Vit*ttaa koirankakkapussit meidän roskiksessa
En ole antanut lupaa laittaa koirankakkapusseja meidän roskikseen ja silti niitä siellä aina välillä on.
Pitääkö asentaa valvontakamera? Eikö se ole rikos laittaa pas*kapusseja muiden roskiksiin?
Asutaan taajamassa, jossa on pääosin omakotitaloja
Kommentit (414)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kerää kakkoja koska koira ulkoilee vain metsässä. Mutta vieressä on koulu ja voi kun tykkäisin jos kaikki karkkipussien tai nuuskarasioiden maahan pudottajat käyttäisi roskistani mieluummin. Minun selkä se sitten kumartuu keräämään sen roskan ja roskikseeni se päätyy jokatapauksessa.
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta kämppä vilkasliikenteisen tien vierestä (halvemmalla) ja märise sitten kun siinä on liikenteen ää
Moni kylvää omaan metsäänsä myrkytettyjä lihapullia pitääkseen koirat sieltä poissa.
Suosittelisin sulle jotain psyykkistä hoitoa. Persoonallisuushäiriö ei toki ole hoidettavissa, joten en voi luvata että suositukseni toisi sinun surkealle olemassaolollesi apua.
Suomen metsistä suuren valtaosan omistaa a) valtio b) metsäyhtiöt c) yksityiset sijoittajat, jotka asuvat niin kaukana omistamastaan metsästä, ettei heitä hevonv*a kiinnosta mitä siellä metsässä liikkuu, no korkeintaan hirvi harmittaa kun se tuhoaa taimia.
Kun taas me, jotka omistamme metsän kotimme tai kesäasuntomme vieressä emme suurin surminkaan aiheuttaisi mitään vaaraa tai haittaa metsäämme asuttaville oraville, linnuille, jäniksille jne. Elävä metsä on meille rikkaus!
Meillä roskis on käytännössä tyhjä, koska vien jätteet muiden roskiksiin. Miksi ihmeessä maksaisin jostain sellaisesta, minkä muut voivat puoletani maksaa?
Koiranulkoiluttajiin tehoaa chilijauhe. Tai oikeastaan koiriin, Tiedänpä erään koirankakkapusseihin kyllästyneen, joka levittää kanankakkalannoitetta 1 vko välein tonttinsa reunaan ja vieläpä kastelee sen, jotta löyhkä olisi riittävä. Talo on yli 50 m päässä tiestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä roskis on käytännössä tyhjä, koska vien jätteet muiden roskiksiin. Miksi ihmeessä maksaisin jostain sellaisesta, minkä muut voivat puoletani maksaa?
Koiranulkoiluttajiin tehoaa chilijauhe. Tai oikeastaan koiriin, Tiedänpä erään koirankakkapusseihin kyllästyneen, joka levittää kanankakkalannoitetta 1 vko välein tonttinsa reunaan ja vieläpä kastelee sen, jotta löyhkä olisi riittävä. Talo on yli 50 m päässä tiestä.
Jos sinä oot työssäkäyvä niin sinä maksat mm jätteenkäsittelyn muiden puolesta halusitpa tai et.
Jäteauto ottaa jonkun 14 euroa kerta ja hommaan sisältyy myös astian pesu silloin tällöin sekä astia. Veikkaatko että veloitettu summa kattaa kustannukset? Ihan naurettavia roposia omistusasujalle, come on.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on siinä, että niitä koiria on liikaa ja ne ovat kouluttamattomia. Ja jos koira on kouluttamaton, voi hyvinkin vetää johtopäätöksen, että omistaja on piittaamaton. Tällainen piittaamaton omistaja ei kunnioita toisen omaisuutta, jos ei kunnioita edes omaa koiraansa sen verran, että kouluttaisi sen.
Minun nykyiset koirani ovat aivan kouluttamattomia. Siis ihan pellossa. Näin on käynyt koira koiralta. Ensimmäinen oli todella koulutettu, mutta enää ei sellainen kiinnosta. Siksi koirat ovat helppoja, helposti talutettavia ja huolettomia pidettäviä. Oman tontin ulkopuolella ne ovat aina kytkettynä, eivätkä pääse kenenkään ihmisen tai lemmikin iholle. Eikä niitä suuremmin kiinnostaisikaan. Jätökset kerään totta kai, varsinkin lumihangesta, jonka sulaessa vilkkailla alueilla syntyy kunnon pskavirta, kun ne on monen mielestä niin kiva vain jättää lumeen piiloon. Enkä tietenkään laita niitä muiden yksityisiin roskiksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä oot työssäkäyvä niin sinä maksat mm jätteenkäsittelyn muiden puolesta halusitpa tai et.
