Mistä johtuu, että aamulla herään välillä päänsärkyyn ja oksennan
Parikymppisenä tällaisia oli useita kertoja kuussa. Nykyään harvemmin, ehkä muutamia kertoja vuodessa, mutta edelleen.
Edeltävänä päivänä on ollut ihan normaali päivä, olen syönyt normaalisti ja juonut, enkä ole tehnyt mitään tavanomaisesta poikkeavaa. Olo on hyvä ja tavallinen.
Seuraavaan aamuna herään, päässä jyskyttää ja on paha olo. Yritän pidätellä oksennusta. Oksennan kuitenkin pari kertaa ja sitten oireet on hävinneet. Ei oo enää pää kipeä eikä okseta ja päivä jatkuu normaalisti.
Tällaista ei tule, jos olen nukkunut esim liian vähän tai huonosti tai jos herään työaamuna. Yleensä tällainen tulee ainoastaan, jos olen nukkunut hyvin tai vapaapäivän koittaessa.
Mistä se oikein johtuu? Onko kellään ollut samaa
Kommentit (27)
Migreeni ja/tai uniapnea.( voi olla myös nuorella ja birmaalipainoisella)
Vierailija kirjoitti:
Migreeni ja/tai uniapnea.( voi olla myös nuorella ja birmaalipainoisella)
Mikä ihme on birmaalipainoinen :D
Olet raskaana (nainen) tai ole harrastanut anaalin antoa (mies)
Verensokeri ehtii liian alhaiseksi yön aikana? Syötkö juuri ennen nukkumaan menoa? Jos et, kannattaa testata. Ja jotain sellaista, joka pitää verensokerin pitkälle hyvänä. Sitäkin voisi testata, että heti herättyäsi sängyssä juot mehua tai jotain muuta sokeripitoista, nopeasti imeytyvää.
Pahoinvointi ja oksentaminen päänsäryn yhteydessä, nimenomaan aamulla, viittaa kohonneeseen aivopaineeseen. Käy ap lääkärissä.
Matala verenpaine