Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka eivät ole koskaan päässeet koulutusta vastaavaan työhön?

Vierailija
22.04.2025 |

Mä en ole. Tosin tällä hetkellä mua ei valita mihinkään muihinkaan työtehtäviin ja työttömänä lusin hirveät opintolainat niskassa. Kaduttaa, että lähdin edes opiskelemaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lisää ja järkevämmin. Jos ei muuta löydy, ala kansanedustajaksi.

Ei ole enää mahdollista.

Ap

Vierailija
22/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinun alasi on? Mikä oli pääaineesi? Missä olit kesätöissä opintojen aikana? Minkälaisia tehtäviä haet nyt?

Kyllähän joissain opinnoissa kerrotaan, että opiskelijoista tulee johtajia, mutta unohdetaan sanoa, että ensin aloitetaan perustehtävistä.

Perustehtävistä ei nousta toimitusjohtajaksi enää viimeiseen 40 vuoteen. Johtajat tulee korkeakoulusta ja harjan varressa saa olla vaikka maailman tappiin asti unelmoimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut valmistumisen jälkeen oman alan töitä, mutta tein myyjän hommia 7 vuotta ja sitten vasta onnisti. Työttömänä en ollut päivääkään. Pärjäsin myyjän palkalla ihan hyvin, olen aina ollut luonnostani säästäväinen. 

Tsemppiä ap! Pystyisitkö tekemään jotain muuta kun oman alan hommia? 

Vierailija
24/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen koulutukseni töitä en ole tehnyt kuin kesätöissä. Sitten pääsin töihin, joihin ei tarvittu koulutusta ja lopulta vaihdoin alaa ihan toiselle alalle.  Aika pitkään se meni ja pikkaisen piti kaunistella CV:tä ja olen valehtelematta liioitellut, en varsinaisesti valehdellut. OIin yrittäjänä vaikka mulla oli töitä ja tuloja vain sen verran että taskurahaa sain. Minä olin oikeaksi yrittäjäksi liian arka ja ujo, kun ei oikein markkinointi ollut hommaani ja sen ulkoistamiseen ei ollut varaa.  En olisi puolison tulojen takia sen ajan lakien mukaan saanut tukia, joten tein peiteyrityksen peittelemään sitä, että todellisuudessa olin työtön. Mutta ilman puolisoa se ei olisi onnistunut, toisaalta ilman puolisoa olisin saanut tukia. 

Vierailija
25/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 tutkintoa eikä päivääkään oman alan töitä. Sekalaisia hanttihommia olen sitten tehnyt. Nyt on mennyt terveys.

Vierailija
26/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinun alasi on? Mikä oli pääaineesi? Missä olit kesätöissä opintojen aikana? Minkälaisia tehtäviä haet nyt?

Kyllähän joissain opinnoissa kerrotaan, että opiskelijoista tulee johtajia, mutta unohdetaan sanoa, että ensin aloitetaan perustehtävistä.

Kyllä jotain on vähän pielessä, jos opiskelet useamman vuoden, jonka jälkeen oletettaisiin, että olet ksuipää ja jolla on koulutsu mennyt hattuun kun et suuntaa kiinnostusta ja vilpitöntä haluais päästä siivoamaan yrityksen wessoja tai leikkaussaleja nollatuntisopimuskella ja, jodien siivoamisen yritys on ulkositanut kaikkein halvimmalla lupaavalle siivosufirmalle, enkä näin sanoessani halua vähätellä yhdenkään siivojan työtä. 

Päinvastoin se olisi siivoustyön vähättelyä kuvitella, että siihen pystyy ja kykenee kuka tahansa, joka erottaa tai arvaa todennäköisesti oikein viidennellä arvauskella oikein kun pitää erottaa lattiamoppi ja imuri toisistaan. Ja työn laadukkuus olsi vain omasta halusta kiinni

Vierailija
27/27 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivääkään tehnyt amk tutkintoani vastaavaa työtä jos harjoitteluja ei lasketa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi