Hallitus anta averonkevennyksen suurituloisille
Tietohen mukaan se keventäisi yli 100 000 ansaitsevan verotusta n. 3 000 eurolla vuodessa. Ja se koskee yli 130 000 palkansaajaa. Eli 130 000 x 3 000 = 390 000 000, eli lähemmäksi puoli miljardia. Mitähän silläkin rahalla olisi saatu pelastettua. Esimeksiksi näillä sairaalaoiden lakkautuksilla ja toiminnan supistamisella arvioidaan saatavan 26 miljoonan säästö. Suhteellista. Elämä on valintoja, ja niin tämän hallituksen valinnatkin. kuten Raamatussa sanotaan: Jolla on , sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.
Kommentit (4)
Tämä on oikein. 60% vero ansaitusta lisäeurosta onkin ollut laillinen ryöstö. Suunta on nyt oikea ja näitä kevennyksiä tulee jatkaa ja rahoittaa nimenomaan erilaisia tukia ja muita menoja leikkaamalla
Itsellä palkka n 6000e/kk. Joinakin vuosina paiskinut ylitöitä niin että olen päässyt yli 100k/v rajan yli ja todennut että ei se vaan kannata. Joku muu rohmuaa itse tienaamista rahoista enemmän kuin itse saan. Parempi ottaa rennosti ja vaikka välillä tehdä osa-aikaista.Joten ihan oikeaan suuntaan ollaan menossa, marginaaliverot alas ja tulonsiirtoihin isoja karsimisia!
Eläkkeen korotuksen marginaali veroprosentti oli vuodenvaihteessa 65% ja eläketulovähennystä pienennttiin.
Mitä muuta voi odottaa todella oikeistolaiselta hallitukselta? Köyhät kyykkyyn on nyt köyhät maan alle!