Vit*ttaa koirankakkapussit meidän roskiksessa
En ole antanut lupaa laittaa koirankakkapusseja meidän roskikseen ja silti niitä siellä aina välillä on.
Pitääkö asentaa valvontakamera? Eikö se ole rikos laittaa pas*kapusseja muiden roskiksiin?
Asutaan taajamassa, jossa on pääosin omakotitaloja
Kommentit (414)
"Jätä koiran palkitseminen vähän vähemmälle tai hanki jotain mihin sen kakkapussin voi kiinnittää. Ei ole muiden vastuulla jos et itse mieti ratkaisuja ongelmiisi. "
Sittenpä saisittekin itkeä ja raivota taas siitä, kun me tyhmät laiskat koiranomistajat ei jakseta koiria kouluttaa käyttäytymään esim. ohitustilanteissa. Hyvä se yksi käsi on muutenkin olla vapaana, kaikenlaiseen sitä voi tuolla ulkona liikkuessa tarvita.
En tiedä millä tavalla tämä on edes relevanttia, kun en minä niitä paskoja toisten roskiksiin jättele. Kannan kädessä, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kylvää niitä myrkkysyötin näköisiä palleroita, joissa ei siis olisi mitään haitallista koiralle.
Olisi kiva sellaisella paskotulla alueella nähdä koiranulkoiluttajan kykkivän keräilemässä niitä pallero, kun selkä ei taivu korjaamaan lemmikkinsä jätöksiä asiallisesti.
Saahan lintujakin ruokkia.
Olen tehnyt tämän eli levittänyt lihapullia tienreunaan, muutamia kerrallaan. Jostain syystä koiranomistajat jaksavat ne kerätä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa kärsivällisyys loppua, joku käy pihassa tunkemassa koirapaskat muovipussissa meidän kompostoriin. Joka möyhimisen yhteydessä niitä sieltä löytyy. Kompostori ei edes näy tielle ja sinne päästäkseen pitää kulkea pihassa ihan kunnolla. Kuulostaa jo kiusanteolta. Meidän pitäisi käyttää kompostimultaa vihannesten viljelyyn, mutta ei paljon nappaa, kun kompostori on muovilla ja koirapaskalla saastutettu. Valvontakameran paikka on jo katsottuna ja hommataan lähipäivinä. Seuraava pussi saattaa hyvinkin palautua jättäjänsä postilaatikkoon.
Eikö koirankakkapussit ole biohajoavia? Silloinhan bioroskis tai kompostori saattaa olla oikeampi paikka niille kuin sekajäteroskis.
Normaalisti eivät ole.
Ja vaikka olisivatkin, ne eivät hajoa kotikompostorissa. Kokemusta on. Ja ulostejätteen paikka ei ole kompostorissa muutenkaan. Ainakaan kenenkään muun kompostorissa. Oman kompostorinsa voi kuka tahansa tunkea vaikka kuinka täyteen koiransa kakkapusseja.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin ne kakkapussit sitten voi laittaa jos ei roskiksiin?
Meidän alueella yhteen puiston roskikseen kertyi aina paljon roskaa, mm parjattuja kakkapusseja. Ilmeisesti se häiritsi jotakuta, koska roskis poistettiin. Nyt on parin vuoden ajan siihen roskiksen kohtaan maahan ihmiset heittäneet roskansa ja kakkapussit, tyhjät tölkit jne. En nyt tiedä, onko se sen siistimmän näköistä. Tuuli lennättää kevyet roskat muualle ja lokit tonkivat roskia. Uutena vuotena ja vappuna sieltä sitten siivotan ne kasat pois.
Siinä ei ole lähistöllä muita roskiksia.
omaas talosi tai taloyhtiön. kakita se siinä kodin lähistöllä ja lyhyt matka himaas. sitten vasta isompi lenkki. pidä näppisi erossa muiden omistamista roskiksista. et ole niitä ostanut,et liioin pese niitä,et maksa omistalle tyhjennyksestä. moni yrittää sinnitellä lyhyillä kuljetusväleillä kun kaikki se maksaa. joten kenenkään tarvi tunkee ulostetta ja muutakaan toisten kodinalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin vaikka sen kyltin, sitten tietysti voi olla et ne pussit löytyy omalta pihalta... koiran omistajat tarvitsisi oikeasti jonkin korkean veron että ois edes vähän mielenkiintoa siihen miten koiraa hoidetaan...