Jäteauto ottaa jonkun 14 euroa kerta ja hommaan sisältyy myös astian pesu silloin tällöin sekä astia. Veikkaatko että veloitettu summa kattaa kustannukset? Ihan naurettavia roposia omistusasujalle, come on.
Meillä ei ole 18 vuoden aikana koskaan kuulunut astian pesu hintaan. Jos sen haluaa, voi tilata erikseen maksusta tai sitten pestä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kerää kakkoja koska koira ulkoilee vain metsässä. Mutta vieressä on koulu ja voi kun tykkäisin jos kaikki karkkipussien tai nuuskarasioiden maahan pudottajat käyttäisi roskistani mieluummin. Minun selkä se sitten kumartuu keräämään sen roskan ja roskikseeni se päätyy jokatapauksessa.
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta kämppä vilkasliikenteisen tien vierestä (halvemma
Mistä sait tuon tilastotietosi metsänomistajakunnasta? Vastaavaa ei löydy googlella.
Oravat, linnut ja jänikset eivät syö lihapullia, joten huolesi on aiheeton. Tai no joo, todella nälkäinen orava voi siihen lihapullaan käydä käsiksi, koska on oikeastaan tuuheahäntäinen rotta, mutta lihansyöjäjänistä ei ole vielä metsiimme pesiytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole 18 vuoden aikana koskaan kuulunut astia
No voi että. Meillä on sitten kunta sopinut asian toisella lailla. Yhtäkaikki, veikkaatko että veloitettu kustannus peittää kulut? No ei peitä, kunnan veronmaksajat sen palvelun subventoi, myös sulle. Niin kuin ylipäätään kaiken tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä pitemmän tyhjennysvälin omalle roska-astialle hankkii, sitä halvemmaksi jätteet tulevat ja aina on joku toinen, jonka roska-astian voin täyttää. Jäteauto ei aja yhden jäteastian takia 50 km matkaa, näitä 14 euron tyhjennyksiä on 10 km säteellä jopa satoja. Mieti; 100 x 14 e = 1400 e!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta kämppä vilkasliikenteisen tien vierestä (halvemma
Miten se sun metsän fauna pysyy elävänä, kun siellä juoksentelee koiria hätyyttämässä pesiviä lintuja ja jäniksiä ja parhaimmillaan nappaamassa niiltä niskat nurin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kylän puskaradion suurimmat valittajat ei itse tee koskaan mitään yleishyödyllistä! Yksikin a k k a valittaa kun jänikset käy nuolemassa sen auton kylkiä, että 'pitäkää ne pentunne poissa minun pihasta '. Toinen itkee kun joku koira on pissannut hänen aitaa vasten, pihan laidalla 30m talosta... Kolmas läyhää kun mopo ajaa yleistä tietä pitkin ja siinä on kova ääni. Voi Jeesus, osta
"
Mistä sait tuon tilastotietosi metsänomistajakunnasta? Vastaavaa ei löydy googlella.
Oravat, linnut ja jänikset eivät syö lihapullia, joten huolesi on aiheeton. T"
voi jeesus että oot tyhmä ihminen :D
ensinnäkin varis syö lihapullan, harakka, närhi, ehkä jonkinlainen haukka myös. Moni tiainen. Ketty syö, rotta syö, hiiri syö, näätä syö, minkki syö, supi syö, ja jopa se orava voi syödä (sehän ei ole kävynsyöjä kuten saduissa vaan syö myös munia ja linnunpoikasia). Myrkky, esim stryktiini tai bromadioloni liukenee hajoavasta lihapullasta vaikkapa heinänoraan päälle ja jänis syö sen sitten siitä.
Sitten:
"Valtio omistaa 26, osakeyhtiöt, kuten teollisuus 9 ja muut tahot 5 prosenttia tuottavasta metsämaasta."
