Onko täällä muita, jotka eivät ole koskaan päässeet koulutusta vastaavaan työhön?
Mä en ole. Tosin tällä hetkellä mua ei valita mihinkään muihinkaan työtehtäviin ja työttömänä lusin hirveät opintolainat niskassa. Kaduttaa, että lähdin edes opiskelemaan.
Kommentit (27)
Osa ei pääse ja osa ei edes aio mennä koulutusta vastaaviin töihin.
Tiedän muutaman jotka ei pääse, mutta he ei tehneet opiskeluihin liittyviä kesätöitä tms. Vaan parempipalkkaisia hommia toisella alalla, jolla ei sitten ole etenemismahdollisuuksia. Sitten on turha haaveilla hyvästä pestistä heti valmistumisen jälkeen. Yleensä pitää aloittaa sieltä tehtaalta tms. Toki ala varmasti vaikuttaa. Mitä jos alentaisit rimaa?
Toki,toki, toki,toki,toki. Menen muuhunkin työhön odotellessa ammattia vastaavaa työtö mieluummin kun kortistoon.
No mikä sinun alasi on? Mikä oli pääaineesi? Missä olit kesätöissä opintojen aikana? Minkälaisia tehtäviä haet nyt?
Kyllähän joissain opinnoissa kerrotaan, että opiskelijoista tulee johtajia, mutta unohdetaan sanoa, että ensin aloitetaan perustehtävistä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman jotka ei pääse, mutta he ei tehneet opiskeluihin liittyviä kesätöitä tms. Vaan parempipalkkaisia hommia toisella alalla, jolla ei sitten ole etenemismahdollisuuksia. Sitten on turha haaveilla hyvästä pestistä heti valmistumisen jälkeen. Yleensä pitää aloittaa sieltä tehtaalta tms. Toki ala varmasti vaikuttaa. Mitä jos alentaisit rimaa?
Tällä hetkellä ei auta sekään, kun en pääse mihinkään töihin. Olen tehnyt kyllä ruohonjuuritason hommia, mutta en koskaan edennyt niistä mihinkään.
Ap
en ole saanut täysin koulutusta vastaavaa, osa on liipannut läheltä. olen tehnyt ihan duunari hommia pienemmäl palkalla. en jäänyt sureen et joutu vaihtaan alaa.oon tehnyt monen alan töitä pätkissä.
En ole valmistumiseni jälkeen tehnyt yliopistokoulutustani vastaavaa työtä, jos ei opettajan sijaisuuksia lasketa. Minulla ei ole opettajan pätevyyttä. Kovasti on kehuttu, kuinka huippu moniosaaja olen. Mutta sen tarkoituksena on ollut vain kannustaa minua jatkamaan työnhakua. Myös hakemuksiani ja CV:täni on kehuttu kovasti.
Jostain syystä pääsen haastatteluun vain, jos olen ainut hakija. Siltikään en aina saa töitä, kun haastatellaan. Mutta haastattelutilanteessa jo tiedän, onko mahdollisuuksia saada työ. Jos haastattelija kuulostaa kovasti v*ttuuntuneelta, se johtuu siitä, että hänellä ei ole tiedossa muuta vaihtoehtoa kuin palkata minut. Jos haastattelija vaikuttaa ystävälliseltä, hänellä on jokin vaihtoehto, esim. töiden uudelleen järjestäminen, jolloin minua ei tarvitsekaan palkata.
Opiskele lisää ja järkevämmin. Jos ei muuta löydy, ala kansanedustajaksi.
En ole koskaan halunnut töihin enkä mene!
Olen teitä kaikkia älykkäämpi ja ette vaan pärjää minulle ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinun alasi on? Mikä oli pääaineesi? Missä olit kesätöissä opintojen aikana? Minkälaisia tehtäviä haet nyt?
Kyllähän joissain opinnoissa kerrotaan, että opiskelijoista tulee johtajia, mutta unohdetaan sanoa, että ensin aloitetaan perustehtävistä.
Miksi kysyt mistä alasta on kyse?
Ap
Miksi koulutautua tai tehdä töitä, kun suomessa on kela?
No itse en ole päässyt, mutta kai se on, että en muutenkaan kelpaa kun en ole myöskään ollut eläessäni parisuhteessa tai saanut mahdollisuutta harrastaa seksiä kumppanin kanssa..... Mitä olen saanut? No kaljuununeen pään ja pituutta sen verran, että osa jo siksi katsoo oikeudekseen vittuilla. Mutta en minä silti kadu sitä, että tulin opiskelleeksi yliopistossa ja saaneeksi tutknoon sieltä, joka sentään kuuluu niihin asioihin, joihin olen itse voinut vaikuttaa kun en kuulu niihin palstalaisiin kaikki on vain omaa valintaa ja päätöstä
Vierailija kirjoitti:
Miksi koulutautua tai tehdä töitä, kun suomessa on kela?
Koska sieltä kelasta saa ihan hitosti vähemmän rahaa kuin töistä.
Ap
Minä. Muttei haittaa ku teen parempipalkkasia hommia
3 tutkintoa ja 4 tulossa. Ei päivääkään alan töitä.
Minulla on useita ammatteja, joiden työt loppuivat kuin seinään. Opiskelin sitten uuden ja uuden ja uuden. Hupaisaa on että olen suurimman ajan työurastani tehnyt ammateissa, mihin minulla ei ole lainkaan koulutusta, vain käytännön kautta tullut ammattitaito. Kela tulkitsee tämän niin että minulta puuttuu koulutus ja en saa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lisää ja järkevämmin. Jos ei muuta löydy, ala kansanedustajaksi.
Ohis. Oletk koskaan laittanut merkille kuinka monta on ehdolla kansanedustajaksi verrattuna siihen, kuinka monta valitaam? - Jamitä on järkeväämin opiskelu? On vähän ikävää kuulla vittuilua siitä, että miksei opiskellut "oikeaa alaa" ja mene vaan töihin, koska loppuviimein aika harva ala on ns. 110% varmasti työllsitävä.
En päässyt AMK-tutkintoani vastaavaan työhön. Jumitin vuosikymmenen ihan turhanpäiväisessä työssä ja päätin vaihtaa alaa. Putkiasentajaksi joo, siellä on hyvä palkka ja varma työpaikka.
Noh, nyt varsinkaan ei ole alalla avoimia paikkoja enkä kelpaa mihinkään muuhunkaan työhön, joten olen työtön.
Hupsista s**tana.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt AMK-tutkintoani vastaavaan työhön. Jumitin vuosikymmenen ihan turhanpäiväisessä työssä ja päätin vaihtaa alaa. Putkiasentajaksi joo, siellä on hyvä palkka ja varma työpaikka.
Noh, nyt varsinkaan ei ole alalla avoimia paikkoja enkä kelpaa mihinkään muuhunkaan työhön, joten olen työtön.
Hupsista s**tana.
Mikä tutkinto kyseessä?
Kaikkein pahimman mielen saa, kun menee Linkediin ja katselee sitä piirileikkiä mihin ei itse kelpaa mukaan. Monet itkut itkenyt sen takia ja varmaan ois parasta poistaa koko tili.
Ap