Mitä se kakkapussin jäteastiaan laitto liittyy koiran hoitamiseen?
Lemmikin jätöksistä huolehtimista ja kuuluu koirasi päivittäiseen hoitoon.
Laitat sen kakkapussin omaan roskikseesi, koska naapurin velvollisuuksiin ei kuulu osallistuminen sinun koirasi jätehuoltoon ja sen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan se ihmisten mieliä eniten kiihottava aihe.
Niitä koirankakkoja pusseissaan ei takuulla tule niin paljoa, että ne tukkisivat kenenkään roska-astiat. Itseä ei kiinnostaisi tippaakaan alkaa tonkia roskistani ja etsiä sieltä mahdollisia kakkapusseja ja sitten kiikutella niitä ihmisille, ei hyvänen aika.
Miten pikkumaisia ihmisiä sitä voikaan olla. Tosin on aika lailla selvää, että tuokin on vain uhoamista, mutta joillekin se on ilmeisesti joku elämää isompi asia.
Ihan oikeasti : koiran kakat ja kassahihnojen kapulat. Siinä kaksi asiaa, jotka jaksaa vuodesta toiseen kiihdyttää joittenkin ihmisten mieliä ihan järjettömiin mittasuhteisiin asti. Tosiaan jostain kapulastakin on saatu tänne jumalattoman pitkiä ja vihamielisiä keskusteluja aikaan.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa?
Toisen omaisuuteen eli roskapönttöön ei siis saa koskea, ok,
Minusta tää on aina merkki jonkinlaisesta osattomuudesta. Jokainen tietämäni pikkuasioista valittaja on joko henkisesti tai aineellisesti jäänyt jotain vaille (mielestään). Esim joku hieman vähälahjainen ja varattomuudesta oikein omaan asuntoon ponnistanut, on tarkempi niistä roskiksistaan ja postilaatikoistaan kuin sellainen jolle koti tai muu normaali aineellinen omistus ei ollut niin suuren ponnistuksen takana. Koiria vihaa monesti yksinäinen ihminen. Autostaan on hirveän tarkka sellainen henkilö joka on tuohon pyhään lehmään sijoittanut hieman enemmän rahaa kuin oikeasti olisi ollut varaa. Lapsista häiriintyy ihminen joka on konkreettisesti tai henkisesti ajanut itsensä yksinäisyyteen jne.
Tunnen yleensä myötätuntoa tällaisia kohtaan ja kun sellainen tulee minulle motkottamaan ettei hänen tiensä laitaa saa kävellä "mitä te täällä teette, mistä te edes olette tänne osanneet" niin hyvin sovinnaisesti pahoittelen ja lähden toiseen suuntaan. Tai jos tällainen vauhkoaa puskaradiossa kovaäänisistä mopoista tai liukumäessä laskevista teineistä niin jätän hienotunteisesti purkauksen kommentoimatta.
Ihmiselle joka ei koskaan ole voittanut missään millä on merkitystä, on hyvin tärkeää saada joskus edes pieniä voittoja. Suodaan ne heille, se on ystävällistä :)
Vierailija kirjoitti:
Koiraviha, vai kateus, kumpi aloittajalla on ?
Normaali ihminen ei tuollaista aloittaisi
Ok. Koska en vihaa koiria, enkä ole luonteeltani kateellinen, niin laitapa osoitteesi, niin pistän silloin tällöin ohikulkumatkalla roskikseesi jätteitäni.
Osoitan sillä tavalla yhteisöllisyyttä ja ihmisrakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin ne kakkapussit sitten voi laittaa jos ei roskiksiin?
Meidän alueella yhteen puiston roskikseen kertyi aina paljon roskaa, mm parjattuja kakkapusseja. Ilmeisesti se häiritsi jotakuta, koska roskis poistettiin. Nyt on parin vuoden ajan siihen roskiksen kohtaan maahan ihmiset heittäneet roskansa ja kakkapussit, tyhjät tölkit jne. En nyt tiedä, onko se sen siistimmän näköistä. Tuuli lennättää kevyet roskat muualle ja lokit tonkivat roskia. Uutena vuotena ja vappuna sieltä sitten siivotan ne kasat pois.
Siinä ei ole lähistöllä muita roskiksia.
omaas talosi tai taloyhtiön. kakita se siinä kodin lähistöllä ja lyhyt matka himaas. sitten vasta isompi lenkki. pidä näppisi erossa muiden omistamista roskiksista. et ole niitä ostanut,et liioin pese niitä,et maksa omistalle tyhjennyksestä. moni yrittää sinnitellä lyhyillä kuljetusväleillä kun kaikki se maks
Tuossahan puhuttiin yleisestä roskiksesta? Kyllä niihin saa paskapusseja laittaa, miellytti se sitten kaikkia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kylvää niitä myrkkysyötin näköisiä palleroita, joissa ei siis olisi mitään haitallista koiralle.
Olisi kiva sellaisella paskotulla alueella nähdä koiranulkoiluttajan kykkivän keräilemässä niitä pallero, kun selkä ei taivu korjaamaan lemmikkinsä jätöksiä asiallisesti.
Saahan lintujakin ruokkia.
Olen tehnyt tämän eli levittänyt lihapullia tienreunaan, muutamia kerrallaan. Jostain syystä koiranomistajat jaksavat ne kerätä pois.
No sehän on ollut tiedossa, että koiranomistajat tuntevat empatiaa kaikenlaista elollista kohtaan ja jotkut toiset taas, not so much.
Minun koirani ei pääse syömään mitään epämääräistä maasta, mutta ymmärrän suojata myös luonnon eläimiä ja vaikkapa lapsia joidenkin hullujen myrkkysyöteiltä, joten kyllä, selkä taipuisi keräämään epämääräisen palleron siinä missä se taipuu keräämään sinunkin viskomat tupakkiaskit ja jäätelöpaperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Koska en vihaa koiria, enkä ole luonteeltani kateellinen, niin laitapa osoitteesi, niin pistän silloin tällöin ohikulkumatkalla roskikseesi jätteitäni.
Osoitan sillä tavalla yhteisöllisyyttä ja ihmisrakkautta.
Laita ihmeessä! Mieluummin nikotiinipussi minun roskikseen kuin sen läheisyyteen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kerää kakkoja koska koira ulkoilee vain metsässä. Mutta vieressä on koulu ja voi kun tykkäisin jos kaikki karkkipussien tai nuuskarasioiden maahan pudottajat käyttäisi roskistani mieluummin. Minun selkä se sitten kumartuu keräämään sen roskan ja roskikseeni se päätyy jokatapauksessa.
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta kämppä vilkasliikenteisen tien vierestä (halvemmalla) ja märise sitten kun siinä on liikenteen ääntä. Terveisiä vaan jns lähikylälle!
Luuletko, että metsässä on kiva ast
Mulle on ihan se ja sama onko se sinusta kivaa. Laki määrää keräämään hoidetulta alueelta, en todellakaan ala metsästä kerään kakkaa pois :'D
Monesti metsässä liikkuu muuten kehittyneitä koiria kun kakan päällä on jäänyt kasa käytettyjä nenäliinoja. Kannattaa katsoa mihin astuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa kärsivällisyys loppua, joku käy pihassa tunkemassa koirapaskat muovipussissa meidän kompostoriin. Joka möyhimisen yhteydessä niitä sieltä löytyy. Kompostori ei edes näy tielle ja sinne päästäkseen pitää kulkea pihassa ihan kunnolla. Kuulostaa jo kiusanteolta. Meidän pitäisi käyttää kompostimultaa vihannesten viljelyyn, mutta ei paljon nappaa, kun kompostori on muovilla ja koirapaskalla saastutettu. Valvontakameran paikka on jo katsottuna ja hommataan lähipäivinä. Seuraava pussi saattaa hyvinkin palautua jättäjänsä postilaatikkoon.
Eikö koirankakkapussit ole biohajoavia? Silloinhan bioroskis tai kompostori saattaa olla oikeampi paikka niille kuin sekajäteroskis.
Normaalisti eivät ole.
Ja vaikka olisivatkin, ne eivät hajoa kotikompostorissa. Kokemusta on. Ja ulostejätteen paikka ei ole kompostorissa muutenkaan. Ainakaan kenenkään muun kompostorissa. Oman kompostorinsa voi kuka tahansa tunkea vaikka kuinka täyteen koiransa kakkapusseja.
Juuri näin! Me käytetään kompostorin multaa kasvimaalla ravintomme kasvattamiseen.
Siksi sinne ei todellakaan laiteta yhtään kenenkään kakkoja.
Eläinten ulosteiden kompostointiin on omat ohjeensa. Niihin voivat ulosteiden kompostoijat tutustua ja noudattaa ikiomassa kompostorissaan.
Meillä tehosi se, että laitettiin pihan reunaan ja roskiksen viereen kyltit rotanmyrkystä ja varoitettiin, että sitä on koko tontin alueella, myös tien vieressä. Siroteltiin sitten vaaleanpunaisia jyviä (ei myrkytettyjä!) pieniin kasoihin sinne tänne ja niin loppui koirien ulkoiluttaminen sillä tienpätkällä. Muutama tuli ilmoittamaan, että toiminta on laitonta, koira voi kuolla ja minä ihmettelin, että miten se koira meidän pihaan tulisi!
lukko yksityiseen roskalaatikkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kerää kakkoja koska koira ulkoilee vain metsässä. Mutta vieressä on koulu ja voi kun tykkäisin jos kaikki karkkipussien tai nuuskarasioiden maahan pudottajat käyttäisi roskistani mieluummin. Minun selkä se sitten kumartuu keräämään sen roskan ja roskikseeni se päätyy jokatapauksessa.
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta kämppä vilkasliikenteisen tien vierestä (halvemmalla) ja märise sitten kun siinä on liikenteen ääntä. Terveisiä vaan jns lähikylälle!
Olethan varoivainen koirasi kanssa metsässä. Moni kylvää omaan metsäänsä myrkytettyjä lihapullia pitääkseen koirat sieltä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehosi se, että laitettiin pihan reunaan ja roskiksen viereen kyltit rotanmyrkystä ja varoitettiin, että sitä on koko tontin alueella, myös tien vieressä. Siroteltiin sitten vaaleanpunaisia jyviä (ei myrkytettyjä!) pieniin kasoihin sinne tänne ja niin loppui koirien ulkoiluttaminen sillä tienpätkällä. Muutama tuli ilmoittamaan, että toiminta on laitonta, koira voi kuolla ja minä ihmettelin, että miten se koira meidän pihaan tulisi!
Onnea sulle tosi ovelaa. Enpä itse kyllä markkinoisi itseäni laittoman myrkyn levittäjänä, mutta monelle myrkynkyväjälle se imago tietysti sopii kuin nyrkki silmään..
useammat henkilöt pesevätkin roska-astiansa säännöllisesti. mikään velvoite ottaa muiden roskia,likaa,ulostetta.
Tätä mieltä minäkin olen. Ei kaikkien roskiksessa ole ulostetta, ja jotkut tykkäävät pitää astiansa siistinä. Samoin roskiksessa voi olla tyhjennystauko tai muuten pitkä tyhjennysväli, jolloin kakka alkaa todellakin haista.
Siksi niitä kakkapussitarroja on olemassa, että niillä voi ilmoittaa, että kyseiseen roskikseen pussin voi tiputtaa. Jos sitä ei ole, pussia ei sinne laiteta. Ainakin näillä nurkilla monella tarra on, mikä on näin koiranomistajana tosi mukavaa.
Miksi kerätä kakkaa pusseihin, paree antaa luonnon hoitaa seuraavassa sateessa. Pientä on koiran kakat ihmisten jättämiin sotkuihin verrattaessa.
Ongelmahan on siinä, että niitä koiria on liikaa ja ne ovat kouluttamattomia. Ja jos koira on kouluttamaton, voi hyvinkin vetää johtopäätöksen, että omistaja on piittaamaton. Tällainen piittaamaton omistaja ei kunnioita toisen omaisuutta, jos ei kunnioita edes omaa koiraansa sen verran, että kouluttaisi sen.