"Yksityiset ihmiset omistavat noin 60 prosenttia Suomen tuottavasta metsämaasta. Suomessa on noin 620 000 metsänomistajaa [joista alle 50% asuu haja-asutusalueella]" Perikunnat omistavat yhdeksän prosenttia metsätiloista ja pääosin yksityisten kansalaisten muodostamat yhtymät 17 prosenttia."
"Suurin yksityinen metsänomistaja on edelleen Anna Maria Huilaja. Hänen yli 10 000 hehtaarin metsäomistuksensa sijaitsevat tiettävästi Lapissa, mutta Huilaja itse on ainakin aiemmin asunut Isossa-Britanniassa."
Vierailija kirjoitti:
Jos ne paska eivät edes siinä pussissa haise, kuten väitätte, niin kantakaa kotiinne.
Ja ihan taskussa tai olkalaukussa voi hyvin kantaa, ei haise eikä pussikaan hajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole 18 vuoden aikana koskaan kuulunut astia
Ei meilläkään sisälly hintaan yhtäkään pesua. Siksi suljemme omat roskapussimme huolella, jotta pesu kävisi mahdollisimman helposti. En arvostaisi, jos joku heittelisi sinne huonosti suljettuja ulostepusseja tai vaikka niitä "hauskoja" biokakkapusseja, mitkä valuttaisivat sisältöään astian seinämiin. Sitä ongelmaa ei meillä toki ole, kun roskis on aidatun alueen sisäpuolella.
Älkää käyttäkö toisten roskiksia ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Hukkanoudostakin pitää maksaa. Tyhmä provo olet. Asut jossain kerrostalokomerossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astia on omakotitaloissa oma ja se pestään itse.
Ei tulisi mieleenkään antaa lupaa laittaa kakkapusseja omaan roska-astiaamme. Ne biohajoavat pussit päästävät nopeasti nesteet läpi ja meillä on 4 viikon tyhjennysväli.
Ulosteessa on aina kosteutta, joka alkaa vuotaa pussin läpi. Biohajoavat pussit eivät kuulu sekajäteastiaan! Yök
Onkohan koiranomistajissa paljonkin niitä, joiden vanhemmat ovat serkuksia? Heillä lienee myös älyllisesti kehitysvammaisia sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Koiraviha, vai kateus, kumpi aloittajalla on ?
Normaali ihminen ei tuollaista aloittaisi
Sehän sanoi olevansa vittuuntunut siihen, että älyllisesti vammaiset laittava koirankakkapusseja hänen sekajäteastiaansa. Sehän on rikos.
Työkaverillani oli sama ongelma äitinsä omistamassa kiinteistössä. Vanhan ihmisen roskikseen tuotiin paskapussit ja jopa laskettiin koira vapaana paskomaan hänen pihallensa.
Jotkut koiranomistajat hulluja ihmisvihaajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kylvää niitä myrkkysyötin näköisiä palleroita, joissa ei siis olisi mitään haitallista koiralle.
Olisi kiva sellaisella paskotulla alueella nähdä koiranulkoiluttajan kykkivän keräilemässä niitä pallero, kun selkä ei taivu korjaamaan lemmikkinsä jätöksiä asiallisesti.
Saahan lintujakin ruokkia.
Olen tehnyt tämän eli levittänyt lihapullia tienreunaan, muutamia kerrallaan. Jostain syystä koiranomistajat jaksavat ne kerätä pois.
Kiva källi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän sanoi olevansa vittuuntunut siihen, että älyllisesti vammaiset laittava koirankakkapusseja hänen sekajäteastiaansa. Sehän on rikos.
Työkaverillani oli sama ongelma äitinsä omistamassa kiinteistössä. Vanhan ihmisen roskikseen tuotiin paskapussit ja jopa laskettiin koira vapaana paskomaan hänen pihallensa.
Miksi valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet?
En keksi satuja. Osuiko omaan nilkkaan?
En käytä nikotiinivalmisteita saati mitään päihteitä.
Kerään roskani mukaani, jos sellaisia tuotan ja olen opettanut tämän hyvän tavan lapsillenikin (on myös yhdessä kerätty keväisin "yleisiä" roskia kotitien ja bussipysäkin vaiheilta).
Kiinnostava oletus, että jos ei ymmärrä koirankakkojen laittamista omansa sijasta naapurin roskikseen, onkin automaattisesti joku tumppien kylväjä.
Meillä kierrätetään, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että kierrätetään omat jätteet naapurien riesoiksi.