihan pelkän ravintolan perusteella johonkin kaupunkiin.

Vierailija
17/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa liian kliiniseltä ja valmiiksipakatulta idealta. itsellä ja veljellä on vain lentoliput usa-meksiko. ei tietoa meksikon majoituksesta vielä, usaan varattiin condo-asunnot airbnblta, että päästään tullista läpi. paluulippuakaan ei ole. olisi kyllä hemmetin tyhmää varata etukäteen joku ravintola. 

ja syömme tod näk katuruokaa

Vierailija
18/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vähättele. Aurinkomatkoilla on ainakin Madeirasta upea äppi, se sisältää mm ravintolaehdotuksia ja sillä voi mainiosti varata retkiä, vaikkapa levadoille, jeeppisafareille tai delfiinien bongaukseen.

Vierailija
19/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Paitsi kerran tein Prahan Pikariin, kun edellisellä reissulla en päässyt edes veskiin ilman pöytävarausta ja selvisi, että pöydät oli varattu jo puoleksi vuodeksi eteen päin. Ei olisi kannattanut. Mutta tulipahan käytyä.

Paikan päällä olen suosittuihin paikkoihin tehnyt joskus varauksen parin päivän päähän. Yleensä kelvollinen syömäpaikka löytyy varauksitta.

Vierailija
20/44 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne näkee netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi